Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2769577 keer)

0 gebruikers (en 55 gasten bekijken dit topic.

112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #7860 Gepost op: 11 november 2013, 13:22:03
https://www.youtube.com/watch?v=toCALCMAXIQ

Ambulance 13-190 Onderweg naar een melding in Krommenie Met een nieuwe sirene.
Wat me opvalt is dat deze ambulance al eerder een andere sirene had dat afwijkt van de rest in onze regio
De sirene is nu zoals de sprinters in de VRR


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7861 Gepost op: 11 november 2013, 13:56:07
Volgensmij is dit gewoon de sirene die landelijk wordt/is.

Ambulance en politie onderweg naar een kettingbotsing in Biggekerke 21-07-2013

Wat me opvalt aan de sirene in bovenstaand filmpje is dat hij zo 'licht' is. Alle ambu's op walcheren hebben deze sirene en dat is volgensmij precies dezelfde sirene als op de politie/ambulance motoren.
Steeds als ik em hoor verwacht ik een motor, maar komt er een grote ambulance met zo'n lichte sirene aan.  :o
Als je de sirene vergelijkt met de sirene van de ambu hierboven hoor je het verschil goed.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #7862 Gepost op: 11 november 2013, 17:52:30
Citaat van: Rickvb link=msg=1219145 date=1384158931
Klopt, de nachtstand staat hier nog aan. Bij het inschakelen van de blauwe lichten komt de knop voor sirene tevoorschijn samen met die van de nachtstand. Deze staan automatisch eerst aan waardoor overdag eerst de nachtstand uitgezet moet worden.

Andersom is logischer ::)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #7863 Gepost op: 11 november 2013, 19:03:45
*special* A1 Zelfstandig Uitname Team (ZUT) vanaf het Erasmus MC

Het ZUT, Zelfstandig Uitname Team, (onderdeel van het transplantatieteam) vertrekt met spoed vanaf het Erasmus MC.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #7864 Gepost op: 11 november 2013, 19:10:46
Citaat van: silque link=msg=1219219 date=1384174567
Volgensmij is dit gewoon de sirene die landelijk wordt/is.

Ambulance en politie onderweg naar een kettingbotsing in Biggekerke 21-07-2013

Wat me opvalt aan de sirene in bovenstaand filmpje is dat hij zo 'licht' is. Alle ambu's op walcheren hebben deze sirene en dat is volgensmij precies dezelfde sirene als op de politie/ambulance motoren.
Steeds als ik em hoor verwacht ik een motor, maar komt er een grote ambulance met zo'n lichte sirene aan.  :o
Als je de sirene vergelijkt met de sirene van de ambu hierboven hoor je het verschil goed.

Deze sirene is zeer goed te horen ( mijn ervaring ), vaak zelfs beter dan de degene van o.a. de 13-190.
Ik rijd dagelijks in auto's met verschillende sirenes en ik merk dat de sirene in dit filmpje vaak eerder wordt opgemerkt. Dit ondanks dat deze gemonteerd is in een auto zonder striping en met matige optische signalering.


icare

  • Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #7865 Gepost op: 11 november 2013, 20:10:03
Ik ben heel erg blij om te zien dat ze bij Ambulance Amsterdam, waarschijnlijk na signalen van de werkvloer hebben ingezien dat de sirene zoals deze eerst gemonteerd was op de 13-190 totaal waardeloos was en in mijn ogen zelfs gevaarlijk.

Door de toonhoogte lijkt het af en toe net een soort gezoem/rijdend spookhuis en weet uit de praktijk dat deze sirene zeer slecht opgemerkt word door de overige weggebruikers wat weer tot meer risico's lijd voor de bemanning tijden het rijden van een A1 rit.

Nogmaals complimenten voor Ambulance Amsterdam dat zij zo verstandig zijn om de sirene aan te passen naar eentje die wel hoorbaar is  O0.
Ik weet uit ervaring dat de sirene die nu geplaatst is wel goed hoorbaar is en er goed en vooral vroegtijdig al op je geanticipeerd word.

Hopelijk dat na dit voorbeeld ook de regio's Rotterdam Rijnmond en Zuid-Holland Zuid zo verstandig zullen zijn om zo snel mogelijk de sirenes van hun net geleverde sprinter-containerbakken te gaan aanpassen want het is echt een belabberde sirene die mijn inziens gewoon verboden moet worden.Sirene is echt om te  :'(.

Om ook terug te komen op Silque, de sirene van de Zeeuwse sprinter met de tweetoon zoals in het filmpje is te horen kan misschien wel ''licht'' klinken maar dit is wel 1 van de sirenes die het beste hoorbaar is en ook opgemerkt word. Misschien zelfs wel als beste.

In ons wagenpark zitten ook twee sprinters met deze tweetoon en de andere wagens allemaal de tweetoon zoals de 13-190 nu heeft gekregen. Ik durf uit eigen ervaring te spreken dat beide goed worden opgemerkt maar dat degene zoals door de Visser Octaris word gevoerd misschien zelfs net wat beter hoorbaar is waardoor mensen je nog eerder op merken waardoor er nog vroegtijdiger geanticipeerd kan worden.

Heb weleens gehoord van een collega van de Ambulancemotor welke op de vorige motoren ook deze sirene had,hij met regelmaat mensen in bushokjes met hun handen hun oren zag bedekken omdat deze sirene zo indringend en hard door klonk in zo'n bushokje. Is later speciaal nog een nachtstand gemonteerd waardoor er iets van 20db af ging zodat er in dichtbevolkte/bebouwde gebieden geen hele volksstammen gek gemaakt hoefde te worden  8).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7866 Gepost op: 12 november 2013, 00:08:55
Citaat van: icare link=msg=1219300 date=1384197003
Door de toonhoogte lijkt het af en toe net een soort gezoem/rijdend spookhuis en weet uit de praktijk dat deze sirene zeer slecht opgemerkt word door de overige weggebruikers wat weer tot meer risico's lijd voor de bemanning tijden het rijden van een A1 rit.

Een van de Amstelveense auto's (de 176??) heeft ook deze sirene. Heb al meerdere keren geen enkel idee gehad waar hij vandaan kwam.
De best hoorbare ambulancesirene blijft voor mij die van de 152/153 & 183  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #7867 Gepost op: 15 november 2013, 20:49:04
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #7868 Gepost op: 17 november 2013, 13:15:06
https://www.youtube.com/watch?v=n611rtNv8XE
Transplantatieteam Witte kruis met Spoed naar het Erasmus Medisch Centrum EMC Rotterdam


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #7869 Gepost op: 22 november 2013, 14:07:28
https://www.youtube.com/watch?v=8B5ZtJbLtGE
A1 MICU 17-301 Naar het Erasmus Medisch Centrum [EMC] Rotterdam