We hebben nog steeds te maken met een binnenbrand toch??
Hmm, ik ben nog niet erg ervaren en dit is mijn eerste post. Ik zou echter ook toch uitgaan van een complexere situatie.
- Er is een bevestigde binnenbrand dit op dit moment niet onder controlle is in een meerlaags gebouw
- Aangrenzend zijn mensen (
die absoluut niet zelf redzaam en niet mobiel zijn en zich daarnaast moeilijk tot niet kunnen communiceren. Dit betekent dat je bij redding lang bezig bent, terwijl de brand doorgroeit.
- Iets minder in de omgeving zijn bewoners met dezelfde kenmerken die je toch ook (preventief) wilt verplaatsen.
Je hebt dus als (er is er een buiten) 7 * 2 mensen nodig om de mensen in direct gevaar snel te evacueren, of je gebruikt twee bemanningen om in twee keer de mensen weg te halen. Een derde tas zou kunnen proberen de brand te beheersen en in het kantoor te houden. Het probleem is natuurlijk als je te lang bezig bent met de redding en niet met de brand (redding gaat voor) dat de brand verder uitbreidt en je potentieel 208 mensen moet evacueren. Ik zou ook zeker met een AL bij het dak kijken of er daar geen doorslag is (toch het snelst en je TS bemanning kan zich dan op de andere taken richten, maar ik heb geen ervaring met een AL dus ik kan dit onderschatten). Er is rook bij het dak, dus het kan door de hitte etc aangestraald worden en zorgen voor een uitbreiding van bovenaf.
Ik zou ook zeker zorgen voor voldoende medisch personeel en als bevelvoerende of OVD zorgen voor een transport van de, toch speciale, slachtoffers. De Meervoudig complex gehandicapten hebben begeleiding nodig. De minder gehandicapten kunnen in paniek zijn. Daarnaast kan door de tragere redding ook zeker rook vergiftiging optreden bij zowel de bewoners als het personeel (met name de persoon die de blussing heeft geprobeerd). Ik zou dus ook zeker minimaal twee ambulances tp laten komen.
Kortom mijn gok zou zijn 3xTS, 1xAL, 1xOVD, 2xAmbulance en toch ook zorgen dat er nog wel mensen paraat zijn indien er uitbreiding is. Reden om goed uit te pakken: 208 minder mobiele hulpbehoevende mensen, bevestigde brand die niet met kleine blusmiddelen te bedwingen is en de aanrijtijden.
(Tis wat voor een first post)