Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2729447 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #5640 Gepost op: 9 oktober 2011, 21:42:46
Het valt me op dat de witte verlichting erg 'overheerst' over de blauwe led's. Vraag me af of dat nou wel goed is, of lijkt het zo?

ik vind de verlichting boven de cabine inderdaad ook erg wit, en de rest van de verlichting ziet er gewoon normaal uit. toch es even een PM sturen naar iemand die meer verstand heeft van lichtbalken en lampjes. ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5641 Gepost op: 9 oktober 2011, 21:52:36
Ziet er inderdaad wit uit, zeker als je op onderstaande filmpje ziet dat de module eronder wel Blauw is.
Ambulance 18-172 met A1 door Mijnsheerenland
User: Dave303OV


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5642 Gepost op: 9 oktober 2011, 21:57:09
Die gedeeltelijk witte units is iets van A'dam en van ZHZ meen ik, het waarom weet ik (nog steeds) niet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5643 Gepost op: 9 oktober 2011, 22:06:24
Die gedeeltelijk witte units is iets van A'dam en van ZHZ meen ik, het waarom weet ik (nog steeds) niet.

In Amsterdam hebben alleen de ''container''-Sprinters witte ledjes in de grill. Dit omdat wig/wag (toen nog) niet mogelijk was in combinatie met Xenon. Er is toen gekozen om witte ledjes in de grill te plaatsen (net zoals de RAVU).

Daarnaast heeft de MMT Volvo van Amsterdam ook knipperende take-down's in de lichtbalk.

Persoonlijk vind ik het wel goed, hoe meer licht hoe beter, echter vraag ik me (nog steeds af) of dit is toegestaan in de nieuwe regelgevingen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #5644 Gepost op: 9 oktober 2011, 22:23:05
ik vind de verlichting boven de cabine inderdaad ook erg wit, en de rest van de verlichting ziet er gewoon normaal uit. toch es even een PM sturen naar iemand die meer verstand heeft van lichtbalken en lampjes. ;)

Ook al past dit beter in het "Alles over zwaailichten" topic, ik kan slechts gissen naar de reden (en speculeren doen we hier in principe niet) maar dit lijkt op wat Jerommeke aangeeft in zijn posting; door het niet kunnen knipperen (wig-wag) van de koplampen lijkt het erop dat dit gesimuleerd is door bovenin 2 witte LED's gelijktijdig te laten knipperen.
Mijn vermoeden is dat dit niet geheel volgens de regels is, als de set bovenin gekeurd is als 1 lichtbalk-unit dan horen daar geen knipperende witte LED's bij in. Het monteren van deze LED's onder/naast de koplampen zou dan logischer zijn.
Zoals ze in de USA dit al jaren gebruiken (knipperende verlichting in de lichtbalk) vind ik het zelf geen slecht idee op zich, ware het niet dat het wit inderdaad overheersender oogt dan het blauw.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #5646 Gepost op: 11 oktober 2011, 18:52:00
De HW253 van Dordrecht onderweg naar een afhijsing in Papendrecht en de 18-196 vertrekt met spoed naar het ziekenhuis:

A1 AMBU 18-196 / 18-191 | PRIO 1 HW253 SVD PPD (REANIMATIE) ASSISTENTIE AMBU Kerbuurt Papendrecht
Brandweer Papendrecht


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #5647 Gepost op: 11 oktober 2011, 18:54:00
Na een aantal maanden is de film dan toch eindelijk klaar. De verhuizing van het oude Zuider en Clara naar het nieuwe Maasstad ziekenhuis Rotterdam:

Verhuizing Maasstad ziekenhuis Rotterdam
Brandweer Papendrecht


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #5648 Gepost op: 13 oktober 2011, 00:51:25
PRIO 1 - Politie met veel haast N247 Monnickendam.

Politie noodhulp, met behoorlijke haast naar achtervolging/staandehouding.. ;)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.