Leuk om te zien!
Wat voor signalering hebben ze daar toch? Het lijken wel gewoon amber lichten, of is het rood?
Wat mij opviel toen ik deze zomer in Spanje was, is dat de politie 's avonds continu met blauwe leds aan rijdt. Waarschijnlijk om te laten zien dat er veel blauw op straat is. Lijkt me echter weer niet handig dat iedereen jou ziet, voordat jij hen ziet. Was wel in een badplaats met veel jongeren, wellicht de rede geweest.
De brandweer heeft in Spanje volledig oranje signalering, al zie je dat ze bijvoorbeeld in Barcelona al overgaan op een combinatie van oranje en blauw. De ambulance heeft oranje, of een combinatie van oranje/rood, en sommige speciale ambulance's, zoals de ambulance's van de SEM met roepnummers OR##, die speciaal zijn voor ondersteuning van de ME, hebben oranje/blauw. Al hebben de ambulance's van de brandweer in Barcelona wel weer volledig blauwe signalering.
Wat betreft de politie klopt het dat ze s'avonds rijden met de lichtbalk constant aan. Al doet de ene dienst dit wat minder dan de andere, zo heb ik gemerkt dat de Mossos d'Esquadra (Catalaanse Politie) dit heel strak aanhoud, terwijl de Policia Local, tenminste diegene in de plaatsen waar ik kwam, het wat losser doet. Tevens heb ik wel eens een wagen gezien die deze functie ook overdag aanhad.