Vraag over bellen DOOR 112

Auteur Topic: Vraag over bellen DOOR 112  (gelezen 9230 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #30 Gepost op: 11 januari 2012, 21:04:08
Bij ons is het afhankelijk op welk nummer er gebeld wordt. Als er een gesprek binnenkomt op de alarmlijn (militaire 112 *78 of *3333 voor de kenners) komt het nummer in de display te staan. Ook direct in de voicelogger trouwens. De enige uitzondering daarop is ... LMKMar in Driebergen  98uiye
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #31 Gepost op: 11 januari 2012, 21:32:39
Een doorgeschakeld telefoontje door driebergen (06 dus) toont nagenoeg nooit het 06 nummer op de arbi in de MK. Vaste telefoonnnummers wel altijd, maar die komen dan ook niet uit driebergen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #32 Gepost op: 11 januari 2012, 22:00:23
Volgens mij zijn we ongelofelijk off-topic geraakt.  :D

Maar toch... ik doe er ook ff eentje.  ;D

Wordt het niet eens tijd dat een mobiele telefoon direct contact krijgt met de regio waarin zich deze bevindt?
Technisch is dit zeker haalbaar. We zijn dan een tussenschakel kwijt en het nummer is direct bekend bij de hulpdiensten.

Heb zelf ooit een paniektelefoontje naar 112 gemaakt en toen werd mijn telefoonnummer gevraagd.
Normaal weet ik dat zo op te noemen maar ik was te verbouwereerd en lichtelijk in paniek door de situatie.
En je raadt het al, ik wist wel dat er een aantal reeksen in voorkwamen die ik ook opgenoemd heb maar de volgorde was even compleet verkeerd.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #33 Gepost op: 11 januari 2012, 23:08:50
Volgens mij zijn we ongelofelijk off-topic geraakt.  :D

Maar toch... ik doe er ook ff eentje.  ;D

Wordt het niet eens tijd dat een mobiele telefoon direct contact krijgt met de regio waarin zich deze bevindt?
Technisch is dit zeker haalbaar. We zijn dan een tussenschakel kwijt en het nummer is direct bekend bij de hulpdiensten.
...en dan ziet de techniek ook of je naar de politie, ambulance of brandweermeldkamer moet worden doorgeschakeld?

Lijkt mij toekomstmuziek. Er gaat aardig wat veranderen bij de meldkamers. In het beste geval zitten alle hulpdiensten straks met elkaar in een meldkamer en dan zou het technisch mogelijk moeten kunnen zijn. Probleem is wel de grensgevallen. Als je mobiel aanstraalt in een GSM-mast in regio A, maar je moet hulp hebben in regio B dan zit je nog verkeerd.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #34 Gepost op: 11 januari 2012, 23:15:32
techniek moet het nr ook mee kunnen geven, alles vervangen is echter waarschijnlijk gewoon te duur :)


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #35 Gepost op: 11 januari 2012, 23:19:56
techniek moet het nr ook mee kunnen geven, alles vervangen is echter waarschijnlijk gewoon te duur :)
Klopt. Er zijn nu ook teveel meldkamers met allemaal hun eigen systemen. Wie weet wordt dat snel beter door 1 meldkamerorganisatie.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #36 Gepost op: 20 juni 2012, 14:01:46
Als ik door de MKA Apeldoorn gebeld word staat het nummer altijd in beeld. En ik kan er ook op terug bellen.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie