Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2852863 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #7740 Gepost op: 29 september 2013, 23:27:13
Citaat van: icare link=msg=1205392 date=1380476476
Iets waar ik mij ook aan zou storen. Maar goed dit zal speculaas blijven.

Dit lijkt mij een duidelijk signaal naar de spotters dat genoeg, genoeg is.

Nu ben ik geen spotter maar ik verbaas mij dat hulpverleners, eventueel op weg naar een incident, zich hier nu zo druk om moeten maken. Wat moeten de tram- en buschauffeurs dan wel niet? Ook die worden meermaals op de gevoelige plaat vastgelegd.
Gun iedereen zijn hobby.

Surveillanceteam

• Gast
Reactie #7741 Gepost op: 30 september 2013, 09:58:41
Er zijn ook veel chauffeurs die juist de sirene aanzetten, met de versneller erop als er mensen filmen. Of even de blauwe lampen aanzetten bij het verlaten bij de post terwijl ze een A2 melding hebben.

Zie hier een voorbeeld: 13-196 A1 Avegaar Monnickendam. (met slow motion en versnellershowtje)  

Ik heb tal van voorbeelden van chauffeurs die het filmen wel leuk vinden, maar als ik die allemaal link, dan heb je een lange lijst...die bespaar ik jullie vandaag even.....;-)

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #7742 Gepost op: 30 september 2013, 10:03:03
Citaat van: Surveillanceteam link=msg=1205419 date=1380483248
Ik stond op de stoep te filmen. Tussen de stoep en de rijbaan zat nog een parkeerstrook. Ik stond dus zeker niet in de weg. Veel mensen doen dit voorval af als negatief, maar veel chauffeurs vinden het ook leuk om even een show te geven. Op post Zaandam ben k door meerder chauffeur naar binnen geroepen. Ik mocht zoveel foto's maken als ik wilde en ze hadden alle wagens buiten naast elkaar gezet met blauw aan. Bij het wegrijden ging de chauffeur ook vlak langs de camera om even een show te geven.

Ambupersoneel heeft meer moeite met spotters op meldinglocatie dan bij post. Het was nog niet laat zoals sommige denken. Het was rond 20:00 uur...

Beste, ik denk dat ook deze chauffeur jouw vermeldingswijze op een HV forum niet echt zal waarderen. Zoals je zult hebben gemerkt gaat men hier ervanuit dat het een bewuste stuuractie is om een spotter te laten schrikken. Een vermelding als "uitruk met show" had denk ik minder negativiteit opgeroepen. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

owning31

• EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
Reactie #7743 Gepost op: 30 september 2013, 14:39:56
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1205405 date=1380479056

Op de openbare weg is dat anders. Daar lopen immers ook gewone mensen. Voor de gevaarzetting is die ene spotter niet zo bijzonder.

Het verschil met "gewone" mensen en een aantal spotters is dat "gewone" mensen is dat zij vaak gewoon op de stoep lopen of op de plek waar je hoor te lopen. Sommige spotters staan met af en toe met z'n 15e op de vluchtheuvel of zo dicht mogelijk bij de weg om een hv-voertuig maar zo mooi mogelijk vast te leggen. Snap heel goed dat sommige hulpverleners het vervelend vinden.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7744 Gepost op: 30 september 2013, 15:08:19
Citaat van: owning31 link=msg=1205570 date=1380544796
Het verschil met "gewone" mensen en een aantal spotters is dat "gewone" mensen is dat zij vaak gewoon op de stoep lopen of op de plek waar je hoor te lopen. Sommige spotters staan met af en toe met z'n 15e op de vluchtheuvel of zo dicht mogelijk bij de weg om een hv-voertuig maar zo mooi mogelijk vast te leggen. Snap heel goed dat sommige hulpverleners het vervelend vinden.

Heb je een voorbeeld van wanneer ze met 15 man op een vluchtheuvel stonden? Dat heb ik nog nooit gezien namelijk.

Daarnaast tref je gewone mensen ook aan op vreemde plekken soms. Bij de rijlessen leer je ook om dat als ingecalculeerd risico te beschouwen. In principe moet je sowieso dus al rekening houden dat er mensen op vluchtheuvels staan. Dat kan namelijk sowieso gebeuren. En dat is 't verschil met een landingsbaan van een vliegveld, daar loopt niemand namelijk.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Surveillanceteam

• Gast
Reactie #7745 Gepost op: 30 september 2013, 17:52:38
een stuuractie is niet per definitie negatief. Dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik weet uiteindelijk niet waarom de chauffeur dit deed...express of per ongeluk, om show te doen voor de camera, of om te laten schrikken.....is het afkeurend of goedkeurend?

Een hoop vragen die we niet kunnen beantwoorden. Ik denk dat de chauffeur een show wilde geven. Chauffeurs die spotters onwenselijk vinden doen soms hun blauw uit en rijden normaal. Want met zo'n actie vraag je juist aandacht....

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #7746 Gepost op: 30 september 2013, 20:37:46
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1205581 date=1380546499
Heb je een voorbeeld van wanneer ze met 15 man op een vluchtheuvel stonden? Dat heb ik nog nooit gezien namelijk.

Daarnaast tref je gewone mensen ook aan op vreemde plekken soms. Bij de rijlessen leer je ook om dat als ingecalculeerd risico te beschouwen. In principe moet je sowieso dus al rekening houden dat er mensen op vluchtheuvels staan. Dat kan namelijk sowieso gebeuren. En dat is 't verschil met een landingsbaan van een vliegveld, daar loopt niemand namelijk.

Alstublieft  O0

A1 17-161 naar het EMC.Rotterdam vanaf de Noordzeeboulevard Maasvlakte te Rotterdam
Met Vriendelijke Groet.....

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7747 Gepost op: 30 september 2013, 20:40:55
Allereerst zijn het er geen 15. Daarnaast is 't geen vluchtheuvel.

Wiki:
Citaat
Een vluchtheuvel is een verhoogd weggedeelte waar voetgangers tijdens het oversteken tijdelijk veilig kunnen wachten (vluchten) alvorens de oversteek te vervolgen. Hierdoor kan een oversteek van een drukke verkeersweg in twee etappes worden gedaan, wat de verkeersveiligheid ten goede komt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #7748 Gepost op: 30 september 2013, 20:45:10
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1205777 date=1380566455

Wiki:

Tel er 14 wat scheelt het ;) En hier staan ze ook niet echt handig..... 98uiye
Met Vriendelijke Groet.....

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #7749 Gepost op: 30 september 2013, 20:51:34
Leuk. Tig keer hetzelfde filmpje maken. Wees dan creatief en ga ergens aan de overkant staan. Of 50 meter verder...

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1205777 date=1380566455

Wiki:
Je moet alles niet zo letterlijk nemen...   ;)