Ik ben van mening dat er twee verschillende sirenes op een voertuig moeten zitten. Net als in Amerika (Amerika, niet Limburg ) Valt naar mijn idee beter op. Ook in Duitsland heb ik dit systeem (Zo'n vage sirene gecombineerd met martinhoorns)
Net zoals deze bij 3:00 ongeveer
Het systeem met verschillende sirenes wordt in Duitsland al jaren op de meeste A-ambulances toegepast, dus elektronisch gecombineerd met de Martinhoorn en afwisselend (of gelijktijdig, maar dit mag eigenlijk niet) gebruikt. Op politiewagens en veel "B-ambulances" is dit d.m.v. een schakeling gerealiseerd die dezelfde sirene een (of eigenlijk een koppel) andere toonhoogte(n) geeft, hierbij kunnen er dus geen twee toonhoogten op hetzelfde moment gebruikt worden. Dit heet dan een "stad/land omschakeling".
Deze omschakeling of het afwissellen tussen Martinhoorn en elektronisch wordt ook vaak in de buurt van kruisingen gebruikt om extra aandacht te trekken, zo'n beetje als in NL de versneller. Moest ik in het begin wel aan wennen, omdat ik inderdaad aan 2 HV-wagens dacht, maar dat went snel en blijkt effectief te zijn. Sommige bijrijders overdrijven het soms een beetje waardoor er uiteindelijk een 3- of 4-toon uitkomt.