Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2771714 keer)

0 gebruikers (en 65 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #4750 Gepost op: 3 mei 2011, 19:24:35
Nou ik zal reageren als 'bijrijder' van deze auto.

We hadden of de keus, om door te rijden en een ambulance 'gevaarlijk' laten inhalen over een verhoging tussen de weg, rondje te rijden en dus 'direct' achter de ambulance aan te tijden of stil staan op de rand van de rotonde..

Op het moment dat Roy(Mertens-Fotografie) een rondje had gereden dan kreeg je commentaar dat we de ambulance gingen volgen om te filmen..
Dus kort gezegt kun je het dan nooit goed doen bij iedereen..

En mijn mening is dat dit de veiligste manier is voor alle medeweggebruikers.. Daarnaast heeft ambulance nu vrijbaan om door te rijden..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #4751 Gepost op: 3 mei 2011, 20:21:49
Nou om even alle overdreven reacties uit de wereld te hebben. Ik dacht dat hij daar was gaan staan om de ambulance te filmen. Gaat hij er staan om hem voor te laten gaan dan zeg ik prima gedaan O0
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #4752 Gepost op: 4 mei 2011, 00:50:21
Ik snap jullie reacties, en die had ik ook al verwacht.
Zoals kevin het een en andere al duidelijk had gemaakt, hierbij mijn verhaal van wat er gebeurt is en waarom ik midden op de rotonde heb gewacht.

Ik reed de rotonde op van een ongeval af met kevin naast me in mijn auto.
Toen ineens achter mij de betreffende ambulance met spoed aankwam gereden.

De auto die in het filmpje voor mij stond reed achter mij, ik maakte snel een plan voor mezelf van welke kant hij misschien op zou gaan (de ambulane) en waar ik dan vervolgens het beste kon staan.

Dus besloot ik midden op de rotonde te gaan wachten zodat de overige verkeer zag wat mijn plan was, en er iets aan kwam wat ik voorbij wou laten gaan.
De auto achter mij volgde al snel mijn actie op, omdat hij ook de ambulance nu had gezien en gehoord en ging dus netjes voor mij staan om de ambulance net zoals mij te laten passeren.  O0

Ik had ook door kunnen rijden om vervolgens de 2e afslag te nemen (waar ik uiteindelijk heen ging en moest) maar dan had ik met meerdere auto's op de busbaan moeten wachten, wat dus een file zou creeren op de rotonde omdat daar alles vast stond d.m.v. de
ongeval waar ik vanaf kwam.

Of ik had de ambulance mij moeten laten inhalen op de betreffende weg waar ik heen ging wat gevaarlijk geweest zou zijn.
Omdat op die weg een verhoging is in het midden, en er weinig tot geen ruimte is voor een auto op de middenbaan.

Al met al ben ik dus niet midden op de rotonde gaan staan wachten om de ambulance is even mooi te fimen, maar om hem een snelle en veilig doorgang te geven!!   ;)
Zoals kevin ook al aangaf heb ik niet gefilmd maar heeft HIJ gefilmd met mijn videocamera.

Ik hoop dat het nu helder is bij iedereen..  8)  O0
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #4753 Gepost op: 5 mei 2011, 12:38:02
Ambulance 06-186 met spoed vanaf de post in Ermelo naar een melding in Harderwijk.
Ambulance 06-186 met spoed naar een melding in Harderwijk

Prima gehandeld!
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


STIMP

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
    • Persoon Schadeherstel en Carrosserie BV


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #4755 Gepost op: 5 mei 2011, 19:03:01
PRIO 1 AL550 TS510 (TSB509) OMS Fokker aerostructures Industrieweg Papendrecht


Brandweer Papendrecht onderweg naar een OMS melding bij Fokker Papendrecht. Dit gebeurt wel vaker maar het bijzondere aan dit filmpje is het feit dat de ladderwagen sinds kort nieuwe flitsers heeft gekregen achterop. De ladderwagen heeft een hele lange tijd met een kapotte rechter achter flitser rond gereden waar telkens veel comentaar op kwam.
Brandweer Papendrecht


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #4756 Gepost op: 5 mei 2011, 20:10:47
PRIO 1 AL550 TS510 (TSB509) OMS Fokker aerostructures Industrieweg Papendrecht


Brandweer Papendrecht onderweg naar een OMS melding bij Fokker Papendrecht. Dit gebeurt wel vaker maar het bijzondere aan dit filmpje is het feit dat de ladderwagen sinds kort nieuwe flitsers heeft gekregen achterop. De ladderwagen heeft een hele lange tijd met een kapotte rechter linker achter flitser rond gereden waar telkens veel comentaar op kwam.
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #4757 Gepost op: 5 mei 2011, 20:48:01
PRIO 1 AL550 TS510 (TSB509) OMS Fokker aerostructures Industrieweg Papendrecht


Brandweer Papendrecht onderweg naar een OMS melding bij Fokker Papendrecht. Dit gebeurt wel vaker maar het bijzondere aan dit filmpje is het feit dat de ladderwagen sinds kort nieuwe flitsers heeft gekregen achterop. De ladderwagen heeft een hele lange tijd met een kapotte rechter achter flitser rond gereden waar telkens veel comentaar op kwam.

Mooi spul! Ze mogen die ook wel aan de voorzijde monteren!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4758 Gepost op: 6 mei 2011, 04:06:59
Dat gaat nog net goed (0:12)
FuStw Polizei München
User:Rundumleuchte


MHuisman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #4759 Gepost op: 6 mei 2011, 09:29:45
French Emergency units responding in Paris

Hulpverleningsvoertuigen met spoed in/van Parijs.