Feb 2006: Brand in complex voor verstandelijk gehandicapten

Auteur Topic: Feb 2006: Brand in complex voor verstandelijk gehandicapten  (gelezen 56159 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 5 februari 2006, 12:11:50
Dan nog even de inzet, aan de hand van de berichten van de receptie zou ik tijdens het aanrijden opschalen naar middelbrand. :)

Dus:

2x TS
1x AL of HW
1x OvD

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 5 februari 2006, 12:14:17
Ik ga met Peter mee, ik schaal ook op naar GROTE brand, verder wil ik  met spoed in  de eerste instantie  nog 2 ambu's erbij hebben
TP zijn of komen :

* 3x TAS
* OVD-B
* VC
* HW
* COH
* 3x Ambu
* OVD-G
* Persvoorlichting
* 2x Politie

Ik zet de 3e TAS in voor voeding van de HW, Als de watertoevoer voor de HW is geregeld zet ik de manschappen in bij de ontruiming van het pand.
Verder wacht ik eerst het nader bericht af van de aanrijdende OVD-B of nader bericht 1e TAS  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 5 februari 2006, 12:17:45
Ik zet de 3e TAS in voor voeding van de HW, Als de watertoevoer voor de HW is geregeld zet is de manschappen in bij de ontruiming van het pand.
We hebben nog steeds te maken met een binnenbrand toch??

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 5 februari 2006, 12:21:44
Directeur van de instelling stelt het rampen plan inwerking
(maar zo aan de info die we nu hebben, moet deze bij gesteld worden  :'()

Denkende aan een telefoonketen m.b.t. alarmering van personeel

de vier personeelsleden gaan proberen de 7 overige bewoners te evacueren
gezien de compelxiteit van de bewoners zal dat denk ik (schat ik) als ze met zijn tweeën één bewoner helpen
een minuut of 5 (indien niet langer :-X) om één iemand naar buiten te helpen :-X

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 5 februari 2006, 12:22:48
We hebben nog steeds te maken met een binnenbrand toch??
Jawel maar als de HW er toch is maak ik die gelijk inzet gereed, als hij wordt ingezet hoef in geen mensen terug te halen om op te bouwen  ;)  Inzet gereed voor evt afscherming, het brand immers binnen al hevig, de kans dat ie eruit komt is  vrij groot lijkt me.
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #55 Gepost op: 5 februari 2006, 12:55:55
Jawel maar als de HW er toch is maak ik die gelijk inzet gereed, als hij wordt ingezet hoef in geen mensen terug te halen om op te bouwen  ;)  Inzet gereed voor evt afscherming, het brand immers binnen al hevig, de kans dat ie eruit komt is  vrij groot lijkt me.
Ik wil die HW ook wel aansluiten,maar dan wel op een plek dat we zeker weten dat hij voorlopig niet meer van z,n plek hoeft 8)

Directeur van de instelling stelt het rampen plan inwerking
(maar zo aan de info die we nu hebben, moet deze bij gesteld worden  :'()

Denkende aan een telefoonketen m.b.t. alarmering van personeel

de vier personeelsleden gaan proberen de 7 overige bewoners te evacueren
gezien de compelxiteit van de bewoners zal dat denk ik (schat ik) als ze met zijn tweeën één bewoner helpen
een minuut of 5 (indien niet langer :-X) om één iemand naar buiten te helpen :-X
Als je wat handjes nodig hebt met evacueren hoor ik dat graag natuurlijk  ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 5 februari 2006, 14:04:46
Ik wil die HW ook wel aansluiten,maar dan wel op een plek dat we zeker weten dat hij voorlopig niet meer van z,n plek hoeft 8)
Als je wat handjes nodig hebt met evacueren hoor ik dat graag natuurlijk  ;)
Vandaar mijn stukje tekst ook ;) Maak je de hoogwerker inzet gereed dan kan je hem ook niet zo snel meer verplaatsen......... Daarnaast ga je denk ik niet een kantoortje wat op de begane grond is gelegen (ook al wordt het een uitslaande brand) blussen met de monitor van de hoogwerker ??? ;)

Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat er op de boven gelegen verdiepingen gebeurt? Het is een pand van drie verdiepingen begrijp ik dus misschien dat we daar binnen kort wat informatie over kunnen krijgen.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #57 Gepost op: 5 februari 2006, 14:31:41
Vandaar mijn stukje tekst ook ;) Maak je de hoogwerker inzet gereed dan kan je hem ook niet zo snel meer verplaatsen......... Daarnaast ga je denk ik niet een kantoortje wat op de begane grond is gelegen (ook al wordt het een uitslaande brand) blussen met de monitor van de hoogwerker ??? ;)

Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat er op de boven gelegen verdiepingen gebeurt? Het is een pand van drie verdiepingen begrijp ik dus misschien dat we daar binnen kort wat informatie over kunnen krijgen.
Nou vandaar dat ik de hoogwerker wel inzetbaar wil hebben,dat zodra hij uitslaand wordt wij de bovenliggende verdiepingen kunnen afschermen met de monitor van de hoogwerker.Alleen dat ding moet wel op een gunstige plek staan ja

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #58 Gepost op: 5 februari 2006, 15:14:02
Leuke casus, wat ik mij afvraag is waarom men de gemeentelijke sporthal etc wil gaan inrichten.
Er zijn daar op het terrein nog meer slaap/woongebouwen (zijn de volledig bezet ?) of kunnen de ge-evacueerde daar naar toe ?
Hoe is het met de gemeenschappelijke ruimtes van de instelling.
Hoe groot/klein is een eventuele kans op overslag ?
Een plattegrond (met schaal) zou heel welkom zijn. Geef die op het forum op het moment dat de brandweer t.p komt, dan hebben we de zelfde info
Ook wat extra personeel van de instelling om de bewoners van andere gebouwen gerust te stellen of evt op evacuatie voor te bereiden.
Verder zou ik als bhv'er maar flink gaan ventileren in de ruimtes waar nog patienten zijn en die door rook gevuld worden.
Sigma heeft weinig zin, ik ga er vanuit dat het personeel van de installing sneller ter plaatse is, deskundiger is en ook nog lokaal bekend.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #59 Gepost op: 5 februari 2006, 16:21:36
Leuke casus, wat ik mij afvraag is waarom men de gemeentelijke sporthal etc wil gaan inrichten.
Er zijn daar op het terrein nog meer slaap/woongebouwen (zijn de volledig bezet ?) of kunnen de ge-evacueerde daar naar toe ?
Hoe is het met de gemeenschappelijke ruimtes van de instelling.
Hoe groot/klein is een eventuele kans op overslag ?
Een plattegrond (met schaal) zou heel welkom zijn. Geef die op het forum op het moment dat de brandweer t.p komt, dan hebben we de zelfde info
Ook wat extra personeel van de instelling om de bewoners van andere gebouwen gerust te stellen of evt op evacuatie voor te bereiden.
Verder zou ik als bhv'er maar flink gaan ventileren in de ruimtes waar nog patienten zijn en die door rook gevuld worden.
Sigma heeft weinig zin, ik ga er vanuit dat het personeel van de installing sneller ter plaatse is, deskundiger is en ook nog lokaal bekend.
Ik mag toch hopen dat wij als brandweer inspraak hebben waar en of er ergens geventileerd gaat worden  ??? ???