Dus de hulpverlener/chauffeur moet het maar slikken dat dit gebracht wordt? Ook als hij daardoor wellicht gezeur met zijn meerdere daardoor gaat krijgen? Terwijl er helemaal niets aan de hand is? Is dat dan de bedoeling voor dit soort onzin filmpjes? We hebben het hier over professionele hulpverleningsinstanties, niet over een animatieteam wat een paar figuren met filmcameraatjes moeten zien te vermaken.
Er is sowieso niet aan te doen. Azijn zeiken op het internet zal in ieder geval niets uitmaken. Ik ga er haast vanuit dat wanneer je door dit soort video's gezeurd krijgt vanaf hogere hand, terwijl dat niet realistisch is, dat je dat ook kunt verdedigen. Als je dat niet kunt, moet je je misschien opnieuw afvragen of er niets aan de hand is.
En nee, ik zeg ook niet dat 'jullie' de 'spotters' moeten vermaken. Maar er zit een heel groot gat tussen iemand vermaken of iemands hobby verpesten.
Sorry ik weet dat het offtopic is, maar hier moet wel een correctie gemaakt worden: het is wél een vluchtheuvel. Een verhoging tussen een fietspad en de rijbaan is ook gewoon een vluchtheuvel.
Ondanks dat men zich hier vaak veilig voelt ten opzichte van het overige verkeer, is dat zeker niet het geval; het geeft je even een paar tellen rust tijdens het oversteken. Deze vluchtheuvels zijn nu eenmaal niet ontworpen met een verblijfsfunctie. Er staan (verblijven) om foto's/video's te maken, is in alle gevallen af te raden en zelfs gevaarlijk.
Neem van mij allereerst aan dat deze jongens daar niet verblijven. Veelal zullen ze enigsinds verder op een plek staan of zitten, en wanneer er sirenes hoorbaar worden, of wanneer er een melding komt zullen ze positie innemen.
Voor zover ik weet is een vluchtheuvel nog altijd een plek om over te steken, hij is vaak maximaal een 40 á 50 meter lang. Dat is wat anders als een verhoging tussen 2 banen met daartussen een flora en fauna. Dat is immers ook geen oversteekplek.
Even voor de duidelijkheid: Ik heb geen moeite dat er 1 of 2 staan te filmen.... Lekker blijven doen zou ik zeggen maar om dat nou met hele groepen te gaan doen en er dagtochtjes van te maken lijkt me iets overdreven
Ik snap de frustratie, maar begrijp wel dat het hele gebeuren niet alleen om die video's gaan. Over het algemeen zijn het gewoon groepen met vrienden die samen staan te kwebbelen, en wanneer er iets langskomt filmen ze dat. Er zijn soms ook lui bij die helemaal niet filmen, maar alleen voor de gezelligheid meekomen. Dan is het wel leuk om met meerdere te zijn. Of vind jij een avondje stappen met 2 mensen het leukst?