Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2768050 keer)

0 gebruikers (en 33 gasten bekijken dit topic.

icare

  • Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #7720 Gepost op: 29 september 2013, 11:15:55
Citaat
Op post Purmerend maakt de chauffeur een stuurbeweging naar de camera toe. De ambulance moest met spoed naar Volendam

En hier weer het bewijs dat een chauffeur een afwijkende stuurbeweging maakt naar de spotter toe. En uiteraard speculaas of dit gebeurde om de kijker te vermaken of omdat de chauffeur de (regelmatige) aanwezigheid van de spotters (terecht) helemaal zat is en de spotter even wilde laten schrikken.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #7721 Gepost op: 29 september 2013, 13:06:39
Citaat van: icare link=msg=1205259 date=1380446155
En hier weer het bewijs dat een chauffeur een afwijkende stuurbeweging maakt naar de spotter toe. En uiteraard speculaas of dit gebeurde om de kijker te vermaken of omdat de chauffeur de (regelmatige) aanwezigheid van de spotters (terecht) helemaal zat is en de spotter even wilde laten schrikken.

Of de ACH dacht dat de aanwijzingen van de spotter correct waren en naar het incident toe zouden leiden en bedacht zich toch daarna  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #7722 Gepost op: 29 september 2013, 14:27:49
Citaat van: Mattijs link=msg=1205274 date=1380452799
Of de ACH dacht dat de aanwijzingen van de spotter correct waren en naar het incident toe zouden leiden en bedacht zich toch daarna  998765

Dit lijkt mij een veel logischer verklaring......

Als je bijna bij het incident een betere plek voor je ambu ziet, pak je die! Dan kan pietje zaklampkegel zwaaien wat hij wil maar kies dan toch echt mijn eigen plek!!  (Ook een agent zal ik in deze niet altijd gehoorzamen hoor!  e050)
Je bent aanrijdend niet bezig irritante fotografen aan het entertainen voor hun zoveelste primeur.......en iemand met je auto laten schrikken hoe kom je op het idee??  98uiye

Zo'n auto weegt een kleine vier ton!! wat denk je wat er gebeurt als je na zo'n stuur correctie richting een schrikkende fotograaf gebeurt als je door glijd??

Niet echt professioneel toch??   :-X
1:87 modelletjes:  


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #7723 Gepost op: 29 september 2013, 15:17:51
Even voor de duidelijkheid,

De reactie van ICare is op dit filmpje:
*stuuractie chauffeur* A1 Ambulance 13-195 vanaf post Purmerend naar Volendam.

En niet op het filmpje van de fotograaf/verkeersregelaar met de kegel in zijn hand.
(deze:) A1 Ambulance 21-107 : Komt ter plaatse bij een ongeval met letsel N65 thv Vught
If you can dream it, you can do it.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #7724 Gepost op: 29 september 2013, 16:32:57
Citaat van: icare link=msg=1205259 date=1380446155
En hier weer het bewijs dat een chauffeur een afwijkende stuurbeweging maakt naar de spotter toe. En uiteraard speculaas of dit gebeurde om de kijker te vermaken of omdat de chauffeur de (regelmatige) aanwezigheid van de spotters (terecht) helemaal zat is en de spotter even wilde laten schrikken.
Waarop basseert iedereen toch dat er zo wordt gereageerd?
Ik zie een ACH die zijn snelheid tov de bocht die hij neemt verkeerd heeft ingeschat. Waarom zie ik het zo? Vanwege het remmen dat hij deed, bij een vooringecalculeerde actie is dit niet nodig.
Ik vind het heel eerlijk gezegd een zielige gedachte dat een professional probeert een ander zijn licht uit te rijden >:(

Waar ik mij overigens wel in kan vinden is dat veel HV chauffeurs de toeters en bellen gewoon lekker uit zetten teneinde het filmen minder interessant te maken en zo minder mensen op de weg te hebben. Ik zit als ik deze filmpjes soms bekijk  echt te wachten op de eerste spotter die wordt aangereden.  :'( Iets wat volgens mij niet lang meer gaat duren. :'(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7725 Gepost op: 29 september 2013, 16:42:31
Citaat van: HIT link=msg=1205333 date=1380465177
Waarop basseert iedereen toch dat er zo wordt gereageerd?
Je moet het toch een beetje spannend maken. ::) :P
Ik heb het trouwens nooit begrepen dat men langs de kant van de weg gaat staan om voorbij rijdende hulpverleningsvoertuigen met prio1 te filmen. Ik snap de lol er niet van. ::)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7726 Gepost op: 29 september 2013, 18:46:39
Citaat van: icare link=msg=1205259 date=1380446155
En hier weer het bewijs dat een chauffeur een afwijkende stuurbeweging maakt naar de spotter toe. En uiteraard speculaas of dit gebeurde om de kijker te vermaken of omdat de chauffeur de (regelmatige) aanwezigheid van de spotters (terecht) helemaal zat is en de spotter even wilde laten schrikken.

Ik mag toch hopen dat beide niet het geval is. Je laat niet iemand schrikken uit frustratie met een motorvoertuig. Het is gevaarlijk en roept daarnaast behoorlijke angstige reacties op. Als je dit soort acties bewust uitvoert om iemand te laten schrikken dat gaat er echt iets mis in je hoofd. Alle respect voor hulpverleners, en ik snap dat je er soms een beetje hopeloos van wordt van al die video's, maar als je dat afreageert door dit soort acties bewust uit te voeren dan deug je niet, als mens niet, en als rijbewijshouder niet.

't wordt tijd dat we een keer gaan begrijpen dat iedereen een andere hobby heeft. 't is ook niet mijn hobby, ik vindt het leuk de video's zo nu en dan te bekijken, maar ook ik ga niet graag in de regen wachten op een videotje. Maar laten we elkaar toch alsjeblieft respecteren. Wat je zaait zul je oogsten, aggressie zaaien is aggressie oogsten.

Ik hoop dus echt dat deze actie per ongeluk was, en dat de chauffeur hier zelf ook even van schok.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #7727 Gepost op: 29 september 2013, 19:26:40
Citaat van: HIT link=msg=1205333 date=1380465177
Ik zit als ik deze filmpjes soms bekijk  echt te wachten op de eerste spotter die wordt aangereden.  :'( Iets wat volgens mij niet lang meer gaat duren. :'(
Of dat er eentje door de bliksem wordt getroffen. Of een meteoriet op zijn kop krijgt.

Ja, ik ben wat cynisch. Zelfde discussie als 'ik zit nog te wachten op de eerste fotograaf die wordt aangereden op de snelweg'. Iets met 'grammofoonplaten' en 'blijven hangen'.

Voor de duidelijkheid: ik zie de lol er ook niet van in om met een cameraatje bij een post te gaan staan en uitrukkende voertuigen te gaan filmen. En ik kan me ook voorstellen dat hulpverleners er moedeloos van worden (net zoals ik me kan voorstellen dat ze sowieso moedeloos worden van alle camera's om zich heen).

Maar dit gebeurt desondanks dagelijks. Ik zie meer berichten over aanrijdingen tussen voertuigen met prio1 en mede-weggebruikers, dan tussen voertuigen die wegrijden bij de post en spotters.

Peen
Redacteur van


icare

  • Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #7728 Gepost op: 29 september 2013, 19:41:16
Citaat
Waarop basseert iedereen toch dat er zo wordt gereageerd?
Ik zie een ACH die zijn snelheid tov de bocht die hij neemt verkeerd heeft ingeschat. Waarom zie ik het zo? Vanwege het remmen dat hij deed, bij een vooringecalculeerde actie is dit niet nodig.

Zoals bij de titel te lezen is vertrekt de ambulance vanaf de post in Purmerend. Er vanuit gaande dat de ambulancechauffeur vast op deze post werkt zal betekenen dat hij deze bocht al vele malen heeft genomen. Waarschijnlijk zal hij zelfs met een blinddoek om zonder schade door deze bocht gaan. De stelling dat de ambulancechauffeur zijn snelheid verkeerd heeft lijkt mij dus zeer onwaarschijnlijk. Het lijkt er mijn inziens op dat de chauffeur zich iets heeft laten gaan omdat hij laat op de avond nog een spotter voor zijn post aantrof. Iets waar ik mij ook aan zou storen. Maar goed dit zal speculaas blijven.

Citaat
Waar ik mij overigens wel in kan vinden is dat veel HV chauffeurs de toeters en bellen gewoon lekker uit zetten teneinde het filmen minder interessant te maken en zo minder mensen op de weg te hebben.

Dit lijkt mij een duidelijk signaal naar de spotters dat genoeg, genoeg is. Een nieuw voertuig filmen kan ik nog inkomen maar voor de 99ste keer hetzelfde voertuig met spoed vastleggen heeft totaal geen meerwaarde en hier zit echt niemand op youtube op te wachten. Het is erg triest dat om dit signaal over te brengen chauffeurs van hulpdiensten zich genoodzaakt voelen om OGS uit te zetten en inderdaad het de spotter onaantrekkelijk te maken terug te komen. Alleen op het moment dat een chauffeur alles uitgooit en vervolgens een aanrijding maakt heeft de chauffeur weer een groot probleem omdat hij immers zo geen status van voorrangsvoertuig meer heeft. Ik hoop dat collega's en zeker spotters zich hier bewust van zijn.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7729 Gepost op: 29 september 2013, 19:47:27
Citaat van: icare link=msg=1205392 date=1380476476
Dit lijkt mij een duidelijk signaal naar de spotters dat genoeg, genoeg is. Een nieuw voertuig filmen kan ik nog inkomen maar voor de 99ste keer hetzelfde voertuig met spoed vastleggen heeft totaal geen meerwaarde en hier zit echt niemand op youtube op te wachten. Het is erg triest dat om dit signaal over te brengen chauffeurs van hulpdiensten zich genoodzaakt voelen om OGS uit te zetten en inderdaad het de spotter onaantrekkelijk te maken terug te komen. Alleen op het moment dat een chauffeur alles uitgooit en vervolgens een aanrijding maakt heeft de chauffeur weer een groot probleem omdat hij immers zo geen status van voorrangsvoertuig meer heeft. Ik hoop dat collega's en zeker spotters zich hier bewust van zijn.

Waarom zou de spotter zich hier bewust van moeten zijn? Als de chauffeur het verpesten van iemands filmpje belangrijker vind als zijn eigen en andermans veiligheid dan is dat toch zijn fout en niet die van de spotter? Als chauffeur ben je verantwoordelijk voor je gedrag, en de spotter is dat zeer zeker niet.

Het filmen van voertuigen gaat m.i. niet over een uniek filmpje, maar over het zien hoe een voertuig zich door 't verkeer beweegt. Het kan dus dat een voertuig de eerste 99 video's niet interessant is, maar die 100ste keer wel. Dat 't geen meerwaarde heeft heb je misschien gelijk in. Maar het is een hobby hé, dat hoeft niet altijd meerwaarde te hebben, het verzamelen van postzegels draagt ook in z'n totaliteit niets bij aan de maatschappij.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens