Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2773453 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10180 Gepost op: 24 mei 2016, 23:19:13
Prio 2? Zoals je zelf al in je videotitel vermeld was het prio 1. Of denk je dat al die draaiende lampen branden om de feestsfeer te verhogen?  ::)


Daarnaast is dit niet onboard en heb je hem ook al in het goeie topic geplaatst.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #10181 Gepost op: 24 mei 2016, 23:52:35
Enkele berichten zijn verplaatst of samengevoegd om dubbeling te voorkomen.

DiNozzo


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #10182 Gepost op: 25 mei 2016, 00:05:21
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1425776 date=1464124562
Hier ook weer een voorbeeld van 'het rijden als idioten'. De chauffeur moest de autospuit even omrijden. De bemanning was er al uit, en bovendien was het een Prio 2. Hier te zien hoe hij de bocht te krap neemt, en zich vervolgens onnodig klem rijd..

Je doet nogal wat aannames. Dat een melding in eerste instantie als prio 2 binnen komt maakt niet dat deze niet opgeschaald kan worden naar een prio 1. Bovendien ben je kennelijk perfect op de hoogte van de noodzaak waarom de TS snel omrijdt. Mogelijk kwam men er wel achter dat een bepaald stuk gereedschap nodig was en maakte dat de noodzaak om even flink door te rijden. Ik zie wel een krappe bocht maar elke chauffeur kan toch eens een foutje maken? Of ben je dan meteen een idioot?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #10183 Gepost op: 25 mei 2016, 00:11:37
Citaat van: DiNozzo link=msg=1425781 date=1464127521
Je doet nogal wat aannames. Dat een melding in eerste instantie als prio 2 binnen komt maakt niet dat deze niet opgeschaald kan worden naar een prio 1. Bovendien ben je kennelijk perfect op de hoogte van de noodzaak waarom de TS snel omrijdt. Mogelijk kwam men er wel achter dat een bepaald stuk gereedschap nodig was en maakte dat de noodzaak om even flink door te rijden. Ik zie wel een krappe bocht maar elke chauffeur kan toch eens een foutje maken? Of ben je dan meteen een idioot?
Ik doel hiermee op de discussie uit het 'onboard topic'. In de filmpjes van Teunis wordt er ook vaak gereden, met op kruisingen te hoge snelheden onder andere. En de brandweer is bij dit incident geen eens aan het werk geweest.. dus van een missend gereedschap was er geen sprake.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #10184 Gepost op: 27 mei 2016, 08:23:19
https://www.youtube.com/watch?v=eE-2jeSRzXk&feature=youtu.be

2X Nieuwe Otaris Ambulance 13-108 met Spoed Naar en Van een Melding in Amsterdam Osdorp


Sjaak-010

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #10185 Gepost op: 27 mei 2016, 17:11:04
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1425782 date=1464127897
Ik doel hiermee op de discussie uit het 'onboard topic'. In de filmpjes van Teunis wordt er ook vaak gereden, met op kruisingen te hoge snelheden onder andere. En de brandweer is bij dit incident geen eens aan het werk geweest.. dus van een missend gereedschap was er geen sprake.
Onverantwoord rijden in mijn beleving, het is 'bijna' een woonerf, geen circuit Zandvoort en ook niet een al te best overzicht. Jammer, zelfs een P1 status van de melding zou dit niet geheel justificeren. We zullen het er bij laten, het is aan anderen om een eventuele analyse & evaluatie op basis hiervan (binnen het korps) te geven!


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #10186 Gepost op: 29 mei 2016, 15:53:22
https://www.youtube.com/watch?v=XI6Jz6Fmrdg

A1 Otaris Ambulance 13-108 naar het Mosveld in Amsterdam Noord

https://www.youtube.com/watch?v=BgoblgUXr5o

PRIO 1 WO 11-5012 Voertuig te water Bernhardlaan Monnickendam

https://www.youtube.com/watch?v=xtHC_HpeXu8

Politie met Spoed naar de Overlanderstraat in Purmerend


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #10187 Gepost op: 29 mei 2016, 20:05:00
Autospuit Willem met spoed naar brand woning.

http://www.youtube.com/watch?v=VXdS7Je0sy8
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #10188 Gepost op: 29 mei 2016, 22:42:04
Brandweer is met spoed onderweg naar een woningbrand, bij aankomst van de brandweer ontstaat een erg gevaarlijke situatie
Er ontstaan meerdere gevaarlijke situaties:
1. Ten eerste fiets een grote wieldennengroep op de openbare weg
2. Verder weigeren de wielrenners vervolgens te stoppen na een stopteken van de politie
3. De brandweerwagen word gehinderd bij het ter plaatse komen bij het incident, doordat de wielrenners voor de wagen doorrijden en zo snel fietsen dat abrupt remmen een gevaar kan vormen voor de groep wielrenners, denk aan vallen ect.

Video van de gevaarlijke situatie met de brandweerwagen:
https://www.youtube.com/watch?v=nkFDj_vYqXk


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #10189 Gepost op: 29 mei 2016, 22:55:05
Soms geen goed woord voor wielrenners, jammer dat deze groepen het juist verpesten voor de groepen wielrenners die zich juist wel aan de verkeersregels houden (al zijn ze soms heeeeeeeeeeeeeeeeel schaars te vinden of helemaal niet)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel