Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2770314 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #8050 Gepost op: 9 februari 2014, 20:38:21
Citaat van: JelmerR link=msg=1243276 date=1391973005
ik vind het nogal verwarrend die twee verschiilende sirenes op 1 voertuig. Je denkt dat er nog een voertuig achter aan komt.

Vind je het verwarrend in dit filmpje of in de praktijk? Oordelen op basis van een filmpje vind ik persoonlijk wat voorbarig. Zelfs op het filmpje is het bekende doppler effect duidelijk te horen, de toonhoogte wordt lager zodra het voertuig is gepaseerd, van beide sirenes. Ook het volume neemt af, dus het zou naar mijn bescheiden mening toch vrij duidelijk moeten zijn dat het voertuig gepasseerd is. Daarnaast is het gewoon een kwestie van goed om je heen kijken, wat je toch wel moet doen in het verkeer...


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #8051 Gepost op: 9 februari 2014, 21:44:36
Brandweer en ambulance naar een reanimatie in Rozenburg

Hulpdiensten met spoed onderweg naar een AED in Rozenburg


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #8052 Gepost op: 9 februari 2014, 22:01:02
Citaat van: Hunter link=msg=1243285 date=1391974701
Vind je het verwarrend in dit filmpje of in de praktijk? Oordelen op basis van een filmpje vind ik persoonlijk wat voorbarig. Zelfs op het filmpje is het bekende doppler effect duidelijk te horen, de toonhoogte wordt lager zodra het voertuig is gepaseerd, van beide sirenes. Ook het volume neemt af, dus het zou naar mijn bescheiden mening toch vrij duidelijk moeten zijn dat het voertuig gepasseerd is. Daarnaast is het gewoon een kwestie van goed om je heen kijken, wat je toch wel moet doen in het verkeer...

Uit de praktijk kan ik je vertellen dat je knap je best moet doen om deze wagens niet te horen aankomen. Wat mij betreft een betere oplossing dan de brandweer, die continue met de luchthoorns rijden.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #8053 Gepost op: 10 februari 2014, 03:10:40
Citaat van: -Joost- link=msg=1243298 date=1391979662
Uit de praktijk kan ik je vertellen dat je knap je best moet doen om deze wagens niet te horen aankomen. Wat mij betreft een betere oplossing dan de brandweer, die continue met de luchthoorns rijden.

Kan het filmpje zo nergens vinden, maar die staat gegarandeerd ergens op het forum.. Als ik een MICU zie (op een filmpje) en die rijdt met luchthoorns dan denk ik aan het filmpje waarin die vrouw naar d'r oren grijpt zodra de MICU langs komt. :D


Citaat van: glenn1805 link=msg=1242711 date=1391712924
Brandweer, Ambulance, ProRail en OZHZ naar lekkende ketelwagon op Kijfhoek TIS4.1 te Zwijndrecht.
http://www.youtube.com/watch?v=QeTnrvmOCus#ws

Zozo, da's een beste inzet.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #8054 Gepost op: 10 februari 2014, 06:40:43
Citaat van: rensb link=msg=1243330 date=1391998240
Kan het filmpje zo nergens vinden, maar die staat gegarandeerd ergens op het forum.. Als ik een MICU zie (op een filmpje) en die rijdt met luchthoorns dan denk ik aan het filmpje waarin die vrouw naar d'r oren grijpt zodra de MICU langs komt. :D

http://www.youtube.com/watch?v=trdTgaFUAuk


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #8055 Gepost op: 10 februari 2014, 22:11:38
De discussie over de inzet en werkwijze van firstresponders en anderen is afgesplitst naar: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=81901
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #8056 Gepost op: 11 februari 2014, 07:38:36
Ik ben van mening dat er twee verschillende sirenes op een voertuig moeten zitten. Net als in Amerika (Amerika, niet Limburg :) ) Valt naar mijn idee beter op. Ook in Duitsland heb ik dit systeem (Zo'n vage sirene gecombineerd met martinhoorns)

Net zoals deze bij 3:00 ongeveer
Het systeem met verschillende sirenes wordt in Duitsland al jaren op de meeste A-ambulances toegepast, dus elektronisch gecombineerd met de Martinhoorn en afwisselend (of gelijktijdig, maar dit mag eigenlijk niet) gebruikt. Op politiewagens en veel "B-ambulances" is dit d.m.v. een schakeling gerealiseerd die dezelfde sirene een (of eigenlijk een koppel) andere toonhoogte(n) geeft, hierbij kunnen er dus geen twee toonhoogten op hetzelfde moment gebruikt worden. Dit heet dan een "stad/land omschakeling".
Deze omschakeling of het afwissellen tussen Martinhoorn en elektronisch wordt ook vaak in de buurt van kruisingen gebruikt om extra aandacht te trekken, zo'n beetje als in NL de versneller. Moest ik in het begin wel aan wennen, omdat ik inderdaad aan 2 HV-wagens dacht, maar dat went snel en blijkt effectief te zijn. Sommige bijrijders overdrijven het soms een beetje waardoor er uiteindelijk een 3- of 4-toon uitkomt.>:D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #8058 Gepost op: 12 februari 2014, 17:52:07
Citaat van: Sylvester link=msg=1243784 date=1392222339
Vanaf 2:06 oogt het wat chaotisch.
Brandweer Ouddorp, Ambulances en veel Politie met spoed naar een melding op de N57 thv Ouddorp Zh
doos95

en wat is de chaos dan?? even kort werkoverleg en taakverdeling tussen 3 voertuigen??


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #8059 Gepost op: 12 februari 2014, 18:03:26
Citaat van: Sylvester link=msg=1243784 date=1392222339
Vanaf 2:06 oogt het wat chaotisch.
Brandweer Ouddorp, Ambulances en veel Politie met spoed naar een melding op de N57 thv Ouddorp Zh
doos95

Dit vind ik toch wel typisch voor dit soort filmpjes, zolang er met sirenes word gereden word alles vast gelegd, maar waar het echt even "leuk" word, tijdens het afzetten van de N57 stopt de filmer.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV