Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2815004 keer)

0 gebruikers (en 62 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10400 Gepost op: 26 september 2016, 14:12:53
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1448800 date=1474684012
en gaat met alleen blauw rustig (lijkt het) in de rij staan. Wat mij dan opvalt is dat hij in plaatst van de sirene, naar de bestuurder kijkt en (lijkt) te toeteren.. Beetje slordig, sirene had net zo goed gekund denk ik. Vooral aangezien je met blauw wettelijk geen betekenis hebt.

Je ziet de bestuurder ook zoekend kijken.... bij alle andere wagens van de Vrr zit waarschijnlijk een claxonring (want honac) gemonteerd.
Dan gaat de sirene een riedeltje af... Dit is een W&G opbouw en die heeft dat kennelijk niet.
Dat het blauw wettelijk geen betekenis heeft.... hoeveel sirene's hoor je in t filmpje überhaupt....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #10401 Gepost op: 26 september 2016, 18:59:56
Citaat van: PietjePuk link=msg=1448630 date=1474636850
Iemand zonder vuurwapen in de noodhulp...?

Ja, klopt. Gebeurd niet vaak, maar kan voorkomen.

Citaat van: Wessel1 link=msg=1448631 date=1474636993
de huh wat? :o :P

Assistent COördinator of Operationeel Brigadier, zelfde als de SOS  ;)
Groeten,  Tazbrw

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #10402 Gepost op: 26 september 2016, 20:37:57
Dat heb ik hier echt nog nooit gezien.

rickje123

• Forum gebruiker
    • Youtube
Reactie #10403 Gepost op: 26 september 2016, 20:50:00
Prio 1: Arrestatieteam voertuig is met spoed onderweg over de A58 richting Tilburg naar een spoedmelding. Het Arrestatieteam voertuig maakt een vreemde manoeuvre, hij maakt namelijk zich-zagende bewegingen op zijn rijbaan. Het ziet er opzich wat vreemd uit, maar het is waarschijnlijk bedoeld om de mensen voor hem te waarschuwen. Maar ik heb dit nog niet eerder gezien bij een spoedvoertuig.

Iemand die er meer vanaf weet?

! No longer available

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #10404 Gepost op: 26 september 2016, 20:53:28
Dat wordt ook wel 'vegen' genoemd, en is inderdaad bedoeld om je zichtbaarder te maken t.o.v. je voorliggers. Je bent dan beter zichtbaar in de buitenspiegels en je wordt eerder opgemerkt.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #10405 Gepost op: 26 september 2016, 22:33:30
Citaat van: Dion link=msg=1449317 date=1474916008
Dat wordt ook wel 'vegen' genoemd, en is inderdaad bedoeld om je zichtbaarder te maken t.o.v. je voorliggers. Je bent dan beter zichtbaar in de buitenspiegels en je wordt eerder opgemerkt.

Inderdaad. Niets vreemds aan O0 Al begrijp ik dat men het er wel vreemd uit vindt zien!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #10406 Gepost op: 26 september 2016, 22:37:50
een kleefpit op een auto met een panorama dak kán je alleen maar verkeerd plaatsen  98uiye

R0N4NN

• Student IVK
  • Forum gebruiker
Reactie #10407 Gepost op: 26 september 2016, 23:01:19
Die WigWag die daarop zit is geweldig!  :D

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #10408 Gepost op: 27 september 2016, 00:54:51
een kleefpit op een auto met een panorama dak kán je alleen maar verkeerd plaatsen  98uiye
Soms plakt men wel eens een hele dunne metalen plaat.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #10409 Gepost op: 27 september 2016, 08:49:02
Laten we er eens technisch-wetenschappelijk naar kijken.  998765  >:D

Probleem: kleefpit plakt niet op glas of kunststof en het omringende metaal biedt geen plaats voor horizontale uitlijning van de pit

Oplossingen die ik kan bedenken:
(1) magneetkleefpit met kogelkop en spanschroef... (vergt echter instelling bij gebruik, zal wel vaak vergeten worden)
(2) zuignapkleefpit (werkt echter alleen bij schone zuignap/auto en precies op een horizontaal deel van het dak, normaal gesproken in het midden, plaatsing daardoor bemoeilijkt)
(3) combinatie van bovenstaande, dus zuignap en kogelkop (werkt echter nog steeds alleen bij schone zuignap/auto)

Deze oplossingen zijn derhalve hoogstens ten dele als zodanig te zien  ;D

Het bovenliggend probleem is eigenlijk: kleefpit straalt alleen in (nagenoeg) horizontaal vlak af.

Oplossing daarvoor zou in theorie zijn: verbreding (in richting omhoog/omlaag met betrekking tot horizontaal vlak) van de afstraling, eventueel afstraling uniform in alle richtingen (behalve richting dak), zodat je bij de plaatsing niet te kritisch hoeft te zijn mbt hoek. Ook operationeel een voordeel.
Dit is met LEDs (per stuk gericht licht, met lenzen die nodig zijn voor concentratie in/rond één richting met voldoende intensiteit) moeilijk maar niet onmogelijk - je hebt dan wel iets meer LEDs nodig die (eventueel mbv lenzen) ook omhoog/omlaag over een bredere hoek afstralen. Dus duurder, en meer volume...
Wat je eigenlijk nodig hebt is een puntvormige lichtbron die ongeveer uniform in (bijna) alle richtingen afstraalt. De oude Xenonflits komt enigszins in de buurt maar is zonder lenzen vermoedelijk niet tot voldoend opvallende intensiteit te brengen, wat de afstralingshoek weer terugbrengt, maar misschien toch nog tot een acceptabele waarde.

Ideaal zou zijn een LED-kleefpit die zijn uitlijning automatisch aanpast, maar ook dit is niet eenvoudig, immers werken er tijdens het rijden ook krachten op de wagen en de pit die een eventueel zwaartekrachtgevoelig mechanisme in de war kunnen brengen. Dus alleen bij plaatsing (dus snelheid nagenoeg nul) de lamp laten testen wat horizontaal is? Ook niet goed want dit maakt een juiste instelling na het plaatsen tijdens het rijden wat lastig...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")