Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2771119 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8470 Gepost op: 17 juli 2014, 00:12:44
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1283836 date=1405522267
Het oude voertuig houden kost niet zo veel hoor. Enkel verzekering en een APK elk jaar. Allicht minder dan de besparing van 2 reserveauto's minder. Dat betekend immers dat die 2 autos centraal geplaatst moeten worden. Er moeten 2 mensen worden aangenomen die de auto's naar de MMT uitruklocaties rijden en weer terug gaan naar hun uitvalsbasis.

In de tijd dat het reserve voertuig onderweg is bij een defect moet het MMT noodgedwongen buiten dienst. Daarnaast moet er zeer regelmatig een reservevoertuig langsgereden worden ivm onderhoud, keuring, defect, iets verbouwen etc. etc.

1 keer wisselen van Rotterdam naar Groningen is qua arbeidsuren en brandstofkosten al bijna net zo duur dan de oude Vito een jaar lang als extra in de uitrukhal te laten staan. Deze bezuiniging zal vooral geld kosten.

Gelukkig hoeven die mensen daar niet voor aangenomen te worden en bestaat zo'n instelling al binnen de Nederlandse hulpverlening...
We noemen dat Binnenlandse Zaken... Die hebben een loods vol met leuke spulletjes. Kennelijk zijn er andere redenen (niet degene je hier noemt, want dat is helemaal niet belangrijk) om een ander reservevoertuig te gebruiken....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #8471 Gepost op: 17 juli 2014, 01:09:22
Citaat van: Jerommeke link=msg=1283904 date=1405548764
Gelukkig hoeven die mensen daar niet voor aangenomen te worden en bestaat zo'n instelling al binnen de Nederlandse hulpverlening...
We noemen dat Binnenlandse Zaken... Die hebben een loods vol met leuke spulletjes. Kennelijk zijn er andere redenen (niet degene je hier noemt, want dat is helemaal niet belangrijk) om een ander reservevoertuig te gebruiken....
Iets met euro's en vriendjes?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #8472 Gepost op: 17 juli 2014, 12:34:10
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1283788 date=1405502711

Rotterdam reed laatst met een mercedes als vervanger van de Volvo:

A1 AMBU MMT02 DORPSSTRAAT SCHOONREWOERD

Zijn we weer terug in 2004? Wat een waardeloze kwaliteit...  :-X


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #8473 Gepost op: 17 juli 2014, 17:34:39
Citaat van: CopVR3 link=msg=1283984 date=1405593250
Zijn we weer terug in 2004? Wat een waardeloze kwaliteit...  :-X

Ik weet het. Gefilmd met Samsung Star II. Ben aan het sparen voor een nieuwe. Dit is een 3.2 megapixel.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8474 Gepost op: 18 juli 2014, 16:29:43
Citaat van: mark hes link=msg=1283732 date=1405453299
Appart dat ze hem weer als reserve MMT inzetten, tijdens de kroning is dit voertuig ook in deze functie ingezet.
Hebben ze in A'dam geen reserve Vito meer, ik heb ook wel eens een oude Crysler Voyager in VZA kleur als MMT gezien. Kan me niet voorstellen dat ze geen enkel ander geschikt voertuig hebben. :-\  ;)
Die voyager is op... en verder zijn er binnen AA weinig vtgen voorzien van OGS die beschikken over een flinke kofferbak en een beetje vermogen om met volle belading nog ergens te komen ook..
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #8475 Gepost op: 18 juli 2014, 17:08:49
Maar volgens mij gebruiken ze dat voertuig nog wel. Samen met de Golf 4 variant.  :D


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #8476 Gepost op: 18 juli 2014, 19:34:57
https://www.youtube.com/watch?v=q1gaWSpYAA0

Bij het tweede filmpje totaal geen reactie van het verkeer...


icare

  • Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #8477 Gepost op: 18 juli 2014, 20:05:22
Citaat
Bij het tweede filmpje totaal geen reactie van het verkeer...

Het goed dat dit nog een rijopleiding betreft en dat de instructeur hier een mooie situatie had waar achteraf nog wat verbeterpunten waren over te brengen aan de student.

Er is voldoende reactie van het verkeer alleen misschien in eerste instantie niet helemaal de gewenste. Dat zilveren autootje maakt (goed bedoeld) plaats naar links maar daardoor verspert hij/zij wel de doorgang over het vak voor linksaf waar op dat moment zo te zien de kortste rij auto's staat.

De keuze om dan vervolgens precies in het verlengde van een rij auto's te gaan staan vind ik dan weer niet echt handig aangezien er rechts langs de rij nooit goed ruimte gecreëerd kon worden om dat daar een vrachtwagen staat. De ruimte (mogelijkheid) zit dan toch echt meer links.

Het tweede nadeel dat je ondervind als je het voertuig precies in het verlengde zet van de rij auto's is dat de voertuigen die vooraan staan nooit je blauwe signalering kunnen zien hooguit als het voertuig uitgerust zou zijn met spiegelflitsers.

Tip n.a.v. dit filmpje: zet het voertuig in deze situatie in het midden tussen de 2 vakken voor links af, zo ben je zeker zichtbaar en anderzijds laat je zelf zien waar je er graag door wilt en krijg je niet zoals nu dat de ene uit de rij uitwijkt naar links en de andere naar rechts.

Maar nogmaals, aangezien het hier de rijopleiding betreft zeg ik niet dat de bestuurder het per definitie fout deed. Het is prettig om in deze setting met een instructeur dit soort situaties mee te maken en hiervan te leren om toekomstig op een vlotte maar veilige manier ter plaatse te kunnen komen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #8478 Gepost op: 18 juli 2014, 20:28:33
Geen mogelijkheid om over de kleine midden'berm' heen te rijden en een 10 tal meters op de tegengestelde baan te rijden? Rustig over de randen rijden zou toch moeten kunnen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #8479 Gepost op: 18 juli 2014, 20:39:15
Kan in theorie ook, maar is niet nodig. Wat Icare al zegt. Zorg dat mensen zien dat je er bent, en zorg dat ze zien wat je wil. Dus niet op 1 rijstrook gaan staan, maar laat zien waar je er langs/tussendoor wil.

Mooi leermomentje dus!
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.