Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 368394 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #610 Gepost op: 9 november 2011, 04:45:55
Het had niet te maken met de hoeveelheid schietbeuurten of wat dan ook. Maar om nog maar eeens een momennt te hebbben om na te denken of het schieten wel rechtmatig was of is. Daarom zit, zat  het erop.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #611 Gepost op: 9 november 2011, 06:41:55
bijzonder weer dit.... k vind het erg knullig overkomen ! NA ja dan nog maar weer ff wachten...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #612 Gepost op: 9 november 2011, 10:43:45
2 dingen.

1. Ga ik heel kort over zijn: amateurs! En daar bedoel ik dus niet Sig Sauer.

2. In mijn opinie geldt wederom: vergeet nou eens om van het politiewapen te verlangen dat het een NP-wapen moet zijn. Daar is het waarschijnlijk weer op stuk gelopen. Koop nou toch gewoon eens een out of the box-gun. Vraag niet naar dingen die niet kunnen. Enige mazzel in dit verhaal is dat men tot deze conclusie komt, voordat het wapen in de holsters zit.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #613 Gepost op: 9 november 2011, 11:14:11
Krijgen we dus toch nog een p30  :D

Ik denk dat er meer dan 6 maanden vertraging oploopt, holster aanbesteding moet nl ook nog gewijzigd worden. En dat kan niet eerder voordat bekend is welk wapen het wordt.

Gast

• Gast
Reactie #614 Gepost op: 9 november 2011, 11:27:43
Het lijkt mij toch dat op het moment dat je je wapen trekt beseft dat je 1e schot wel eens het belangrijkste kan zijn, waarom zou je dan niet met een Glock veilig kunnen schieten? Je vinger is je grootste safety of niet dan, niet of je een grotere trekkerdruk hebt. Bovendien legt een Glock gebruiker toch net als een Walther gebruiker EERST de vinger langs de trekker in plaats van vol erop.
Je trekt je wapen niet voor niets, de kans dat je een schot moet plaatsen kan dan maar liever qua vinger-gevoel alle keren hetzelfde zijn. Of zit ik er compleet naast met die gedachte?

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #615 Gepost op: 9 november 2011, 11:55:38
Het had niet te maken met de hoeveelheid schietbeuurten of wat dan ook. Maar om nog maar eeens een momennt te hebbben om na te denken of het schieten wel rechtmatig was of is. Daarom zit, zat  het erop.

Nou ik ben blij dat ik met een Glock17 rondloop. Als ik het vuurwapen al in mijn handen heb en mijn vinger al op de trekker geplaatst, dan hoef ik toch niet nog eens extra na te denken of ik moet schieten of niet? Je hebt je vinger op de trekker of je hebt hem er niet op, en als je besluite hem erop te plaatsen dan is het schieten.

Het AT loopt er nu toch ook niet voor niets nog mee rond?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #616 Gepost op: 9 november 2011, 17:12:41
Of zit ik er compleet naast met die gedachte?

Er zijn nog wat situatie's waarbij de politie wel met een getrokken wapen loopt maar niet direct hoeft te vuren. Zodoende is er gekozen om een grotere trekkerdruk op het wapen te maken, zodat je moeilijker ''per ongeluk'' een schot kan plaatsen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Gast

• Gast
Reactie #617 Gepost op: 9 november 2011, 17:16:44
Er zijn nog wat situatie's waarbij de politie wel met een getrokken wapen loopt maar niet direct hoeft te vuren. Zodoende is er gekozen om een grotere trekkerdruk op het wapen te maken, zodat je moeilijker ''per ongeluk'' een schot kan plaatsen.
In die situaties dan ook de vinger aan de trekker of erlangs gelegd? Een vraag puur als kennisuitbreiding en nieuwsgierigheid.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #618 Gepost op: 9 november 2011, 17:23:03
In die situaties dan ook de vinger aan de trekker of erlangs gelegd? Een vraag puur als kennisuitbreiding en nieuwsgierigheid.

Geheel afhankelijk van de situatie  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #619 Gepost op: 9 november 2011, 18:27:27
Er staat ergens op youtube een filmpje uit amerika van een agente die met wapen gericht staat
op een verdachte die geboeid word door een collega. En opeens gaat het pistool af omdat ze aan
de trekker zat. Dit filmpje werd bij ons getoond waarom je nooit je vinger zomaar op de trekker moet
laten rusten, echter zijn er zoals Jerommeke al zei situaties waarin het wel gewenst is om je vinger
daar te houden. En dan wil je niet zoals die agente dat er opeens een schot afgaat terwijl jij dit
niet wil.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v