Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2769322 keer)

0 gebruikers (en 118 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #7750 Gepost op: 30 september 2013, 22:46:15
15 mensen op een vluchtheuvel en dat is gevaarlijk?
In Amsterdam wordt uitgerukt vanaf de Karperweg. Als de VZA hier linksaf slaat, staan er minimaal 15 mensen op de vluchtheuvel. Dat wordt daar gewoon "tramhalte" genoemd. Daar kan best eens iemand met een camera staan.
Waarom staan die 15 man uit het filmpje niet veilig als er een ambulance aankomt maar is het wel een veilige plek ten opzichte van het overige verkeer?


sylvester1986

  • Gast


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #7752 Gepost op: 1 oktober 2013, 00:06:25
1e (test)filmpje, met een nieuwe camera. De JVC GZ-ex315be. Aangezien een aantal mensen, de kwaliteit van mijn filmpjes niet zo mooi vonden, ben ik benieuwd naar meningen hierover. Ik moet natuurlijk nog wel een beetje wennen aan de nieuwe besturing.

http://www.youtube.com/watch?v=Na0LZ_03l_8
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7753 Gepost op: 1 oktober 2013, 10:49:33
Citaat van: NikonDirk link=msg=1205780 date=1380567094
Leuk. Tig keer hetzelfde filmpje maken. Wees dan creatief en ga ergens aan de overkant staan. Of 50 meter verder...

Ik denk niet dat het zo werkt. Uiteraard is creativiteit leuk. Maar ik zou 't geen probleem vinden als iemand hetzelfde beeld had.  

Daarnaast is er ook nog een sociaal stukje. In de tijd dat er geen ambulance met prio 1 aankomt staan deze fanatiekelingen waarschijnlijk met elkaar de kletsen. Als je dan eerst iedereen over honderden meters moet verspreiden ben je te laat voor je video. In dat opzicht is het dus logisch dat ze allemaal bij elkaar staan.


Voor allen;
Laat die jongens toch gewoon hun hobby uitvoeren. Hobbyisten in vergelijkbare disciplines worden door iedereen geacepteerd. Tuurlijk jou en mij lijkt 't niets om daar te gaan staan. Maar er zijn blijkbaar mensen die dat wel leuk vinden. Bedenk je eens wat het leuke is aan postzegels verzamelen, of het spotten van treinen, bussen en vliegtuigen. Ik zie daar ook niet de lol van in. Maar er zijn blijkbaar mensen die dat wel zien. Prima toch? Tuurlijk ze staan soms eens onhandig of ze zijn met veel, maar moet dat een reden zijn om de hele groep over 1 kam te scheren en ze allemaal integraal te behandelen als minderwaardige? Lijkt mij niet. Laten we hun behandelen zoals we zelf ook behandeld zouden worden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7754 Gepost op: 1 oktober 2013, 11:02:54
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1205933 date=1380617373

Voor allen;
Laat die jongens toch gewoon hun hobby uitvoeren. Hobbyisten in vergelijkbare disciplines worden door iedereen geacepteerd. Tuurlijk jou en mij lijkt 't niets om daar te gaan staan. Maar er zijn blijkbaar mensen die dat wel leuk vinden. Bedenk je eens wat het leuke is aan postzegels verzamelen, of het spotten van treinen, bussen en vliegtuigen. Ik zie daar ook niet de lol van in. Maar er zijn blijkbaar mensen die dat wel zien. Prima toch? Tuurlijk ze staan soms eens onhandig of ze zijn met veel, maar moet dat een reden zijn om de hele groep over 1 kam te scheren en ze allemaal integraal te behandelen als minderwaardige? Lijkt mij niet. Laten we hun behandelen zoals we zelf ook behandeld zouden worden.
Ik denk dat die gasten eerst zelf hun "hobby" minder spannend moeten maken door kreten als "PRIMEUR" "AMBUCHAUFFEUR GEEFT SHOW" "POLITIEAUTO VLIEGT BIJNA UIT BOCHT". achterwegen gaan laten. Dat zijn de voornaamste redenen dat deze discussie is ontstaan. Dat soort kreten wekken vanzelf tegenstand op bij hulpverleners.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7755 Gepost op: 1 oktober 2013, 11:12:30
Citaat van: Peter71 link=msg=1205934 date=1380618174
Ik denk dat die gasten eerst zelf hun "hobby" minder spannend moeten maken door kreten als "PRIMEUR" "AMBUCHAUFFEUR GEEFT SHOW" "POLITIEAUTO VLIEGT BIJNA UIT BOCHT". achterwegen gaan laten. Dat zijn de voornaamste redenen dat deze discussie is ontstaan. Dat soort kreten wekken vanzelf tegenstand op bij hulpverleners.

