Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2769337 keer)

0 gebruikers (en 125 gasten bekijken dit topic.

peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #7760 Gepost op: 1 oktober 2013, 16:54:28
Citaat van: HIT link=msg=1205407 date=1380479328
Klopt, als je ergens bent waar je niet hoeft te zijn kan er wat gebeuren. Zoals fotografen/journalisten die zorgen voor meer werk doordat zij iets breken.......  :-X of de veiligheid van anderen in gevaar brengen waardoor agenten of andere HV-érs hun werk moeten laten voor wat het is en zorgen voor de veiligheid van de ander.
Geeuw....

Ik heb al meer geroepen op dit forum: kom eens met concrete voorbeelden ? Dat fotografen gewond raken, of anderszins beslag leggen op hulpverleningscapaciteit ?

Tot nu toe heeft nog niemand die op kunnen lepelen. Ik kan wel diverse voorbeelden opnoemen waarbij hulpverleners gewond raken.

<cynische mode>Misschien moeten we voortaan meer fotografen toelaten op plaats incident, en minder hulpverleners.</cynische mode>

Peen
Redacteur van


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #7761 Gepost op: 2 oktober 2013, 14:49:35
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1205776 date=1380566266
Alstublieft  O0

A1 17-161 naar het EMC.Rotterdam vanaf de Noordzeeboulevard Maasvlakte te Rotterdam

dit was tijdens de Wereld Haven Dagen, vandaar dat er zoveel fotografen waren  ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7762 Gepost op: 2 oktober 2013, 15:04:43
Citaat van: Peter71 link=msg=1205937 date=1380619010
Dus de hulpverlener/chauffeur moet het maar slikken dat dit gebracht wordt? Ook als hij daardoor wellicht gezeur met zijn meerdere daardoor gaat krijgen? Terwijl er helemaal niets aan de hand is? Is dat dan de bedoeling voor dit soort onzin filmpjes? We hebben het hier over professionele hulpverleningsinstanties, niet over een animatieteam wat een paar figuren met filmcameraatjes moeten zien te vermaken.

Er is sowieso niet aan te doen. Azijn zeiken op het internet zal in ieder geval niets uitmaken. Ik ga er haast vanuit dat wanneer je door dit soort video's gezeurd krijgt vanaf hogere hand, terwijl dat niet realistisch is, dat je dat ook kunt verdedigen. Als je dat niet kunt, moet je je misschien opnieuw afvragen of er niets aan de hand is.

En nee, ik zeg ook niet dat 'jullie' de 'spotters' moeten vermaken. Maar er zit een heel groot gat tussen iemand vermaken of iemands hobby verpesten.

Citaat van: Sasla link=msg=1205961 date=1380624353
Sorry ik weet dat het offtopic is, maar hier moet wel een correctie gemaakt worden: het is wél een vluchtheuvel. Een verhoging tussen een fietspad en de rijbaan is ook gewoon een vluchtheuvel.
Ondanks dat men zich hier vaak veilig voelt ten opzichte van het overige verkeer, is dat zeker niet het geval; het geeft je even een paar tellen rust tijdens het oversteken. Deze vluchtheuvels zijn nu eenmaal niet ontworpen met een verblijfsfunctie. Er staan (verblijven) om foto's/video's te maken, is in alle gevallen af te raden en zelfs gevaarlijk.

Neem van mij allereerst aan dat deze jongens daar niet verblijven. Veelal zullen ze enigsinds verder op een plek staan of zitten, en wanneer er sirenes hoorbaar worden, of wanneer er een melding komt zullen ze positie innemen.

Voor zover ik weet is een vluchtheuvel nog altijd een plek om over te steken, hij is vaak maximaal een 40 á 50 meter lang. Dat is wat anders als een verhoging tussen 2 banen met daartussen een flora en fauna. Dat is immers ook geen oversteekplek.

Citaat van: jeffrey010 link=msg=1205971 date=1380625265
Even voor de duidelijkheid: Ik heb geen moeite dat er 1 of 2 staan te filmen.... Lekker blijven doen zou ik zeggen ;) maar om dat nou met hele groepen te gaan doen en er dagtochtjes van te maken lijkt me iets overdreven ;)

Ik snap de frustratie, maar begrijp wel dat het hele gebeuren niet alleen om die video's gaan. Over het algemeen zijn het gewoon groepen met vrienden die samen staan te kwebbelen, en wanneer er iets langskomt filmen ze dat. Er zijn soms ook lui bij die helemaal niet filmen, maar alleen voor de gezelligheid meekomen. Dan is het wel leuk om met meerdere te zijn. Of vind jij een avondje stappen met 2 mensen het leukst?  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #7763 Gepost op: 2 oktober 2013, 15:51:49
Is het een idee om dit topic te gebruiken waar hij voor bedoeld is, namelijk video's van Nederlandse HV voertuigen onder prio 1.
En doe die discussie over die spotters eventjes in een apart topic.
--Niets is wat het lijkt--


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #7764 Gepost op: 3 oktober 2013, 16:07:38
Video wederom verwijderd. Voldoet niet aan de regels uit de startpost  ::)


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #7765 Gepost op: 5 oktober 2013, 00:24:41
Onopvallende Politiewagen met spoed in Rotterdam naar een onbekende melding

ramptoerist11

ik vond dit zelf wel een gaaf voertuig


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #7766 Gepost op: 5 oktober 2013, 13:36:29
PRIO 1 Brandweer Hattemerbroek onderweg naar GAS OMS - ©StefanVerkerk.nl
Brandweer Hattemerbroek is onderweg naar een GAS OMS bij de aardappelfabriek in Wezep. Was dat wigwag 's nachts nou niet verboden en / of af te raden?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #7767 Gepost op: 5 oktober 2013, 14:12:56
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1207337 date=1380972989
Was dat wigwag 's nachts nou niet verboden en / of af te raden?

Het mocht toch ook alleen semultaan en niet wig-wag?
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #7768 Gepost op: 5 oktober 2013, 14:20:19
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1207337 date=1380972989
Brandweer Hattemerbroek is onderweg naar een GAS OMS bij de aardappelfabriek in Wezep. Was dat wigwag 's nachts nou niet verboden en / of af te raden?

RVV'90 - Artikel 29
2. De in het eerste lid genoemde bestuurders mogen aanvullend op de in dat lid bedoelde verlichting overdag knipperende koplampen voeren.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #7769 Gepost op: 5 oktober 2013, 16:34:39
Correct, dus enkel overdag en niet in het donker?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon