Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2729965 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #7440 Gepost op: 11 juli 2013, 20:24:14
Ik hoop dat je met alle reacties al antwoord op je vraag hebt gekregen. Snap je het nu?

Misschien moet je je vraag een volgende keer anders stellen. Je weet namelijk niet hoe de brandweer te werk gaat bij dit soort meldingen (geen kennis van zaken heb je dus) maar gooit wel een stelling op het forum met een negatieve klank. Je kan denk ik een volgende keer beter een vraag stellen in de vorm van: "waarom rukt de brandweer met zoveel voertuigen uit voor een incident waar niets aan de hand blijkt te zijn". Klinkt (hopelijk) al een stuk vriendelijker. Je kan daarbij aangeven dat je er zelf weinig verstand van hebt. Dan krijg je misschien wat meer begrip en minder irritatie bij je mede-forumleden. En bedenk zelf dat het achteraf makkelijk praten is als een melding niets blijkt te zijn maar dat de brandweer dat niet van te voren weet.

Citaat van: 112 rotterdam-oost link=msg=1182636 date=1373563146
Prio1 TS33-2, HW33-1 & TS33-1 naar een melding van een gebouwbrand aan het Tuniserf in Rotterdam.
Het bleek te gaan om een barbecue... de zoveelste melding waarbij niets aan de hand is.
Ik vind het zelf een beetje vreemd dat er 3 of soms zelfs 4 brandweervoertuigen ter plaatse komen terwijl er niets aan de hand blijkt te zijn, laat dan 1 voertuig met spoed ter plaatse komen voor onderzoek en als er dan echt iets blijkt te zijn kunnen die andere voertuigen altijd nog komen.
wat is jullie mening hierover?


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #7441 Gepost op: 11 juli 2013, 21:26:19
Citaat van: 112 rotterdam-oost link=msg=1182636 date=1373563146
PRIO1 TS33-2, HW33-1 & TS33-1 naar melding gebouwbrand Rotterdam
video: Mark Swager

Prio1 TS33-2, HW33-1 & TS33-1 naar een melding van een gebouwbrand aan het Tuniserf in Rotterdam.
Het bleek te gaan om een barbecue... de zoveelste melding waarbij niets aan de hand is.
Ik vind het zelf een beetje vreemd dat er 3 of soms zelfs 4 brandweervoertuigen ter plaatse komen terwijl er niets aan de hand blijkt te zijn, laat dan 1 voertuig met spoed ter plaatse komen voor onderzoek en als er dan echt iets blijkt te zijn kunnen die andere voertuigen altijd nog komen.
wat is jullie mening hierover?

Vaak worden dit soort "incidenten" gemeld door mensen die verderop wonen en rook zien. Mijn ervaring is dat het dan als woningbrand gemeld wordt zonder specifieke informatie zoals de vraag of er nog mensen binnen zijn. Dan kun je niet anders dan daarop inzetten totdat er meer informatie is. Het boek achteraf is dan makkelijk. De melder kan je niets kwalijk nemen want die doet alleen zijn burgerplicht. Liever dus een keer teveel en op tijd dan een keer te laat.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #7442 Gepost op: 11 juli 2013, 21:46:21
Citaat van: Alexander link=msg=1182703 date=1373570779
Vaak worden dit soort "incidenten" gemeld door mensen die verderop wonen en rook zien. Mijn ervaring is dat het dan als woningbrand gemeld wordt zonder specifieke informatie zoals de vraag of er nog mensen binnen zijn. Dan kun je niet anders dan daarop inzetten totdat er meer informatie is. Het boek achteraf is dan makkelijk. De melder kan je niets kwalijk nemen want die doet alleen zijn burgerplicht. Liever dus een keer teveel en op tijd dan een keer te laat.
Ik denk dat alles hiermee gezegd is.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #7443 Gepost op: 12 juli 2013, 01:38:04
De standaard procedure in Rotterdam is bij gebouwbrand 2x TS, 1x HW/AL. Die 2 Tankautospuiten doen ze oa omdat het vaak erg druk is in het verkeer en ze daardoor vertraging op "kunnen" lopen... Ze komen op dit moment dus van 2 kanten aan, waardoor de aanrijtijd verkort wordt!

Verder wil ik je nog meegeven om NIET op zo middenstuk van de weg te staan tijdens het filmen, maar gewoon veilig op de stoep en een paar meter van de weg af ;)
Met Vriendelijke Groet.....


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #7444 Gepost op: 12 juli 2013, 12:01:03
Citaat van: 112 rotterdam-oost link=msg=1182636 date=1373563146
PRIO1 TS33-2, HW33-1 & TS33-1 naar melding gebouwbrand Rotterdam
video: Mark Swager

Prio1 TS33-2, HW33-1 & TS33-1 naar een melding van een gebouwbrand aan het Tuniserf in Rotterdam.
Het bleek te gaan om een barbecue... de zoveelste melding waarbij niets aan de hand is.
Ik vind het zelf een beetje vreemd dat er 3 of soms zelfs 4 brandweervoertuigen ter plaatse komen terwijl er niets aan de hand blijkt te zijn, laat dan 1 voertuig met spoed ter plaatse komen voor onderzoek en als er dan echt iets blijkt te zijn kunnen die andere voertuigen altijd nog komen.
wat is jullie mening hierover?
Beter een TS te veel afschalen kan altijd nog als het pand wel goed in de brand staat dan duurt een 2e TS erg lang.


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #7445 Gepost op: 12 juli 2013, 14:56:12
Natuurlijk wordt getracht elke melding proportioneel in te schatten door de meldkamer. En als dat af en toe een overkill aan hulpverlening oplevert dan is dat maar zo. Liever 1 keer te veel dan 1 keer te weinig. Wel vind ik dat er ontzettend fel en grof gereageerd wordt tegen iemand die vraagt: wat is jullie mening. Daarmee wordt bij mij al de suggestie gewekt dat iemand graag van iemand anders iets over wil horen omdat diegene niet alle standpunten meekrijgt. En ik denk dat het als hulpverleners goed is om te beseffen dat "Teveel hulpverleners voor niets" wel iets is wat leeft bij het publiek. De gemiddelde burger heeft geen kennis van inzetsvoorstellen en ik kan goed begrijpen dat de gemiddelde burger af en toe denkt: Wat een hoop heisa... Zelfde bij een reanimatie. 2 ambu's. soms een HAP, wereld aan politie. en een TS en HW/Ladder.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #7446 Gepost op: 13 juli 2013, 18:36:52
20130713 P1 OMS Lunterseweg 94 BNV 1741

TS 1741 Barneveld komt ter plaatse bij school voor OMS melding vanmorgen, betrof een storing in de PAC


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #7447 Gepost op: 13 juli 2013, 19:59:20
Wat was het nu een OMS of melding via een PAC? En waar zat nu de storing, in de BMI of bij de PAC?

Citaat van: williamharthoorn link=msg=1183113 date=1373733412
TS 1741 Barneveld komt ter plaatse bij school voor OMS melding vanmorgen, betrof een storing in de PAC


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #7448 Gepost op: 13 juli 2013, 20:13:25
OMS Pac en daar zat een storing in aldus men. O0


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #7449 Gepost op: 14 juli 2013, 10:17:05
Citaat van: williamharthoorn link=msg=1183128 date=1373739205
OMS Pac en daar zat een storing in aldus men. O0

OMS PAC?

Een BMI meldt in dit geval door naar een PAC of naar een OMS.

Als er een storing bij een PAC is, dan lijkt het mij sterk dat er een melding naar de BRW gaat.

Ik ga er dan vanuit dat je een BMI storing bedoelt
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw