Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2732244 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #10130 Gepost op: 12 mei 2016, 13:15:09
Het probleem zit er zich waarschijnlijk in dat de meldkamers niet in hetzelfde gebouw zitten. Dat maakt het iets lastiger.
Ik weet dat ze in Den Haag in dezelfde ruimte zitten maar soms ook nog bellen met elkaar.


Fire_oostzaan

  • Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #10131 Gepost op: 12 mei 2016, 13:56:09
Ik weet dat ze in Den Haag in dezelfde ruimte zitten maar soms ook nog bellen met elkaar.
De ambulance zorg in Zaanstreek-waterland wordt verzorgd door Amsterdam-Amstelland, vandaar ook regio nummer 13. Deze meldkamer zit dan ook in Amsterdam. Terwijl de meldkamer van de brandweer en politie in Zaandam zit.

Naar wat ik heb begrepen waren de vrijwilligers van Monnickendam in 3 minuten uitgereden. Misschien net die tijd die nodig was om de MKA in Amsterdam te informeren.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #10132 Gepost op: 12 mei 2016, 17:36:50
Citaat van: emmer link=msg=1423647 date=1463051709
Ik weet dat ze in Den Haag in dezelfde ruimte zitten maar soms ook nog bellen met elkaar.

Het onderling bellen binnen één meldkamer is op sommige momenten verplicht.
Op die manier wordt de onderlinge communicatie opgenomen en vastgelegd voor een eventueel later moment om terug te luisteren als het nodig is.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #10133 Gepost op: 12 mei 2016, 18:18:05
Het onderling bellen binnen één meldkamer is op sommige momenten verplicht.
Op die manier wordt de onderlinge communicatie opgenomen en vastgelegd voor een eventueel later moment om terug te luisteren als het nodig is.
Dat klinkt ook logisch.

Ik dacht dat het iets heel praktisch was. Beide centralisten zitten bijv achter een computer en kunnen daar niet weg. En je schreeuwt niet over de werkvloer, want zo dicht bij elkaar zit je ook weer niet.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #10134 Gepost op: 12 mei 2016, 23:23:07
Klopt, gescheiden meldkamer in onze regio.
Inderdaad regio 13 doet ambulancemeldkamer en regio 11 doet brandweer en politie.


Zitten die nog steeds in Zaandam? Ik dacht dat Alkmaar politie in regio 11 doet sinds de nationale politie?


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Reactie #10135 Gepost op: 13 mei 2016, 00:19:18
Politie gebeurd nog steeds vanuit het hoofdbureau in Zaandijk.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Fire_oostzaan

  • Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #10136 Gepost op: 13 mei 2016, 08:08:58
Politie gebeurd nog steeds vanuit het hoofdbureau in Zaandijk.
Als je het hebt over de meldkamer politie  dan zit die naast de brandweer op het prins Bernhardplein in Zaandam.


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #10137 Gepost op: 14 mei 2016, 19:52:16
Lifeliner 1 uit Amsterdam geeft Rendez-Vous aan Ambulance 21-123 op het viaduct van de A58 bij Moergestel, na een spoedmelding vanuit Sint-Oedenrode in Brabant.
Hoogstwaarschijnlijk rijd de ambulance naar het Elizabeth ziekenhuis in Tilburg, hier is een trauma-afdeling. Dit ziekenhuis is vanaf dit punt nog maar hooguit 8 minuten rijden, konden ze beter doorrijden in mijn ogen, waren ze sneller bij het ziekenhuis geweest.

https://www.youtube.com/watch?v=0c2d4fTY1a0


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #10138 Gepost op: 14 mei 2016, 20:55:31
Lifeliner 1 uit Amsterdam geeft Rendez-Vous aan Ambulance 21-123 op het viaduct van de A58 bij Moergestel, na een spoedmelding vanuit Sint-Oedenrode in Brabant.
Hoogstwaarschijnlijk rijd de ambulance naar het Elizabeth ziekenhuis in Tilburg, hier is een trauma-afdeling. Dit ziekenhuis is vanaf dit punt nog maar hooguit 8 minuten rijden, konden ze beter doorrijden in mijn ogen, waren ze sneller bij het ziekenhuis geweest.

http://www.youtube.com/watch?v=0c2d4fTY1a0
Wellicht kun je contact opnemen met de MKA/RAV zodat ze je voortaan kunnen meenemen in hun besluitvorming...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #10139 Gepost op: 14 mei 2016, 21:49:32
Wat weet je toch altijd de meest kinderachtige opmerkingen te plaatsen. Deze komt ook weer zeer volwassen over.