Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2791087 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #8140 Gepost op: 18 maart 2014, 01:16:52
Citaat van: jvo link=msg=1250335 date=1394649441
Zelfde reden als dat ze bij de S-Max er vanaf zijn, uitstekende delen en voorkeur van wagenparkbeheer, de ander zou bij eventuele schade ook verwijderd worden, de 301 was voor een flinke update toch al uit elkaar en dus meteen de bullbar eraf geschroefd
Sinds 2006 is er een EU-verbod op bull-bars voor voertuigen van minder dan 3,5 ton.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #8141 Gepost op: 18 maart 2014, 10:54:22
Oh? Vertel?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #8142 Gepost op: 18 maart 2014, 23:50:03
Een algemeen verbod op de bullbar is er niet. Maar je kan ervan uit gaan dat de meeste achteraf geplaatste stalen bullbars onder het volgende artikel valt:
Citaat van: Artikel 5.2.48 Regeling Voertuigen
1. Personenauto’s mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren.

2. Onverminderd het bepaalde in het eerste lid moeten uitstekende delen van personenauto’s, die in geval van botsing het gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers aanzienlijk kunnen vergroten, zijn afgeschermd.

Lid 1 gaat over scherpe delen, lid 2 gaat over uitstekende delen. Een bullbar steekt uit buiten het voertuig en valt daar dus onder. Er zijn echter ook kunststof bullbars die het gevaar voor lichamelijk letsel niet aanzienlijk vergroten. Zie ook deze link.

Nog een artikel, ter info:
Citaat van: Artikel 5.2.50 Regeling Voertuigen
Frontbeschermingsinrichtingen van personenauto’s met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg, die na 31 december 2008 in gebruik zijn genomen, moeten zijn goedgekeurd voor het voertuig waarop zij zijn aangebracht en moeten zijn voorzien van een EG-typegoedkeuringsmerk dat voldoet aan de daaromtrent in bijlage VIII, artikel 112, gestelde eisen.


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #8143 Gepost op: 20 maart 2014, 19:31:46
https://www.youtube.com/watch?v=Y28gVtPd1Zw

2X Nieuwe Rapid Responder 13-342 Met Spoed/A1 Naar meldingen in Amsterdam!


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #8144 Gepost op: 21 maart 2014, 06:44:04
20140320 Schuurbrand Groninger Meeuwlaan BNV 1782 1097
Waterwagen brandweer Barneveld en de Officier van Dienst Gelderland Midden district Noord


Surveillanceteam

  • Gast


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #8146 Gepost op: 27 maart 2014, 18:18:43
https://www.youtube.com/watch?v=IPWvnNQRmG8
PRIO 1 PM 8085 Brand in Bedrijf (Groot) (GRIP1) (WTS 1000) Noordeinde Oostzaan

https://www.youtube.com/watch?v=b1p0blCbTyI
PRIO 1 TS ASW [13-3631] Met Spoed naar een Metro ongeval in Amsterdam


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #8148 Gepost op: 29 maart 2014, 14:29:31
Hier een video van de HAP van regio Waterland. De ambulance was ook met spoed onderweg, nog voordat de HAP ter plaatse was. Deze wagen alarmeren ze niet via P2000, dus deze wagen is niet vaak op video vastgelegd.  

https://www.youtube.com/watch?v=zTMogxODPk4


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #8149 Gepost op: 29 maart 2014, 16:54:04
https://www.youtube.com/watch?v=0YG5LWdBoY8

A1/Spoed MMT Voertuig 13-901 & Ambulance`s 13-110 13-161 naar een Melding en met spoed naar het VUMC Amsterdam