Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2734367 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10250 Gepost op: 12 juli 2016, 00:58:51
Citaat van: rickje123 link=msg=1436072 date=1468277730
Toch een aparte situatie op 0:02 en 0:20 van het filmpje. Brandweermannen stappen uit de brandweerwagen, omdat de brandweerwagen wordt geblokkeerd door een vrachtwagen op de vluchtstrook. De brandweerwagen rijd voorzichtig door terwijl de brandweermannen de slapende bestuurder te waarschuwen?

Het is je eigen video. Je zult zelf toch wel weten dat daar helemaal geen vluchtstrook is?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #10251 Gepost op: 12 juli 2016, 01:05:11
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1436074 date=1468277931
Het is je eigen video. Je zult zelf toch wel weten dat daar helemaal geen vluchtstrook is?

Daar heb je inderdaad gelijk in, doet er niet aan af dat de politie niet de weg heeft vrijgemaakt voor de aankomende hulpdiensten.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #10252 Gepost op: 12 juli 2016, 04:17:21
Citaat van: rickje123 link=msg=1436072 date=1468277730
Toch een aparte situatie op 0:02 en 0:20 van het filmpje. Brandweermannen stappen uit de brandweerwagen, omdat de brandweerwagen wordt geblokkeerd door een vrachtwagen op de vluchtstrook. De brandweerwagen rijd voorzichtig vooruit, terwijl de brandweermannen de slapende bestuurder waarschuwen??

In de tussentijd zie je wel de politiemotor en daarna de politiewagen vanuit de file de vluchtstrook oprijden. Hadden deze 2 politievoertuigen er niet ervoor kunnen zorgen dat de hulpdiensten die na hun kwamen een vrije doorgang hadden gehad?  ???

Als de brandweer dat al aan het regelen is, waarom zou de politie dat dan moeten overnemen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #10253 Gepost op: 12 juli 2016, 09:07:12
Misschien had de vrachtwagen wel ruimte gemaakt voor de politievoertuigen die tussen de rijstroken door kwamen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #10254 Gepost op: 12 juli 2016, 09:43:23
Citaat van: DiNozzo link=msg=1436082 date=1468289841
Als de brandweer dat al aan het regelen is, waarom zou de politie dat dan moeten overnemen?

Omdat het één van de acht kerntaken van de politie is, wij hebben in den beginne niets te zoeken bij het ongeval. Of gaan we met zn allen het zakje vasthouden voor de ambulance?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap het wel hoor. Als het goed is gaat het nieuwe IBT binnenkort van start waarbij gewerkt wordt met de acht kerntaken van de politie, bij de ovd-p opleiding wordt hier al mee gewerkt.
Doel is dat we wat meer werk gaan doen wat écht voor de politie is, in plaats van handjes aan het bed voor andere hulpdiensten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #10255 Gepost op: 12 juli 2016, 12:46:09
Citaat van: silque link=msg=1436113 date=1468309403
Omdat het één van de acht kerntaken van de politie is, wij hebben in den beginne niets te zoeken bij het ongeval. Of gaan we met zn allen het zakje vasthouden voor de ambulance?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap het wel hoor. Als het goed is gaat het nieuwe IBT binnenkort van start waarbij gewerkt wordt met de acht kerntaken van de politie, bij de ovd-p opleiding wordt hier al mee gewerkt.
Doel is dat we wat meer werk gaan doen wat écht voor de politie is, in plaats van handjes aan het bed voor andere hulpdiensten.

Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie tp was op dat moment, maar het creëren van een veilige werkplaats voor diezelfde hulpdiensten bij het plaats ongeval is natuurlijk ook belangrijk zo niet belangrijker op dat moment.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #10256 Gepost op: 12 juli 2016, 13:04:25
Zeker! Maar wel in de juiste volgorde, het creëren van een werkplaats heeft geen zin als de hulpdiensten er niet kunnen komen vanwege de file.  ;)
Bovendien is het de omgekeerde wereld dat de brandweer moet zorgen dat het overige verkeer aan de kant gaat, dat is een politietaak. Een eerste auto van de politie heeft bij een VO in principe niets te zoeken, daar moet brandweer of ambu zijn!

Ik weet dat het in de praktijk anders gaat en natuurlijk al die handjes altijd makkelijk zijn, maar de crash van Turkish airlines heeft wel doen beseffen dat we niet altijd goed bezig zijn. Daar liepen meer politieagenten in het vliegtuigwrak dan brandweer, terwijl de brandweer het verkeer aan het regelen was voor de ambulance.
Maar laten we dit topic hier niet mee vervuilen, als het goed is gaan de politieprocessen veelvuldig geïntroduceerd worden komende jaren.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10257 Gepost op: 12 juli 2016, 13:09:40
Citaat van: 0501 link=msg=1436148 date=1468320369
Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie tp was op dat moment, maar het creëren van een veilige werkplaats voor diezelfde hulpdiensten bij het plaats ongeval is natuurlijk ook belangrijk zo niet belangrijker op dat moment.

Als je goed kijkt in de video zie je dat het verkeer helemaal niet rijdt. Ook niet stapvoets. Dat doet vermoeden dat de rijbaan in z'n geheel geblokkeerd is en er geen verkeer meer mogelijk is. Dan heb je dus al direct een veilige werkplaats, want verkeer dat stil staat kan je niet aanrijden.  :P
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #10258 Gepost op: 12 juli 2016, 19:14:27
@silque: heb je helemaal gelijk in, daarom zei ik ook dat ik natuurlijk niet weet hoe tp eruit zag. Wellicht waren er al andere hulpdiensten die veilige afzetting nodig hadden.

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1436152 date=1468321780
Als je goed kijkt in de video zie je dat het verkeer helemaal niet rijdt. Ook niet stapvoets. Dat doet vermoeden dat de rijbaan in z'n geheel geblokkeerd is en er geen verkeer meer mogelijk is. Dan heb je dus al direct een veilige werkplaats, want verkeer dat stil staat kan je niet aanrijden.  :P

Dat zou ik niet te hard roepen hahah.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #10259 Gepost op: 12 juli 2016, 19:33:12
De motorrijder had dat kunnen zien (als ie het uberhaupt doorhad...), en 10 vrachtautos daarvoor even slim een meter naar voren kunnen sturen. Dat levert bij de brandweerauto 10 meter meer invoegruimte op.

Tenzij de motorrijder natuurlijk een andere taak had zoals b.v. een eerste ambu die al terplaatse is begeleiden... kan ik niet zien.