Ik snap inderdaad dat dat vervelend is. Wanneer je het omdraait is het echter weer logisch. Als filmer vind je het uiteraard leuk om zo veel mogelijk kijkers te hebben naar jou video. Wanneer je als titel gebruikt 'Gewoon weer een standaard noodhulp met Prio 1' is het niet interessant om aan te klikken. Je moet 't wel een beetje spannend maken voor je kijkers. Dat is toch ook hetgene waar SBS6 en de Telegraaf groot mee zijn geworden.

Ik snap ook best dat 't voor 'jullie' irritant is, en dat jullie je er aan ergeren, zeker als je weet dat je helemaal niet bijna uit de bocht vloog, maar 't gewoon een gecontroleerde actie was. Maar dat trekt geen kijkers helaas.  :-\
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7756 Gepost op: 1 oktober 2013, 11:16:50
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1205936 date=1380618750
Ik snap inderdaad dat dat vervelend is. Wanneer je het omdraait is het echter weer logisch. Als filmer vind je het uiteraard leuk om zo veel mogelijk kijkers te hebben naar jou video. Wanneer je als titel gebruikt 'Gewoon weer een standaard noodhulp met Prio 1' is het niet interessant om aan te klikken. Je moet 't wel een beetje spannend maken voor je kijkers. Dat is toch ook hetgene waar SBS6 en de Telegraaf groot mee zijn geworden.

Ik snap ook best dat 't voor 'jullie' irritant is, en dat jullie je er aan ergeren, zeker als je weet dat je helemaal niet bijna uit de bocht vloog, maar 't gewoon een gecontroleerde actie was. Maar dat trekt geen kijkers helaas.  :-\
Dus de hulpverlener/chauffeur moet het maar slikken dat dit gebracht wordt? Ook als hij daardoor wellicht gezeur met zijn meerdere daardoor gaat krijgen? Terwijl er helemaal niets aan de hand is? Is dat dan de bedoeling voor dit soort onzin filmpjes? We hebben het hier over professionele hulpverleningsinstanties, niet over een animatieteam wat een paar figuren met filmcameraatjes moeten zien te vermaken.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #7757 Gepost op: 1 oktober 2013, 12:45:53
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1205777 date=1380566455
Allereerst zijn het er geen 15. Daarnaast is 't geen vluchtheuvel.

Wiki:

Sorry ik weet dat het offtopic is, maar hier moet wel een correctie gemaakt worden: het is wél een vluchtheuvel. Een verhoging tussen een fietspad en de rijbaan is ook gewoon een vluchtheuvel.
Ondanks dat men zich hier vaak veilig voelt ten opzichte van het overige verkeer, is dat zeker niet het geval; het geeft je even een paar tellen rust tijdens het oversteken. Deze vluchtheuvels zijn nu eenmaal niet ontworpen met een verblijfsfunctie. Er staan (verblijven) om foto's/video's te maken, is in alle gevallen af te raden en zelfs gevaarlijk.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #7758 Gepost op: 1 oktober 2013, 13:01:05
Even voor de duidelijkheid: Ik heb geen moeite dat er 1 of 2 staan te filmen.... Lekker blijven doen zou ik zeggen ;) maar om dat nou met hele groepen te gaan doen en er dagtochtjes van te maken lijkt me iets overdreven ;)
Met Vriendelijke Groet.....


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #7759 Gepost op: 1 oktober 2013, 16:14:17
Ik ga liever ook alleen of met één iemand anders posten, want je filmmateriaal zal er niet spannender van worden als je er met 10 man staat. Je staat elkaar alleen maar in de weg. Ik zoek meestal ook een plekje waar geen andere filmers staan...