Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2768064 keer)

0 gebruikers (en 40 gasten bekijken dit topic.

rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #7690 Gepost op: 19 september 2013, 14:10:30
Citaat van: Frank. link=msg=1202371 date=1379450028
Waar leid jij dit aan af? Zo 'blijkbaar' vind ik dat namelijk niet. De aard van de melding ligt mij meer voor de hand als verklaring.
Geen enkel incident rechtvaardigt roekeloos of ondoordacht rijgedrag in een hulpverleningsvoertuig. Mensen in nood hebben bij welk incident dan ook er veel meer aan dat je als hulpverlener heelhuids te plaatse komt, dan dat je niet arriveert omdat je voertuig niet meer verder kan omdat je iets geramd hebt, wat dat dan ook mag zijn.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #7691 Gepost op: 19 september 2013, 18:26:58
Vertel mij wat, en toch lijkt me die uitleg waarschijnlijker dan dat 'ie de kijker wilde vermaken...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #7692 Gepost op: 19 september 2013, 19:34:05
Citaat van: icare link=msg=1202365 date=1379448463
Mij is altijd verteld dat op het moment dat je banden gaan piepen het een signaal is dat je je voertuig niet meer goed onder controle hebt en dat je dus bij een goede spoedrit eigenlijk helemaal geen gepiep van banden zou moeten horen.

In dit filmpje gaat het behalve op het allerlaatst even het stoeprandje meepakken net goed maar wie weet dat het bij een volgende poging dit filmpje weer te evenaren of te overtreffen eens flink misgaat op een wijze die iedereen voor zichzelf in mag vullen.

Piepende banden vertellen je dat je op de max. zit v.w.b. het hellen (centrifugale krachten blabla), de snelheid van je voertuig(je), etc. En ook hier kun je nog wat mee spelen, mits je de ingebouwde veiligheidssystemen van je voertuig goed kent. ESP etcetera. Staat van het wegdek, droog of nat, ga maar door. Piepende banden geven mij een indicatie, meer niet. Moet je nou echt iedere spoedrit de straatstenen eruit rijden? Nee, natuurlijk niet. En dat stoeprandje was inderdaad erg slordig. Maar dat piepende banden je vertellen dat je je voertuig niet onder controle zou hebben, nee, niet mee eens. En dat chauffeurs kijkers willen entertainen d.m.v. roekeloos rijgedrag? Nog nooit meegemaakt / gezien. Ook in genoemd filmpje niet. Dat er minder ervaren chauffeurs op de weg zitten, dat kan wel.


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #7693 Gepost op: 19 september 2013, 22:41:35
Heeft iemand enig idee wat voor voertuig dit precies is?

www.youtube.com/watch?v=ssuw1H9kHOU


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7694 Gepost op: 19 september 2013, 23:45:56
Staat toch in de titel van het filmpje...  ::)
Jammer dat de betreffende filmer niet even de moeite neemt om wat te blurren...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #7695 Gepost op: 20 september 2013, 00:26:14
Is gewoon een van de materiaalwagens van de DSI team Zuid O0




Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #7697 Gepost op: 24 september 2013, 13:28:03
Ambulance van Ambulance Amsterdam, met andere sirene dan andere voertuigen van de ambulancedienst.

**Andere sirene** A1 AMBULANCE 13-190 MET SPOED NAAR VOLENDAM.


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #7698 Gepost op: 24 september 2013, 13:43:40
dat is gewoon de normale sirene hoor van de 13-190 ::) en de 13-175 heeft dezelfde sirene.
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #7699 Gepost op: 24 september 2013, 22:37:18
Video: brandweerman93

Tsja, fijn dat er mensen zijn die willen helpen, maar echt helemaal handig doet'ie het niet.  ???