Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2770737 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #8200 Gepost op: 19 april 2014, 18:19:01
Citaat van: silque link=msg=1259884 date=1397911721
Als we het dan toch over inschattingsfoutjes hebben:

Ik geloof dat ze haast hadden.

Ach, we blijven mensen.

knap dat hij nog corrigeerd...mijn complimenten...en ZEKER geen inschattingsfout van de onopvallende auto met blauwe lampjes (AT?). Er was een gat voor de AT-auto en de bestuurder (met cam) maakt een onverwachte (domme!!!!) beweging gezien het feit dat de AT-auto zijn richting aan heeft staan naar rechts....


vision

  • ar isoleerder brandpreventie harsco infra
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
    • onze hobby
Reactie #8201 Gepost op: 19 april 2014, 19:01:16
@pleegje
of ik ben scheel of blind maar zie geen knipperlicht naar rechts  wel de lampen aan uit
en het blauw ik heb het nu 6 x bekeken zie het nog steeds niet


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #8202 Gepost op: 19 april 2014, 19:18:35
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1259923 date=1397924341
knap dat hij nog corrigeerd...mijn complimenten...en ZEKER geen inschattingsfout van de onopvallende auto met blauwe lampjes (AT?). Er was een gat voor de AT-auto en de bestuurder (met cam) maakt een onverwachte (domme!!!!) beweging gezien het feit dat de AT-auto zijn richting aan heeft staan naar rechts....


De camera laat eigenlijk een paar punten heel mooi zien:

- Sirene is gewoon niet hoorbaar (zeker in combinatie met muziek).
- Blauwe zwaailicht is gewoon niet zichtbaar
- Knipperende koplampen zijn zeer goed zichtbaar
- Richting aanwijzer is niet zichtbaar door knipperende koplampen (ikzelf kon het pas zien op het allerlaatste moment).

Persoonlijk deel ik de mening van Pleegje dan ook niet, ik zie totaal geen enkele aanpassing van het rijgedrag aan de onduidelijke situatie.
De automobilist ziet de politiewagen pas laat (hoort hem immers ook niet) en besluit ruimte te maken voor de politiewagen. Door de knipperende koplampen is de richtingaanwijzer van de politiewagen niet zichtbaar. De politiewagen had allang snelheid moeten afnemen, en niet links/rechts voorbij schieten (want dan heb je dus kans op dit soort gevallen).

Ik vind het helemaal geen domme / gekke reactie van de automobilist om zo snel mogelijk een baan naar rechts te schuiven. Zeker als niet zichtbaar is waar de politieauto naar toe wilt. Tuurlijk, achteraf had dit beter gekund. Maar zou de schuld niet bij de ''domme'' automobilist willen zoeken.


Filmpje van 112NoordwestNL vind ik ook goed hard gaan. Op zulke (drukke) plekken lijkt mij een iets rustiger rijgedrag gepaster. Het is daar een stuk minder overzichtelijk met al die geparkeerde auto's.

Makkelijk voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=ssY6CWv6P5o#ws

Maar goed, beste stuurlui staan aan wal. Heb ook geen idee wat de aard van de melding geweest is.  998765 98uiye


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #8203 Gepost op: 19 april 2014, 19:52:23
Ik ben het met de vorige schrijvers eens. Ik heb nu meerdere keren het filmpje bekeken maar ik zie alleen knipperende koplampen en een flitsertje in het rechter mistlicht. Ik zie ook dat op dit drukke en onoverzichtelijke weefvak de snelheid er niet uitgaat.
Ik kan de handeling van de cameraman wel begrijpen; plots rijdt er iets met OGS op de strook waar jij bent gaan rijden en je merkt geen richtingaanwijzer op. Ik zou waarschijnlijk ook ruimte maken en naar rechts zijn gegaan.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #8204 Gepost op: 19 april 2014, 20:05:53
Citaat van: silque link=msg=1259884 date=1397911721
Als we het dan toch over inschattingsfoutjes hebben:

Ik geloof dat ze haast hadden.

Ach, we blijven mensen.

Inschattingsfoutjes? Ik snap best dat je haast hebt, maar zo achterlijk hard rijden op een plek waar verkeer in- en uitvoegt is absoluut vragen om problemen. Zeker als je dit filmpje ook erbij pakt:

Natuurlijk moet (en wil) het AT snel ter plaatse zijn, maar dat moeten de andere disciplines die met spoed rijden ook. Les 1 is: eigen veiligheid eerst. Als je achterop deze auto was geklapt (nu gelukkig maar een schampschot), dan had je niet alleen een AT-er minder gehad bij de inzet, maar ook een paar mensen met behoorlijk letsel denk ik zomaar :-\
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #8205 Gepost op: 19 april 2014, 20:07:45
AT-er had moeten weten dat weggebruikers zo reageren. Artikel 5 is naar mijn bescheiden mening van toepassing


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8206 Gepost op: 19 april 2014, 20:52:44
De tweede auto is niet van het AT maar van de regio...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #8207 Gepost op: 19 april 2014, 21:46:36
Citaat van: Jerommeke link=msg=1259965 date=1397933564
De tweede auto is niet van het AT maar van de regio... Helaas is de functie mij nog steeds onbekend (mag nog steeds per privebericht).
Weet je toevallig welke regio/eenheid?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #8208 Gepost op: 19 april 2014, 21:50:21
Daar waar hij reed: Amsterdam.


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #8209 Gepost op: 20 april 2014, 11:24:24
https://www.youtube.com/watch?v=-fTjVUTA8w0
PRIO 1 ASP [13-3431] OMS via PAC Pieter Lastmankade Amsterdam
Om (zeur) reacties voor te zijn, ik stond niet gevaarlijk en links tegen een paal aan met me camera aan de rechterzijde vd paal de hele weg stond vast dus de ts had geen andere mogelijkheid dan de stoep te pakken Btw knap stuurwerk van de chauffeur