Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2789608 keer)

0 gebruikers (en 128 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5430 Gepost op: 7 september 2011, 23:47:17
Beveiliging met OGS dat een ambulance begeleidt  ???

Gebeurd in Nederland op de grotere terreinen ook regelmatig, met het verschil dat er in de USA gigantische winkelcentra zijn, waar ook eigen beveiliging rijdt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5431 Gepost op: 8 september 2011, 01:31:26
Volgens mij doen ze dat allebei.
Is daar toevallig ook een eindstation van NS en kan wellicht zonder problemen overgestoken worden?

Eindstation NS ja voor 99% van de treinen.
De enige trein die vanaf Hoorn verder gaat richting het Noordoosten is naar Enkhuizen de rest heeft er zijn beginpunt van
de reis en die gaan allemaal weer richting het zuiden van het land.

Wat ik me er van kan herinneren toen ik een keer dienst had ter hoogte van de bewuste overgang is dat men er
stapvoets overheen reed heel de dag.
Heb ook begrepen dat die route heel vaak gereden wordt door de hulpdiensten.

Omdat men zo dicht voor het station zit en men moet nog over allerlei wissels heen voordat men op het juiste spoor rijdt
voordat men bij het perron is van het station mogen ze max 40 km/u rijden.
Dat geldt als ik het goed heb trouwens voor alle toevoer sporen bij zeker de grotere stations omdat je dan ook vaak
te maken hebt met opstelsporen waar rangeerpersoneel kan lopen.

De bewuste spoorwegovergang is op de Keern te Hoorn zie kaartje.

http://maps.google.nl/?ll=52.645602,5.04914&spn=0.007043,0.017617&z=16&vpsrc=6
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #5432 Gepost op: 8 september 2011, 06:20:45
Eindstation NS ja voor 99% van de treinen.
De enige trein die vanaf Hoorn verder gaat richting het Noordoosten is naar Enkhuizen de rest heeft er zijn beginpunt van
de reis en die gaan allemaal weer richting het zuiden van het land.

Wat ik me er van kan herinneren toen ik een keer dienst had ter hoogte van de bewuste overgang is dat men er
stapvoets overheen reed heel de dag.
Heb ook begrepen dat die route heel vaak gereden wordt door de hulpdiensten.

Omdat men zo dicht voor het station zit en men moet nog over allerlei wissels heen voordat men op het juiste spoor rijdt
voordat men bij het perron is van het station mogen ze max 40 km/u rijden.
Dat geldt als ik het goed heb trouwens voor alle toevoer sporen bij zeker de grotere stations omdat je dan ook vaak
te maken hebt met opstelsporen waar rangeerpersoneel kan lopen.

De bewuste spoorwegovergang is op de Keern te Hoorn zie kaartje.

http://maps.google.nl/?ll=52.645602,5.04914&spn=0.007043,0.017617&z=16&vpsrc=6

Heel duidelijk, Enrico. (dank)

Ik kan me dan ook zo voorstellen dat de overweg bewaakt is met halve overwegbomen en het soms een paar minuten kan duren voordat een trein vertrekt. In goed overleg is het dan best mogelijk om als HV met Prio 1 de overweg te passeren zonder gevaar. Misschien is dit wel het geval.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #5433 Gepost op: 8 september 2011, 08:11:59
Uit eigen ervaring: vaak zijn de overwegbomen op het Keern al gesloten, als de conducteur op het station het vertrek van de trein aangeeft.
Duurt soms wel 1/2 minuten voordat de trein over de overweg is.
En als het tegenzit moet je bij deze overweg op drie treinen wachten.
Never underestimate the power of stupid people


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #5434 Gepost op: 8 september 2011, 08:16:38
Tja, dat komt bij ons ook voor, en toch zal ik nooit door rood rijden bij de spoorwegovergang. Het mag ook niet, kijk maar in de brancherichtlijn.
Wout


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #5435 Gepost op: 8 september 2011, 08:45:05
Tja, dat komt bij ons ook voor, en toch zal ik nooit door rood rijden bij de spoorwegovergang. Het mag ook niet, kijk maar in de brancherichtlijn.

Zeg nooit "nooit"... denk dat je bij een ass. coll. daar niet gaat staan wachten..
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #5436 Gepost op: 8 september 2011, 09:26:01
Goed, zeer hoge uitzondering mogelijk daargelaten, maar ook dan waarschijnlijk alleen als we daar als eerste auto zouden zijn. 192 ton trein versus 1,2 ton auto... Ik wil niet degene zijn die de trein niet zag aankomen met 130 km/h ;)
Wout


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #5437 Gepost op: 8 september 2011, 09:35:23
Goed, zeer hoge uitzondering mogelijk daargelaten, maar ook dan waarschijnlijk alleen als we daar als eerste auto zouden zijn. 192 ton trein versus 1,2 ton auto... Ik wil niet degene zijn die de trein niet zag aankomen met 130 km/h ;)

Dat ga je niet winnen inderdaad  ;D
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5438 Gepost op: 8 september 2011, 11:12:34
Mijn voorkeur zou ook altijd zijn wachten tot de bomen weer omhoog zijn en de lampen gedoofd.
Maar als je weet hoe het systeem in elkaar zit op even specifiek deze overgang gelet en je hebt zicht naar beide richtingen
dan kan je het risico nemen.

Misschien nog een interessant weetje.
Bij het gros van de overgangen duurt het tussen de 15 en 20 seconden vanaf het moment dat de lampen gaan branden
en de slagbomen naar beneden gaan voordat de trein passeert.
De zogenaamde ontruimingstijd dus.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5439 Gepost op: 8 september 2011, 11:25:33
Uit eigen ervaring: vaak zijn de overwegbomen op het Keern al gesloten, als de conducteur op het station het vertrek van de trein aangeeft.
Duurt soms wel 1/2 minuten voordat de trein over de overweg is.
En als het tegenzit moet je bij deze overweg op drie treinen wachten.

Dat het wel 30 seconden duurt voordat de trein over de overweg is heeft met het volgende te maken.
Omdat de overweg zo dicht op het station ligt heb je de volgende situatie.
De slagbomen moeten eerst naar beneden.
Vervolgens gaat het verkeerslicht op groen en krijgt de conducteur een Wit vertreksein.

Zo lang het niet WIT wordt boven de V kan de conducteur niets doen.
Dan pas mag de conducteur op zijn fluit blazen en de deuren sluiten en vervolgens krijgt de machinist een signaal
dat hij kan gaan rijden. Op sommigen stations is geen Vertreksein maar let de conducteur op het groene verkeerslicht.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen