We hebben 2 data, 28 April en 1 Juni. 28 April voor de algemene regeltjes, 1,5mtr afstand enz en 1 Juni voor de evenementen. Ik denk dat we al blij mogen zijn als we eind April kunnen stellen dat we wat regels kunnen versoepelen, en welke regels gaan we dan versoepelen. Als ik al hoor roepen dat we met het Coronaverhaal nog wel een jaar opgescheept kunnen zitten gaat dat heel wat betekenen voor onze samenleving, dus kunnen we wel op 28 April weer wat zaken gaan versoepelen, of gaat daar een maand bij op komen. Ik zou niet verbaast zijn als daar nog een maand bij op komt.
Dan de bijeenkomsten. Ik denk dat we die voor dit jaar gewoon kunnen schrappen. Diverse grootschalige evenementen zijn al geschrapt. Ik hoorde van de week dat organisator Mojo aan het twijfelen is over evenementen zoals Lowlands. En dan praat je al over Augustus. Ik denk dat veel afhangt hoe het virus de komende tijd zich blijft handhaven, is die afvlakkende lijn die in is gezet een blijvertje, of wordt dit een misrekening. En gaat er nog een grote piek komen. Tot nog toe vindt ik dat alles nog redelijk loopt zoals men gehoopt had, en ja de zorg die rent het vuur uit de sloffen. Echt, geen petje af, maar een hele grote hoed af voor de mensen in de zorg. Ik heb diep respect voor wat die mensen allemaal aan het doen zijn, om nog maar te zwijgen over de omstandigehden waaronder zij moeten werken. Diep respect, en een diepe buiging!!!!