Nou rijd ik met enige regelmaat spoedritje's, maar ik blijf de brandweer van Hardewijk toch aso vinden met die dubbele martinhoorns op dergelijke tijdstippen
Laat ik het zo zeggen, je maakt je er als brandweer niet echt geliefd mee ...
Kun je de moraalridder zijn en zeggen dat je niet moet zeuren over de brandweer, maar als diezelfde moraalridder gemiddeld drie keer in de week voor een (loos) automaatje vol zijn bed uit word getoeterd door martinhoorns zal ie gerust zijn mening bij stellen!
En nee, het maakt mij niet uit, hier gebruikt de brandweer ook martinhoorns en rukken ze ook met enige regelmaat uit... Géén problemen mee
Ik had het er vanvond toevallig ook met jordy over (TAS-226)
Ja het valt mij ook zeer op dat ze voor alles wat niet loos gemeld wordt tijdens het aanrijden ze doorblijven rijden met prio1 (s'nachts heb ik het dan over) ookal is er niemand of Weinig op straat ze blijven de (meeste) stukken gewoon prio 1 rijden.
Op een vrijdagavond - zaterdagnacht - zondag morgen kan ik me het goed begrijpen aan de ene kant.
Je hebt mensen die uitgaan en wat biertjes drinken dus ze die mensen willen nog wel een midden op de weg fietsen/lopen etc.
Vanavond viel het me op dat ze echt tot ter plaatse prio 1 zijn gereden wat ze normaal gesproken dus nooit doen.
Want de OMS object bevind zich midden - eind op het park en waarom moet je zoals vanavond daar sirene's voeren.
Normaal rijden ze prio 1 tot aan die bocht waar ze vandaan komen (zie mijn vorige filmpje maar) of ze rijden p1 tot de stoplicht die je in het filmpje ziet.
Dus de straat waar ze vandaan komen (vanuit de bocht dus) kan ik me nog enigzins vooorstellen aangezien er een snelweg op aan/uit komt.
Maar soms vraag ik me ook af waarom ze toch vaak de tijd sirene's voeren ipv alleen blauwe lichten en sirene aan waar nodig is bijv. kruispunt - stoplicht etc.
Dusja kan me enigzins voorstellen dat je het een beetje aso vind ja haha