Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2728615 keer)

0 gebruikers (en 41 gasten bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #3140 Gepost op: 18 juni 2010, 21:51:56
Ik kwam dit filmpje tegen op het YT-account '112 velserbroek'. Sorry dat ik diegene niet even de tijd geef om 'm zelf te plaatsen hier, maar dit slaat alles:

Volgens mij kun je 100 nieuwe sirenes op een ambulance zetten, een fietsrijbewijs (die ingetrokken kan worden) lijkt me geen overbodige luxe...

Tsjonge... je hebt blinde mensen, je hebt dove mensen, je hebt simpelweg domme mensen, maar dit is een combinatie van alledrie in het kwadraat.

Overigens, mag gezegd worden: geweldige uitwijkmanouevre van de chauffeur! Stukkie rechtdoor om aanrijding te voorkomen, anders was het sowieso een botsing geweest. Helemaal top en zeer alert gereageerd door de bestuurder!!! O0 O0 O0 (x1000)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #3141 Gepost op: 18 juni 2010, 21:52:50
Ik kwam dit filmpje tegen op het YT-account '112 velserbroek'. Sorry dat ik diegene niet even de tijd geef om 'm zelf te plaatsen hier, maar dit slaat alles:

ambu 12-151 + 12-157 a1 reanimatie, spoedvervoer naar het ziekenhuis.
Volgens mij kun je 100 nieuwe sirenes op een ambulance zetten, een fietsrijbewijs (die ingetrokken kan worden) lijkt me geen overbodige luxe...

Zoo hee  :o  :o :-X dat scheelde donders weinig!!
Het is dat de ambulance chauffeur ze stuur op het laaste moment omgooide ipv met de bocht mee naar rechts te gaan dat hij ze stuur dus omgooide dat de ambu rechtdoor ging.
Anders had de ambulance de persoon zeker hard geschept!!
Zo zie je maar weer dat je gewoon moet moet opletten ook als fietser zijnde en goed uitkijken als je over wilt steken!
Hulde voor de chauffeur  O0
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #3142 Gepost op: 18 juni 2010, 21:54:55
Daar gaat je reanimatie.  dat ze dr geljk naar beterhoren sturen, en gelijk maar even langs hans. echt te zot voor woorden

Taalgebruik aangepast..
TK


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #3143 Gepost op: 18 juni 2010, 21:55:22

Zeer grote uitruk van de hulpdiensten naar een drenkeling in Makkum, hier zie je de OvD-G 02-806, de WO van brandweer Sneek met daar achter aan de ambu 02-151 en als laatste de OvD Zuid-West Friesland. Allemaal gefilmd vanaf snelweg dus erg snel! :)
Het meisje was voor even aan de aandacht van haar ouders ontsnapt, een buurtbewoner vond haar. Helaas is ondanks alle inzet van de hulpdiensten, het meisje later op de avond overleden in het UMCG. :'(


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #3144 Gepost op: 18 juni 2010, 23:28:37
Wat ik me af vraag is waarom het duikteam (zie filmpjes hierboven) iedere keer weer de boot aan moet hangen? hadden ze de kazerne niet berekend op een duikteam? want een boot erafhalen lijk mij sneller te doen dan erop zetten, nu ben je 2/3 minuten extra tijd kwijt voor een boot, terwijl me dat bij een waterongeval veel tijd uitmaakt. kan iemand mij dit toelichten?

Een WO kan ook ingezet worden zonder boot
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #3145 Gepost op: 18 juni 2010, 23:34:58
Hah, tja dat zeggen er meer  ::)
Schijnbaar hebben ze al klachten gehad van buurtbewoners van de kazerne. Nu gooien ze eind van de straat (als ze N302) opdraaien pas de sirene aan,
17/06/10 Wederom Rookdetectie Bouw en Infrapark Ceintuurbaan Harderwijk
echter is het vrij overbodig want er is geen kip op straat, maarja de Harderwijkse brandweer vind dat prio 1 prio 1 is..  :P

Sinds wanneer is een prio 1 soms geen prio 1?? Officieel MOET zowel de optische als de akoestische signalen gevoerd worden om een voorrangs voertuig te zijn. Het geeft niet of er wel of geen kippen op straat lopen. Het gaat om de eventuele bestuurders/weggebruikers die op de weg zijn. Wie gaat uitleggen dat de brandweer te laat kwam omdat ze geen prio 1 mochten rijden omdat de bewoners klagen. Of wie gaat uitleggen dat de brandweer iemand heeft aangereden omdat ze geen akoestisch signaal aan hadden?

Prio 1 is prio 1 en daar horen optische EN akoestische signalen bij
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #3146 Gepost op: 18 juni 2010, 23:48:35
Officieel MOET zowel de optische als de akoestische signalen gevoerd worden om een voorrangs voertuig te zijn. Het geeft niet of er wel of geen kippen op straat lopen. Het gaat om de eventuele bestuurders/weggebruikers die op de weg zijn. Wie gaat uitleggen dat de brandweer te laat kwam omdat ze geen prio 1 mochten rijden omdat de bewoners klagen. Of wie gaat uitleggen dat de brandweer iemand heeft aangereden omdat ze geen akoestisch signaal aan hadden?

Nounou, je neemt mijn opmerking wel heel erg serieus  :-\

Sinds wanneer is een prio 1 soms geen prio 1??
(...)
Prio 1 is prio 1 en daar horen optische EN akoestische signalen bij

Nou dan, door de meeste korpsen word snachts alleen de lampen gebruikt tijdens een spoedje. Harderwijk rijd bij nachtelijke uitrukken altijd met sirene's of de bewoners het nou leuk vinden of niet...
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #3147 Gepost op: 19 juni 2010, 00:01:31
Ik kwam dit filmpje tegen op het YT-account '112 velserbroek'. Sorry dat ik diegene niet even de tijd geef om 'm zelf te plaatsen hier, maar dit slaat alles.
ambu 12-151 + 12-157 a1 reanimatie, spoedvervoer naar het ziekenhuis.
Volgens mij kun je 100 nieuwe sirenes op een ambulance zetten, een fietsrijbewijs (die ingetrokken kan worden) lijkt me geen overbodige luxe...

Idd bizar dat de fietser het helemaal niet door lijkt te hebben, ik vraag me af of de eventueele SO achterin veel van gemerkt zou hebben? De ambu staat wel ineens stil.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #3148 Gepost op: 19 juni 2010, 00:29:34
Ik kwam dit filmpje tegen op het YT-account '112 velserbroek'. Sorry dat ik diegene niet even de tijd geef om 'm zelf te plaatsen hier, maar dit slaat alles:

ambu 12-151 + 12-157 a1 reanimatie, spoedvervoer naar het ziekenhuis.[/url
Volgens mij kun je 100 nieuwe sirenes op een ambulance zetten, een fietsrijbewijs (die ingetrokken kan worden) lijkt me geen overbodige luxe...

Nou, blijft moeilijk voor je kijken.. Sommige mensen zien en horen letterlijk helemaal NIETS!
Fietsverbod zou op zijn plaats zijn! (als het bestond)

Voor de chauf: Goede uitwijk manouevre ! Scherp opgemerkt!  O0 O0
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #3149 Gepost op: 19 juni 2010, 11:33:25
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland