Jorrin, ik vindt je casus prima voorbereid is en zeker een hoog realistisch karakkter heeft.
Dat er misschien wat weining (wat is weinig eigenlijk) gereageerd wordt ligt dus in ieder geval niet aan je casus en de begeleiding ervan.
Maar wat te doen alsje meer reacties wilt ?
Een casus is een spelletje van actie en reactie tussen jouw en de deelnemende forumleden, jij geeft aan dat iets gebeurt en daar komt dan een reactie (in de vorm van een nieuwe of gewijzigde inzet) op van het forum, over die inzet kan dan nog gediscusieerd worden en ik denk dat dat ook best gebeurd is. Daarna wordt er collectief gewacht op de volgende ontwikkeling
Het zal zeker ook meespelen dat de aangedragen voorstellen vaak goed bruikbaar zijn en weinig redenen tot discussie geven, dat kan naturlijk jammer zijn aan de andere kant loop je anders weer het gevaar dat de caus helemaal verzand in gemiereneuk op de millimeter.
Bij de casus kies je als deelnemer voor een rol, vaak is dat de rol van de manager omdat je in je eerste reacties vooral de inzet gaat bepalen en dan zal je vanuit die rol verder spelen en je later niet meer zo gaan bemoeien met de detail uitwerking in het veld, die reacties mis je dan dus omdat veel mensen met een helicopter view naar de casus kijken.
Kortom ik vindt de reacties nog niet zo tegenvallen, misschien kan de causleider wat meer prikkels in de casus gooien om meer reacties los te krijgen, dus nieuwe gebeurtenissen of ontwikkelen die moeten leiden tot een nieuwe/gwijzigde reactie/inzet.
Misschien gebeurde er op het laatst niet zo veel meer waar nog meer over gezegd moest/kon worden ?
Ook zou een evaluatie van de ingebrachte voorstellen kunnen helpen om de algemene interesse in casussen te verhogen , dus iets in de trend van "jullie hebben voorgesteld om a,b,c,of d te doen, we kiezen in een dergelijkgeval voor optie c om die en die redenen, de andere opties zijn minder geschikt of realistisch om die en die redenen" Op die manier zien de forum leden niet alleen welke inzet methode gekozen word, maar ook waarom dat in de praktijk zo gebeurd.
Je stelt je dan ook op als een soort coach/instruccteur, maar datvereist uiteraard (nog meer) tijd en expertise.
Misschien zou je bij aanvang van de casus ook een soort rolverdeling kunnen opstellen, dus mensen die zich vooraf kunnen aanmelden voor de rol van centralist, OVD, OVDG, bevelvoerdeer brandweer, ambupleeg chauf, MMT arts, bhv etc, iedereen kan dan vanuit zijn/haar rol reageren. Uiteraard kan iedere rol ook door een groepje uitgevoerd worden. (bij voorbeeld SEH door Paul en Hetty)
Je weet dan zeker dat iedere discipline zijn inbreng geeft en dat dat ook op ieder nivo (leidinggevend en uitvoerend) gereageerd wordt.
Maar dat zijn maar suggesties, nogmaals naar mijn mening is het prima gedaan !
Jacques