Zou je wel zeggen. Volledig ontwikkelde brand in een dubbelwandige ijzeren doos, geisoleerd met schuimbende, en dan een rookgasexplosie. Waar hebben we dat ook weer eerder gezien? 2005 in Leiden? 2008 in De Punt? Daarna nog ergens in Rijnmond ook, volgens mij. Als er echt al rond half vier is afgeschaald en men nog verrast wordt door snelle branduitbreiding, waar is dan het lerend vermogen van de brandweer? Ik zie het rapport over deze brand met grote belangstelling tegemoet. Brandpreventje noemde de inzet van crashtenders een 'brevet van onvermogen', het verlies van een voertuig lijkt me pas echt iets om je voor te schamen.
Uit de berichtgeving is op te maken dat ze nog wel de hoogwerker hebben willen weghalen, maar dat deze tijdens het inpakken in storing schoot. Tja, vervelend maar dan houdt het wel op. Op foto,s is te zien dat de arm al ingepakt was, maar dat de hoogwerker nog op zijn stempels stond, lastig wegrijden dan.
Als het dak van de loods uit de beruchte sandwich panelen heeft bestaan, hadden er wel wat alarmbellen af moeten gaan. Zeker inderdaad met de wrange leermomenten uit de geschiedenis.