knap dat hij nog corrigeerd...mijn complimenten...en ZEKER geen inschattingsfout van de onopvallende auto met blauwe lampjes (AT?). Er was een gat voor de AT-auto en de bestuurder (met cam) maakt een onverwachte (domme!!!!) beweging gezien het feit dat de AT-auto zijn richting aan heeft staan naar rechts....
De camera laat eigenlijk een paar punten heel mooi zien:
- Sirene is gewoon niet hoorbaar (zeker in combinatie met muziek).
- Blauwe zwaailicht is gewoon niet zichtbaar
- Knipperende koplampen zijn zeer goed zichtbaar
- Richting aanwijzer is niet zichtbaar door knipperende koplampen (ikzelf kon het pas zien op het allerlaatste moment).
Persoonlijk deel ik de mening van Pleegje dan ook niet, ik zie totaal geen enkele aanpassing van het rijgedrag aan de onduidelijke situatie.
De automobilist ziet de politiewagen pas laat (hoort hem immers ook niet) en besluit ruimte te maken voor de politiewagen. Door de knipperende koplampen is de richtingaanwijzer van de politiewagen niet zichtbaar. De politiewagen had allang snelheid moeten afnemen, en niet links/rechts voorbij schieten (want dan heb je dus kans op dit soort gevallen).
Ik vind het helemaal geen domme / gekke reactie van de automobilist om zo snel mogelijk een baan naar rechts te schuiven. Zeker als niet zichtbaar is waar de politieauto naar toe wilt. Tuurlijk, achteraf had dit beter gekund. Maar zou de schuld niet bij de ''domme'' automobilist willen zoeken.
Filmpje van 112NoordwestNL vind ik ook goed hard gaan. Op zulke (drukke) plekken lijkt mij een iets rustiger rijgedrag gepaster. Het is daar een stuk minder overzichtelijk met al die geparkeerde auto's.
Makkelijk voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=ssY6CWv6P5o#wsMaar goed, beste stuurlui staan aan wal. Heb ook geen idee wat de aard van de melding geweest is.