Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2728983 keer)

0 gebruikers (en 61 gasten bekijken dit topic.

Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #5440 Gepost op: 8 september 2011, 11:52:33


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #5441 Gepost op: 8 september 2011, 13:48:17
Betreffende overgang is erg overzichtelijk en treinen zijn in of uitgaande het station Hoorn NS, gaan dus erg zacht nog. Uiteraard blijft het gevaarlijk, maar het gevaar om echt gegrepen te worden is erg klein.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Ruben Klein Woolthuis

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #5442 Gepost op: 8 september 2011, 16:18:55
Betreffende overgang is erg overzichtelijk en treinen zijn in of uitgaande het station Hoorn NS, gaan dus erg zacht nog. Uiteraard blijft het gevaarlijk, maar het gevaar om echt gegrepen te worden is erg klein.

het is al is gebeurd dus daarom vond ik het een vreemde actie! en die is ook vrij hard gegrepen.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #5443 Gepost op: 8 september 2011, 16:32:33
Spoedbegeleiding van twee politie motoren voor twee ambu's vanaf een ernstig ongeval in Nieuwekerk a/d IJssel:

SPOEDBEGELEIDING A1 AMBU 16-118 / 16-119 / MMT02 vanaf ONGEVAL Nieuwekerk a/d IJssel naar Erasmus MC


Helaas net een aanrijding niet in beeld. Er botste achterop die Volvo V50 een auto toen de politie de kruising op reed.
Brandweer Papendrecht


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5445 Gepost op: 8 september 2011, 17:45:51
Helaas net een aanrijding niet in beeld. Er botste achterop die Volvo V50 een auto toen de politie de kruising op reed.

Tsja, ik ga er niet zo veel woorden aan vuil maken, maar dit is geen begeleiding zoals het hoort ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #5446 Gepost op: 8 september 2011, 19:48:23
Tsja, ik ga er niet zo veel woorden aan vuil maken, maar dit is geen begeleiding zoals het hoort ....

Alleen de aanrijding lijkt mij geen gevolg van een slechte begeleiding, maar meer van niet opletten wat je voorganger doet ( en, ik zeg het zo vaak, niet even een kruising opkijken voordat je erop rijdt...)


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #5447 Gepost op: 8 september 2011, 21:22:55
Tsja, ik ga er niet zo veel woorden aan vuil maken, maar dit is geen begeleiding zoals het hoort ....

Soms moet je roeien met de riemen die je hebt, maar je hebt gelijk, dit is geen begeleiding die we gewend zijn in Rotterdam

Alleen de aanrijding lijkt mij geen gevolg van een slechte begeleiding, maar meer van niet opletten wat je voorganger doet ( en, ik zeg het zo vaak, niet even een kruising opkijken voordat je erop rijdt...)

Kuddedieren, gaat de ene, dan volgt de ander


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5448 Gepost op: 9 september 2011, 16:36:01
Soms moet je roeien met de riemen die je hebt, maar je hebt gelijk, dit is geen begeleiding die we gewend zijn in Rotterdam

Mwoa, ik laat me tóch overhalen! Een begeleiding wordt in principe met minimaal met 3 motoren gedaan, twee spitsers en een commandant. Zijn er geen 3 motorrijders beschikbaar wordt er niet begeleid. Wat je nu ziet is dat er geen kruising afgeblokt is, het transport al op de kruising is en men nog stoptekens moet gaan geven. Niet alleen voor de motorrijders (extra) gevaarlijk, maar zéker ook voor het transport.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


alex97

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
Reactie #5449 Gepost op: 9 september 2011, 16:51:52
Spoedbegeleiding van twee politie motoren voor twee ambu's vanaf een ernstig ongeval in Nieuwekerk a/d IJssel:

SPOEDBEGELEIDING A1 AMBU 16-118 / 16-119 / MMT02 vanaf ONGEVAL Nieuwekerk a/d IJssel naar Erasmus MC


Helaas net een aanrijding niet in beeld. Er botste achterop die Volvo V50 een auto toen de politie de kruising op reed.

In de tweede ambu (16-119) zitten zowel de chauffeur en arts nog voorin. Is dit voor als het bijvoorbeeld fout gaat met de patient onderweg, dat ze dan assistentie kunnen verlenen aan de eerste ambu?