Caprice heeft altijd overal comentaar op. Hij snapt het principe "hulpdiensten spotten" nog niet zo goed. Filmpjes van HVvoertuigen die prio 1 rijden zijn gewoon Filmpjes van HVvoertuigen die prio 1 rijden hier hoeft niks bijzonders aan te zijn.
Weet je wat een leuke vergelijking is? Het maken van de vergelijking met een treinenspotter bijvoorbeeld. Zo'n wereld van verschil is het niet, als je het hulpdienstenvoertuig zou vervangen door een trein. Als je élke dag élke keer dezelfde trein op dezelfde locatie met vaak dezelfde bestemming op de foto zou zetten, dan zou je weinig interesse meer kweken bij de kijkers. Je kunt het treinen spotten leuker maken als je je best gaat doen: zoek de bijzondere treinen eens op, leg het eens vast op bijzondere locaties. Zeldzame combinaties, etc. etc.
Stel: ik maak vandaag een foto van de stoptrein die naar Lutjebroek vertrekt vanaf spoor 1. Morgen vertrekt die trein weer naar Lutjebroek van spoor 1. Daar maak ik een foto van. En die dag daarop weer en die dag daarop weer. Wat zal ik dan een interessant archief krijgen, vind je niet? Maar als ik nou eens die trein naar Lutjebroek een kilometer verderop zou fotograferen bij dat mooie weiland? En als ik dat een paar dagen later doe als de stoptrein opeens gereden wordt door afwijkend materieel? Dan wordt het toch al een stuk interessanter?
Het is wellicht wat lastig in te denken voor alle '112 spotters', maar variatie in je werk maakt het een stuk leuker.