Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2769125 keer)

0 gebruikers (en 52 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4630 Gepost op: 15 april 2011, 00:23:59
Als Je inhoudelijk niets toevoegt kun je beter de discussie de discussie laten.

Tsja, feit is dat we (= is een groot deel van de aanwezigen hier) doodmoe worden van het (af en toe) hoge IWAB gehalte ...
Men moet in een fractie van een seconden een beslissing nemen ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4631 Gepost op: 15 april 2011, 00:30:53
Handiger zou zijn geweest als er nou eens wat aandacht wordt besteed tijdens de rijlessen aan hoe om te gaan met een voorrangsvoertuig. De dame in het gele koektrommeltje weet gewoon niet wat ze moet doen, raakt in paniek, trapt op de rem en gaat midden op de weg stilstaan. De agent heeft daarop flink moeten remmen (te zien aan de alarmlichten die aangaan), en moeten uitwijken om een aanrijding te voorkomen.

Jep, links rechts links rechts....en vervolgens de middenweg maar kiezen!  ;D Bijna dagelijkse praktijk.. dan denk je: ze kiest links, mooi, rem los en weer gaan..maar nee, hoppa: rechts, weer links...vervolgens sta jij ook zowat stil (soms inderdaad een bijna noodstop) Zolang de bestuurder van het voorrangsvoertuig art. 6 (art. 6 was het toch?) maar in het achterhoofd houdt en kan stoppen indien noodzakelijk, prima.

Tsja, feit is dat we (= is een groot deel van de aanwezigen hier) doodmoe worden van het (af en toe) hoge IWAB gehalte ...
Men moet in een fractie van een seconden een beslissing nemen ...

Amen!


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #4632 Gepost op: 15 april 2011, 10:52:21
Prima, dus jij beweert aan de hand van die beeldjes een dusdanig goede analyse te kunnen maken waardoor jij een advies kunt geven voorzien van dusdanig nauwkeurige beschrijvingen dat het LIJKT dat jij naast de betreffende bestuurder zat.

Zo beter?
De beste stuurlui staan aan wal, een spreekwoord, wellicht ken je hem.

Ja, aan de hand van deze beelden + praktijkervaring ben ik in staat een oordeel te geven over dit betreffende rijgedrag.

Je laatste opmerking snijd geen hout en draagt niet bij aan de discussie.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #4633 Gepost op: 15 april 2011, 10:54:12
Handiger zou zijn geweest als er nou eens wat aandacht wordt besteed tijdens de rijlessen aan hoe om te gaan met een voorrangsvoertuig. De dame in het gele koektrommeltje weet gewoon niet wat ze moet doen, raakt in paniek, trapt op de rem en gaat midden op de weg stilstaan. De agent heeft daarop flink moeten remmen (te zien aan de alarmlichten die aangaan), en moeten uitwijken om een aanrijding te voorkomen.

Helemaal mee eens. Ik ben ook voorstander ervan dat men dit onderdeel maakt van de theorie B rijbewijs de praktijk rijlessen + rijexamen.
Men kan dat in ieder geval meegegeven worden wat er verwacht wordt indien er een voorangsvoertuig naderd.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #4634 Gepost op: 15 april 2011, 11:18:56
Tsja, feit is dat we (= is een groot deel van de aanwezigen hier) doodmoe worden van het (af en toe) hoge IWAB gehalte ...
Men moet in een fractie van een seconden een beslissing nemen ...

Een gezonde discussie is wat mij betreft geen probleem, net hoe je er zelf mee omgaat.

Juist omdat je deze beslissingen in split seconds maakt is het wijzer iets meer gas terug te nemen ter voorkoming van erger.


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #4635 Gepost op: 15 april 2011, 11:27:00
Geinig filmpje, maar ik zie toch vooral een heleboel belastingcenten voorbij rijden voor een heel klein deeltje van de bevolking....

Ik vind dat opzich best meevallen, ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dit niet de liefste jongens en meisjes van nederland zijn. ::)
Heb hun wel is meerdere keren meegemaakt toen ik aan het werk was als Steward in Zwolle waar op een gegeven moment een gevecht uitbrak met Stewards - Politie Vs. Cambuur.
In dit geval kan je beter met te veel agenten zijn dan te weinig. ;)
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4636 Gepost op: 15 april 2011, 12:03:25
dit is gewoon in leeuwarden of was dit een uit wedstrijd?
Als je de eerste 5 seconden bekijkt zie je GAE (Go Ahead Eagles)-Cambuur staan, dus zou dit in Deventer kunnen zijn.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4637 Gepost op: 15 april 2011, 12:09:02
De brandweerwagen heeft een aparte sirene die ik naar mijn weten niet vaak heb gehoord, verder apart dat de rest van de lichtbalk aangaat als de sirene ook aangaat.
Prio1 Politie en Ts 7032 Brandweer Drachten naar voertuigbrand
User:1brandweerfan


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #4638 Gepost op: 15 april 2011, 12:25:10
De sirene is de Engelse 2 tone, hoor maar in dit filmpje ;)

London Ambulance LAS
Filmpje van: Rescue911de


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4639 Gepost op: 15 april 2011, 15:04:21
Jep, links rechts links rechts....en vervolgens de middenweg maar kiezen!  ;D Bijna dagelijkse praktijk.. dan denk je: ze kiest links, mooi, rem los en weer gaan..maar nee, hoppa: rechts, weer links...vervolgens sta jij ook zowat stil (soms inderdaad een bijna noodstop) Zolang de bestuurder van het voorrangsvoertuig art. 6 (art. 6 was het toch?) maar in het achterhoofd houdt en kan stoppen indien noodzakelijk, prima.

Artikel 5...  :P Sorry voor mijn off-topic reactie.  ;)