Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2769814 keer)

0 gebruikers (en 67 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #3640 Gepost op: 6 oktober 2010, 22:27:47
Mooi filmpje van twee wijkvoertuigen van de politie die met PRIO 1 over het fietspad rijden richting een brand bij de Metro in Rotterdam:

prio 1 2x wijkteam politie metro brand, Oostplein Rotterdam

Pfff dan heb je wel lef om met zo'n snelheid over een fietspad te rijden...... :-X
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3641 Gepost op: 6 oktober 2010, 22:35:18
Pfff dan heb je wel lef om met zo'n snelheid over een fietspad te rijden...... :-X

En laat ik nou altijd gedacht hebben dat brand voor de brandweer is ... Met andere woorden, zulke haast over zo'n weg is lastig goed te keuren  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #3642 Gepost op: 6 oktober 2010, 22:46:11
oh dus als dit een brandweerwagen was geweest, had je het wel goed gevonden? ??? :-*


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #3643 Gepost op: 6 oktober 2010, 23:00:55
oh dus als dit een brandweerwagen was geweest, had je het wel goed gevonden? ??? :-*

Nou het is helemaal niet verantwoord om zo hard op een fietspad te rijden.. (maakt niet uit wat voor hulpdienst/melding)
Het is sneller maar rijd dan met gepaste snelheid...
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #3644 Gepost op: 6 oktober 2010, 23:26:12
Daar gaan we weer!!! Weer het oordelen over een situatie vanaf de zijlijn op basis van een filmpje.
Altijd datzelfde gedoe, bah...! >:(


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #3645 Gepost op: 6 oktober 2010, 23:56:58
Daar gaan we weer!!! Weer het oordelen over een situatie vanaf de zijlijn op basis van een filmpje.
Altijd datzelfde gedoe, bah...! >:(

Daar is een forum nu eenmaal voor. En ik ben het er mee eens, ze vliegen wel heel laag over het fietspad, wat als iemand niet doorheeft dat ze over het fietspad komen ipv over de rijbaan ?
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3646 Gepost op: 7 oktober 2010, 06:06:59
En laat ik nou altijd gedacht hebben dat brand voor de brandweer is ... Met andere woorden, zulke haast over zo'n weg is lastig goed te keuren  :-X

Dan snap je je taak ook niet helemaal als je dat denkt.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #3647 Gepost op: 7 oktober 2010, 07:24:48
Daar gaan we weer!!! Weer het oordelen over een situatie vanaf de zijlijn op basis van een filmpje.
Altijd datzelfde gedoe, bah...! >:(

zijlijn of niet, het is gewoon niet verantwoord om daar zo hard te rijden.. lijkt me overduidelijk, toch..?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #3648 Gepost op: 7 oktober 2010, 09:13:00
zijlijn of niet, het is gewoon niet verantwoord om daar zo hard te rijden.. lijkt me overduidelijk, toch..?

Dit is inderdaad wel heel erg hard, fietspad prima, zeker bij een druk kruispunt, maar inderdaad met gepaste snelheid !

Ik hoop dat de korpsleiding dit soort filmpjes onder ogen krijgt. Geen straf, maar wel even een mondeling commentaar lijkt me op zijn plaats.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #3649 Gepost op: 7 oktober 2010, 15:53:10
Er zijn goede redenen om met spoed over een fietspad te knallen... maar inderdaad: met gepaste snelheid... er zal maar net een kind uit die supermarkt komen lopen!! Bovendien zou er een verschil moeten zijn tussen 'het kunnen' en 'het moeten'. Wellicht stond er wel een erg lange file op de rijbaan, dat kunnen wij uiteraard niet zien.

Rijden met spoed over het fietspad omdat het niet anders kan is toch echt wat anders:

Prio 1 Onbekende melding Politie Noord-Oost Gelderland Wezep
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon