Ik wil hier even een reactie opgeven, buiten de discussie om.
Ik film zelf ook geregeld hulpdiensten, en tuurlijk kan ik mij voorstellen dat chauffeur's het irritant vinden. Maar bijvoorbeeld vandaag stond ik in Amsterdam, daar kregen we weer zwaaiende hulpverleners, en chauffeurs die hun duim opstaken.
Ik vind gewoon, respecteer iemand. Respecteer het, dat er mensen rondlopen die geinteresseerd zijn in hulpverleningsvoertuigen. Wij respecteren ook het werk dat hun verrichten, het redden van mensenlevens! En als je dat niet kan respecteren, helaas dan niet. Maar ik vind wel gewoon, dat je je ten alle tijden aan de verkeersregels moet houden, en zeker geen gevaarlijke situaties moet gaan creeeren. Ik neem namelijk ook aan, dat ze ook niet op een incidentlocatie weglopen naar de fotograaf, om hun aan te spreken op het fotograveren.
Je hebt nou eenmaal een publiekelijke functie, en het kan daarin gewoon voorkomen dat je gefilmd en gefotograveerd wordt! En als je daar niet tegen kan, helaas. Dan is dat wat mij betreft het probleem van de betreffende chauffeur. Maar gevaarlijke situaties creeeren, enzovoort wordt niemand beter van..