Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2729999 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #5870 Gepost op: 19 december 2011, 10:30:36
Ik zie 3 VC's voorbij komen? De 60-1, 90-1 (Barendrecht) én 30-1. Allemaal prio 1, iemand enig idee waarvoor die allemaal nodig waren? :|
Ongetwijfeld om de communicatie onderling optimaal te houden. Vergeet niet dat er mogelijk een groot effect gebied was waardoor er ook gelet op de wind meerdere incidentlokaties mogelijk waren.
Wat is er vreemd aan dat alles met p1 doorrijdt ?
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #5871 Gepost op: 19 december 2011, 10:35:08
Ongetwijfeld om de communicatie onderling optimaal te houden. Vergeet niet dat er mogelijk een groot effect gebied was waardoor er ook gelet op de wind meerdere incidentlokaties mogelijk waren.
Wat is er vreemd aan dat alles met p1 doorrijdt ?

Dat 'gewone' functionarissen prio 1 doorrijden vind ik niet vreemd. Drie VC's echter wél. Er kan best sprake zijn van meerdere incidentlokaties, maar dan wordt er op meerdere plaatsen een CoPI ingericht (en een VC kan daar deel van uitmaken), maar dan zullen er dus ook meerdere COH's en dergelijke nodig zijn. Een VC is alléén voor de verbindingen en dat kan over het algemeen echt wel vanaf één lokatie gedaan worden. Veel regio's werken al niet eens meer met een VC omdat al het verkeer op de AC wordt afgehandeld door extra personeel.

Bij een natuurbrand in Driebergen (langs het spoor, lengte van +- 5 kilometer spoorberm in brand) zijn er twee VC's ingezet voor de communicatie (meer dan 30 voertuigen); ik geloof nooit dat er hier echt drie VC's nodig waren voor de communicatie......
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #5872 Gepost op: 19 december 2011, 10:42:44
Dat 'gewone' functionarissen prio 1 doorrijden vind ik niet vreemd. Drie VC's echter wél. Er kan best sprake zijn van meerdere incidentlokaties, maar dan wordt er op meerdere plaatsen een CoPI ingericht (en een VC kan daar deel van uitmaken), maar dan zullen er dus ook meerdere COH's en dergelijke nodig zijn. Een VC is alléén voor de verbindingen en dat kan over het algemeen echt wel vanaf één lokatie gedaan worden. Veel regio's werken al niet eens meer met een VC omdat al het verkeer op de AC wordt afgehandeld door extra personeel.

Bij een natuurbrand in Driebergen (langs het spoor, lengte van +- 5 kilometer spoorberm in brand) zijn er twee VC's ingezet voor de communicatie (meer dan 30 voertuigen); ik geloof nooit dat er hier echt drie VC's nodig waren voor de communicatie......
Of ze nu nodig waren is een andere vraag  ;)
Ik denk dat dit meer uit voorzorg is gestuurd, achteraf gezien waren er sowieso al minder voertuigen nodig, maar omdat er een groot brongebied is wat een groot effect had kúnnen hebben bij een explosie etc. denk ik dat er meerdere VC's in het inzetplan staan. Misschien dat er iemand meer ingewijd is in die veiligheidsregio?
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Reactie #5873 Gepost op: 19 december 2011, 10:46:36
Ik zie 3 VC's voorbij komen? De 60-1, 90-1 (Barendrecht) én 30-1. Allemaal prio 1, iemand enig idee waarvoor die allemaal nodig waren? :|

De VC60-1 (MP65-1) moest PRIO 2 ter plaatse komen voor een meettaak. Normaal rijden ze met de DB65-1 maar nu met de VC60-1, weet niet waarom. De VC90-1 rijd standaard mee met GRIP 1 en de VC30-1 is van het GHOR. Op de VC30-1 staat ook 17-890.


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #5874 Gepost op: 19 december 2011, 22:36:31
Ik zie 3 VC's voorbij komen? De 60-1, 90-1 (Barendrecht) én 30-1. Allemaal prio 1, iemand enig idee waarvoor die allemaal nodig waren? :|

De 90-1 is de VC voor de grip die gaat standaard  de vc60 is buiten dienst en die werd nu dus gebruikt voor de meetploeg van spijkenisse normaal rijden ze met een dienstbus. nu dus de vc.   en de vc30-1 is ook uit dienst en word nu gebruikt door de ghorr zoals je misschien kan zien zitten er magneet platen op de cabine deurenen heeft nu roepnummer 17-890 en is dus de vc van de ghorr
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #5875 Gepost op: 19 december 2011, 23:07:53
De 90-1 is de VC voor de grip die gaat standaard  de vc60 is buiten dienst en die werd nu dus gebruikt voor de meetploeg van spijkenisse normaal rijden ze met een dienstbus. nu dus de vc.   en de vc30-1 is ook uit dienst en word nu gebruikt door de ghorr zoals je misschien kan zien zitten er magneet platen op de cabine deurenen heeft nu roepnummer 17-890 en is dus de vc van de ghorr
Voor degene die het niet kunnen vinden, op 4.05 is op het raamje, een ambulance sticker te zien
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #5876 Gepost op: 20 december 2011, 15:19:12
Gezien het kenteken is het die van Soho. En uit de titel kan je afleiden dat het Regent Street is, en dat kan ik bevestigen gezien ik de straat herken  ;) Mooi filmpje trouwens!

Kenteken en het roepnummerplaatje aan de zijkant kon ik niet lezen, dus vandaar de gok. Maar ik zat dus warm ;)


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #5877 Gepost op: 22 december 2011, 14:46:29
De TS van de brandweer Kampen heeft een nieuwe sirene zo te horen. :-X

TS (1430) MET PRIO1 NAAR OMS VIMBO ICHTHUS ALMERE COLLEGE

User: 112brandweerkampen
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #5878 Gepost op: 22 december 2011, 19:16:52
De TS van de brandweer Kampen heeft een nieuwe sirene zo te horen. :-X

TS (1430) MET PRIO1 NAAR OMS VIMBO ICHTHUS ALMERE COLLEGE

User: 112brandweerkampen
Precies de sirene die de regering wou hebben.
De 12-110 van Schiphol heeft inmiddels ook de nieuwe sirene. En volgens mij ook al een ambu uit regio 16
Nieuwe Sirene Ambulance Schiphol 12-110


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #5879 Gepost op: 22 december 2011, 20:48:29
De politieauto betreft een nieuwe Volkswagen Touran Facelift van Noord-Holland Noord.
Brandweer en politie met spoed naar caravanbrand in Blokker