In principe ligt ook "alles" achter de luiken nog gewoon vast ook. Moet ook wel, ook als de luiken altijd dicht zijn. Immers zou anders na elke rit alles door elkaar in de ruimtes liggen, met het risico dat je het luik niet open krijgt. Soms is het ook zo dat een luik op het oog gewoon dicht is, maar nét niet goed vergrendeld. Tijdens een (prio1) rit kan dit luik door alle drempels en (vroegâh) kuilen een stukje omhoog "rollen". Bovendien geeft dit ook weer een mogelijke reden van de extra verlichting: Veelal gaat de werkverlichting automatisch aan zodra een van de luiken geopend word. Als zo'n luik dus uit de vergrendeling hobbelt, rijd je opeens met je werkverlichting rond. In het donker valt dit de chauffeur/bemanning nog wel op, maar bij daglicht is dit vanuit het voertuig niet te zien.
Ik denk dat het "probleem" hier wat groter wordt weggezet dan het daadwerkelijk is. Maar dat is mijn persoonlijke mening op basis van eigen ervaringen, ik kan natuurlijk niet oordelen wat men hier allemaal is tegengekomen onderweg...