Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2732695 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #10190 Gepost op: 30 mei 2016, 01:06:29
Vind de situatie ook onduidelijk..staat een brandweerman? in burger te zwaaien en een agent zonder overtuiging met twee handen omhoog hi vifes op te vangen...

Iets met de kracht van de overtuiging... e050
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10191 Gepost op: 30 mei 2016, 01:11:46
Citaat van: rickje123 link=msg=1426472 date=1464554524
Brandweer is met spoed onderweg naar een woningbrand, bij aankomst van de brandweer ontstaat een erg gevaarlijke situatie
Er ontstaan meerdere gevaarlijke situaties:
1. Ten eerste fiets een grote wieldennengroep op de openbare weg
2. Verder weigeren de wielrenners vervolgens te stoppen na een stopteken van de politie
3. De brandweerwagen word gehinderd bij het ter plaatse komen bij het incident, doordat de wielrenners voor de wagen doorrijden en zo snel fietsen dat abrupt remmen een gevaar kan vormen voor de groep wielrenners, denk aan vallen ect.

Video van de gevaarlijke situatie met de brandweerwagen:
http://www.youtube.com/watch?v=nkFDj_vYqXk

Jou punt 1 is een nutteloze opmerking in mijn ogen want dat zien wij ook dat ze op de openbare weg rijden.
Wat jou punt 2 betreft. Welk stopteken van de politie ? Ik zie een agent met 2 handen naar voren gebaren.
Echter ontbreekt het stopteken en geeft hij ook geen herkenbaar signaal om snelheid te minderen.

Wat punt 3 betreft ben ik van mening als die agent en die zenuwachtige boer daar niet zo hadden gestaan waren de wielrenners er al voorbij geweest gok ik zo maar want nu moesten ze wel vaart minderen wat voor in mijn ogen gevaarlijke situatie zorgde.

Dat die man wil dat er snel geblust wordt kan ik begrijpen maar om zo maar het rolluik van de TAS open te trekken en aan een brandslang te gaan staan rukken lijkt mij niet wenselijk en had hij als ik er was geweest als brandweerman ook voor op zijn lazer gekregen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #10192 Gepost op: 30 mei 2016, 02:02:39
We kunnen ook wel overdrijven, zeg


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #10193 Gepost op: 30 mei 2016, 04:23:20
We kunnen ook wel overdrijven, zeg
Inderdaad.  
De agent geeft ook geen stopteken. Maar goed als je de groep had laten doorfietsen waren ze weg nog voordat de eerste brandweerman was uitgestapt.


Surveillanceteam

  • Gast


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10195 Gepost op: 4 juni 2016, 14:59:12
Geen flauw idee of ik deze video hier moet plaatsen maar anders lees ik het wel. Vind het een gave video.

https://www.youtube.com/watch?v=IV6zkDQnTzs&feature=em-uploademail
[Stoer Rood] Brandweer Weert

Gepubliceerd op 4 jun. 2016 Weert de Gekste
Bekijk het nieuwe filmpje dat in een flitsend tempo de kerntaken van de brandweer laat zien.

In een razend tempo flitsen alle disciplines voorbij, en zie je de brandweerlieden in actie na een 112-melding.

Video via M-Art Media Productions
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #10196 Gepost op: 4 juni 2016, 16:32:15
Citaat van: enrico1972 link=msg=1427772 date=1465045152
Geen flauw idee of ik deze video hier moet plaatsen maar anders lees ik het wel. Vind het een gave video.

http://www.youtube.com/watch?v=IV6zkDQnTzs&feature=em-uploademail
[Stoer Rood] Brandweer Weert

Gepubliceerd op 4 jun. 2016 Weert de Gekste
Bekijk het nieuwe filmpje dat in een flitsend tempo de kerntaken van de brandweer laat zien.

In een razend tempo flitsen alle disciplines voorbij, en zie je de brandweerlieden in actie na een 112-melding.

Video via M-Art Media Productions

Wauw! Na Robuust Blauw nu Stoer Rood. Geweldig mooie productie en shots. Zit gewoon goed in elkaar.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Surveillanceteam

  • Gast


sylvester1986

  • Gast
Reactie #10198 Gepost op: 10 juni 2016, 17:39:10
Citaat van: rickje123 link=msg=1426472 date=1464554524
Is de zenuwachtige man een brandweerman, boer etc etc?
Ik vind het opvallend dat hij direct naar de brandweerwagen loopt en iets opent/pakt (?)


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #10199 Gepost op: 10 juni 2016, 20:52:07
https://www.youtube.com/watch?v=PjlwO0OAmdI

Twee van de nieuwe ambulances van regio 20 rijden met spoed naar het EMCR.