Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2795567 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #7340 Gepost op: 26 mei 2013, 23:09:38
Tja, gemeente niet slim geweest met het aanleggen van de parkeervakken. Dit zie je wel vaker, ook op lokaties met betaald parkeren. Waarom wordt niet ouderwets de 5 meter van de hoek vrijgehouden? Bij een inritvorm mag je binnen 5 meter van de "hoek" gewoon parkeren.


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #7341 Gepost op: 27 mei 2013, 08:10:21
Wat dat betreft ben ik hier in de wijk ook heel erg bang als er een TS de straat door moet. Regelmatig kan ik er met de normale wagen maar net langs...


mesecur

  • Aspirant Manschap
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 459
Reactie #7342 Gepost op: 27 mei 2013, 09:09:09
Citaat van: Arno-BN link=msg=1166766 date=1369635021
Wat dat betreft ben ik hier in de wijk ook heel erg bang als er een TS de straat door moet. Regelmatig kan ik er met de normale wagen maar net langs...

Mee eens. Ook kunststofpaaltjes kunnen grote moeilijkheden bezorgen. (Voor een hoogwerker opweg naar een afhijsing bijvoorbeeld.. Paal afgebroken, hele kast uit de hw en flinke krassen op de zijkant.)
29 jaar - Aspirant Manschap, Informatiespecialist.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #7343 Gepost op: 27 mei 2013, 11:24:50
Alle twee de chauffeurs moeten vaker gaan oefenen. Bij het indraaien van de straat maken ze allebei de fout door niet eerst op de hoofdrijbaan naar links uit te zwenken en zo meer ruimte te krijgen om naar rechts in te draaien. Kijk maar het filmpje, ze rijden de bocht in alsof het personenwagen is. Dan steekt hij te weining achteruit om goed recht te komen, en wordt het weer klungelen. Dat uitzwenken voor het indraaien was in dit geval goed mogelijk omdat de weg waar ze vanaf komen een bredere straat is met 2 rijbanen. Hadden ze dat wel gedaan hadden zowel de TS als de HW er in één keer door gekund, afgezien van de lastige takken en een uitstekende spiegel van de bestelbus.
Maar het blijft een probleem, woonstraten en geparkeerde voertuigen in combinatie met brandweervoertuigen.
Veel blijven oefenen, net zolang tot dat ze dit soort obstakels in een vloeiende beweging voorbij komen.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7344 Gepost op: 27 mei 2013, 12:07:39
Citaat van: tower-ladder link=msg=1166821 date=1369646690
Veel blijven oefenen, net zolang tot dat ze dit soort obstakels in een vloeiende beweging voorbij komen.

En ook eens iemand van de gemeente mee nemen op zo'n oefenavond... Belachelijk als je ziet hoe ze soms parkeervakken plaatsen  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #7345 Gepost op: 27 mei 2013, 20:25:12
een beetje vrachtwagen chauffeur draait hier zijn hand niet voor om

en ligt hier puur aan het inzicht en ervaring van de chauffeurs


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7346 Gepost op: 27 mei 2013, 21:14:39
Citaat van: amb link=msg=1167046 date=1369679112
een beetje vrachtwagen chauffeur draait hier zijn hand niet voor om

en ligt hier puur aan het inzicht en ervaring van de chauffeurs

Kun je dit met zekerheid bevestigen? Zoja, hoe?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #7347 Gepost op: 27 mei 2013, 21:58:24
lees het stukje van tower ladder
dat maakt al heel veel duidelijk
en natuurlijk eigen beroepservaring


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7348 Gepost op: 27 mei 2013, 22:47:42
Die post had ik ook reeds gelezen. Ik heb daarbij niets gehoord over de bus die op de hoofdweg geparkeerd stond. Uitzwenken naar de linkerkant van de weg was dus niet of slechts gedeeltelijk mogelijk.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #7349 Gepost op: 27 mei 2013, 23:20:58
Citaat
Uitzwenken naar de linkerkant van de weg was dus niet of slechts gedeeltelijk mogelijk.
Niet te zien op de video, en aan het langs rijdend verkeer te oordelen was er voldoende ruimte om verder door te rijden en dan in te draaien of uit te zwenken. Wiel inslag van een TS is dermate ruim, dat je bij lage snelheid pas hoeft in te sturen als je met je vooras voorbj het begin van de straat bent, en dat gebeurd hier in beide gevallen (TS en HW) niet. Sorry, leuker kan ik het niet maken.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar