0 gebruikers (en 34 gasten bekijken dit topic.
Regelmatig komt het voor dat de brandweer wel eerder ter plaatse is,zoals bij de reanimatie van stadsprediker Kox recent.
dan mag iemand mij vertellen wat dan de meerdwaarde is van de brandweer in dit scenario in rotterdam-rijnmond gaat de brandweer voor reanimaties rijden om zo eerder ter plaatsen kunnen zijn dan de ambulance en zo eerder de reanimatie kunnen opstarten.
In Rotterdam-Rijnmond gaat de brandweer niet alleen rijden om eerder ter plaatse te zijn. Een andere, niet onbelangrijke reden is dat het ambulancepersoneel de handen vrij heeft om hun eigen taken uit te voeren. De brandweer doet in deze gevallen alleen de compressies. Door het tijdig wisselen blijft de kwaliteit van reanimaties op een goed niveau.Daarnaast zorgen we ervoor dat de ambu klaar staat voor vertrek
TS 02-4631 met spoed naar til-assistentie Zoutsloot HarlingenTS 02-4631 met spoed naar til-assistentie Zoutsloot HarlingenDe brandweer was onder PRIO 2 gealarmeerd, waarna ze onder PRIO 1 ter plaatse kwamen. Zijn daarna ook rennend de woning binnen gegaan, duidelijk dat er voor de brandweer haast bij was. Even later ging de ambulance zonder spoed (onder A2) naar het MCL in Leeuwarden.Ik had even navraag gedaan bij iemand die ik ken van het korps Harlingen, en die vertelde mij dat de ambulance wenste de brandweer zonder spoed te laten komen, maar dat de centralist er PRIO 1 van had gemaakt. Weet iemand waarom dit zou kunnen zijn?
Ben ik blij dat ik daar niet woon, pfffffff. De hele straat uit bed getoetert terwijl er geen verkeer is, geen kip op straat. Zeker weten had ik klacht neergelegd; hoog nodig de wet aan te passen. Dus OGS of enkel OS is altijd voorrang. In Belgie rijden ze tijdens de nacht ook enkel met OS.
Bij een woningbrand vind ik OGS prima. Maar als politie dan met een omweg naar het brandadres rijdt vind ik het iets minder. (Brand, Europaplein Stadskanaal. Politie rijdt door Overijsselselaan/Belgiėlaan Stadskanaal met OGS. Iets minder fijn dan.)