Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2729486 keer)

0 gebruikers (en 43 gasten bekijken dit topic.

Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #5580 Gepost op: 26 september 2011, 16:02:37
Ambulance 18-172 met A1 door Mijnsheerenland

Was dit een daadwerkelijke A1 of een blauw-blauw voor het filmpje ? Wat ik namelijk nogal opvallend vind is dat de eerste Ambu vol prio1 rijdt en de tweede er vlak achter niets aan heeft staan  ???
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #5581 Gepost op: 26 september 2011, 16:10:36
Was dit een daadwerkelijke A1 of een blauw-blauw voor het filmpje ? Wat ik namelijk nogal opvallend vind is dat de eerste Ambu vol prio1 rijdt en de tweede er vlak achter niets aan heeft staan  ???
bij sommige oproepen worden 2 ambulances ingezet, bijvoorbeeld reanimatie, bij deze inzet kan het dus zijn dat in de voorste ambulance 2 verpleegkundige en een patient aanwezig zijn en dat ze met spoed onderweg zijn, de ambulancechaffeur van de 2e ambu volgt zonder spoed omdat hij de verpleegkundige op moet halen bij t ziekenhuis om de dienst verder af te maken.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #5582 Gepost op: 26 september 2011, 16:34:33
bij sommige oproepen worden 2 ambulances ingezet, bijvoorbeeld reanimatie, bij deze inzet kan het dus zijn dat in de voorste ambulance 2 verpleegkundige en een patient aanwezig zijn en dat ze met spoed onderweg zijn, de ambulancechaffeur van de 2e ambu volgt zonder spoed omdat hij de verpleegkundige op moet halen bij t ziekenhuis om de dienst verder af te maken.
OK, maar is het dan niet gebruikelijk/handig om beide voertuigen met OGS te laten rijden als ze zo dicht achter elkaar zitten ? Dit lijkt me een prachtige aanleiding voor verwarring op deze manier.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #5583 Gepost op: 26 september 2011, 16:41:13
ik begrijp je gedachte, maar ik vind het dus erg verwarrend als er 2 ambu's met optische en geluidssignalen achter elkaar rijden. het is voor sommige mensen al een hele ervaring als ze 1 ambu tegen komen en die 2e ambulance verwachten ze niet meer.
Er was inderdaad laatst een filmke waarbij 2 ambulances met herrie achter elkaar door rotterdam reden.
maar deze vraag kan ik verder niet goed beantwoorden is meer iets voor de ambu chauffeurs op rijopleiders 0098


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #5584 Gepost op: 26 september 2011, 16:46:22
en die info klopt dus niet want de eerst modellen van zuid holland zuid hadden de extra blauwe lampjes op de achterkant niet, en de laatste modellen hebben ze wel. en dan worden de blauwe lampjes bedoelt die links en rechts net onder de achterruitjes zitten.(net nog even expres even mijn fotokes bekeken als vergelijking)
Dan had ik dus de verkeerde lampjes in m'n hoofd. Heb even een plaatje samengesteld om de verschillen duidelijk te maken. zowel voor de blauwe lichten achter als voor en de deur.

Hoop dat het zo duidelijkheid schept, zoniet hoor ik het wel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #5585 Gepost op: 26 september 2011, 16:47:50
Wij rijden in A-A ook weleens met meedere vtgn achter elkaar naar dezelfde melding. Hebben dan allemaal OGS aanstaan. Want zonder ben je geen voorrangsvoertuig. Dus niet alleen de voorste om ruimte te maken, nee gewoon allemaal. Zeker overdag als het druk is.

 
ik begrijp je gedachte, maar ik vind het dus erg verwarrend als er 2 ambu's met optische en geluidssignalen achter elkaar rijden. het is voor sommige mensen al een hele ervaring als ze 1 ambu tegen komen en die 2e ambulance verwachten ze niet meer.
Er was inderdaad laatst een filmke waarbij 2 ambulances met herrie achter elkaar door rotterdam reden.
maar deze vraag kan ik verder niet goed beantwoorden is meer iets voor de ambu chauffeurs op rijopleiders 0098


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #5586 Gepost op: 26 september 2011, 17:31:21
Dan had ik dus de verkeerde lampjes in m'n hoofd. Heb even een plaatje samengesteld om de verschillen duidelijk te maken. zowel voor de blauwe lichten achter als voor en de deur.

Hoop dat het zo duidelijkheid schept, zoniet hoor ik het wel.

Duidelijk zat zo. Nu alleen nog het verschil met de 18-194 want die mist als enige voertuig blauwe flitsers op de voor spatborden.  ;)

De 18-192 heeft ook niet dat zwarte rubber om de zijdeur heen van de container, de andere vier voertuigen wel.  ;)
Brandweer Papendrecht


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5587 Gepost op: 26 september 2011, 17:36:25
Was dit een daadwerkelijke A1 of een blauw-blauw voor het filmpje ? Wat ik namelijk nogal opvallend vind is dat de eerste Ambu vol prio1 rijdt en de tweede er vlak achter niets aan heeft staan  ???

Bijv. gewoon een inzetje gehad met 2 of meer wagens, 1 ambu vervoert patiënt, en een ander heeft zich vrijgemeld en rijdt toevallig dezelfede kant op. Gebeurt erg vaak. Er zijn zo zat voorbeelden te bedenken, zo ook het voorbeeld met 2 plegen aan boord.  O0


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #5588 Gepost op: 26 september 2011, 17:46:14
Brandweer Papendrecht


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #5589 Gepost op: 27 september 2011, 08:18:33

Duidelijk zat zo. Nu alleen nog het verschil met de 18-194 want die mist als enige voertuig blauwe flitsers op de voor spatborden.  ;)

De 18-192 heeft ook niet dat zwarte rubber om de zijdeur heen van de container, de andere vier voertuigen wel.  ;)
waar maakt men zich sowieso druk om? een ambu 'mist' een blauwe lamp en daar gaan we een discussie over houden?
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam