Wel vreemd om te lezen dat mensen die voor persvrijheid zijn en dat verdedigen vanwege de grondwet diezelfde grondwet ineens lager inschatten omdat de overheid dat zegt.
Als wij toelaten dat de grondwet niet meer vastligt maar door een simpel genomen besluit kan worden omzeilt is er geen wet meer.
En kom maar op met linkjes van wat veiligheidsregio's zeggen en doen, ook in de link die ik hier vanavond kreeg staat geen rechtvaardiging om de grondwet buiten spel te zetten.
Nogmaals ik ben niet tegen de maatregelen, maar ik vind het wel knullig dat in een maatschappij waar een crisis bijna 1 maal per 15 jaar voorkomt er geen wetgeving is die in beginsel aan de grondwet is getoetst.
Lees dit nog eens door, en zie dat van zaken die in de grondwet staan beschreven, opdat moment daar van afgeweken kan worden. Juist vanwege de bijzondere omstandigheden. Dus besef meteen dat een rechter een eventuele zaak direct zal toetsen aan de toen geldende noodverordening. Juist omdat de noodverordening op dat moment geldend is.
https://www.burgemeesters.nl/bevoegdheden/noodverordening
Ga je zelf uitleggen waarom jouw link niet klopt in deze samenhang?
Nee ik denk het niet. Maar art. 176 gaat over direct gevaar waar het gevaar niet is te betwijfelen. In dit geval waar mensen die hoger staan aangeschreven internationaal de bevindingen van het OMT in twijfel trekken is er denk ik wel degelijk twijfel.
Nogmaals, ik verdedig de demonstratie niet. Maar om maar simpelweg te zeggen dat deze mensen geen recht hadden wel.