Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2768109 keer)

0 gebruikers (en 63 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #8960 Gepost op: 4 december 2014, 22:31:34
Citaat van: Peter71 link=msg=1312405 date=1417724737
. En het is heel simpel, een deel van de nederlandse automobilist is te beroerd om zijn auto fatsoenlijk te parkeren.
Een ietwat overdreven reactie Peter, ik kan Hit wel gelijk geven. Waarom steekparkeerplaatsen aanleggen waardoor er te weinig vrije rijbaan overblijft? De gemeentes willen graag geld verdienen aan parkeren en het moet zo min mogelijk kosten. Het zou best wel eens kunnen zijn dat de parkeervakken niet aan de minimale eisen voldoen.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #8961 Gepost op: 4 december 2014, 23:19:43
Citaat van: Bert65 link=msg=1312415 date=1417728694
Een ietwat overdreven reactie Peter, ik kan Hit wel gelijk geven. Waarom steekparkeerplaatsen aanleggen waardoor er te weinig vrije rijbaan overblijft? De gemeentes willen graag geld verdienen aan parkeren en het moet zo min mogelijk kosten. Het zou best wel eens kunnen zijn dat de parkeervakken niet aan de minimale eisen voldoen.

Er zijn daar niet gemarkeerde parkeervakken, maar je mag daar wel parkeren. Fileparkeren daar zou inderdaad beter zijn, maar de geente Waterland heeft het niet zo op veiligheid.

Kleinere brandweervoertuigen kopen zie ik niet als oplossing. In elke stad of dorp is wel een smal straatje. Mensen die op deze manier parkeren denken in mijn ogen enkel aan zichzelf. Dat klinkt hard, maar door dit soort ongein kunnen levens in gevaar zijn.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #8962 Gepost op: 4 december 2014, 23:31:31
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1312421 date=1417731583
Fileparkeren daar zou inderdaad beter zijn, maar de geente Waterland heeft het niet zo op veiligheid.

Is dit bedoeld als 'stemmingmakerij' of heb je concrete aanwijzingen dat de Gemeente daar het niet zo nauw neemt?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


fredjeb

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #8963 Gepost op: 5 december 2014, 01:00:33
Geldt er in Nederland dan ook geen wettelijke doorgang van 3 meter? Hier in België ben je verplicht een doorgang van 3 meter vrij te laten. Alhoewel men hier ook vaak aan zondigd 98uiye


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #8964 Gepost op: 5 december 2014, 01:05:54
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1312423 date=1417732291
Is dit bedoeld als 'stemmingmakerij' of heb je concrete aanwijzingen dat de Gemeente daar het niet zo nauw neemt?

Ik vind het echt. De gemeente controleert nooit op foutparkeerders. Bovendien geven zij straatopbrekingen die zij uitvoeren niet door aan de hulpdiensten. Heb al vaak de weg moeten wijzen aan hulpdiensten omdat de weg dicht bleek te zijn en er geen omleiding geregeld was.

Bij bestratingswerkzaamheden waren zij vergeten om de brandkranen weer aan te sluiten....zul je net zien: woningbrand...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8965 Gepost op: 5 december 2014, 21:47:18
Citaat van: Bert65 link=msg=1312415 date=1417728694
Een ietwat overdreven reactie Peter, ik kan Hit wel gelijk geven. Waarom steekparkeerplaatsen aanleggen waardoor er te weinig vrije rijbaan overblijft? De gemeentes willen graag geld verdienen aan parkeren en het moet zo min mogelijk kosten. Het zou best wel eens kunnen zijn dat de parkeervakken niet aan de minimale eisen voldoen.
Ik zou zeggen, rij eens mee met een brandweervoertuig in een stad door krappe straatjes. Dan kom je er vanzelf achter dat mijn opmerking zeker niet overdreven is. Het is niet alleen de situatie in dit filmpje, ik pak het algemeen. En dan is menig automobilist te beroerd om de auto fatsoenlijk te parkeren.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #8966 Gepost op: 6 december 2014, 01:50:59
Citaat van: Peter71 link=msg=1312542 date=1417812438
Ik zou zeggen, rij eens mee met een brandweervoertuig in een stad door krappe straatjes. Dan kom je er vanzelf achter dat mijn opmerking zeker niet overdreven is. Het is niet alleen de situatie in dit filmpje, ik pak het algemeen. En dan is menig automobilist te beroerd om de auto fatsoenlijk te parkeren.
Ik ken genoeg smalle straatjes in Amsterdam waar je al moeite hebt om met een Mercedes Viano doorheen te rijden. Echter, zolang de gemeente nog parkeergeld vraagt  aan bestuurders en hen parkeervakken aanbiedt die niet aan de eisen voldoen, moet er geklaagd worden bij de gemeente.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #8967 Gepost op: 6 december 2014, 09:09:31
https://www.youtube.com/watch?v=q8kSS1usMdw

Hierin komt ook duidelijk naar voren hoe lastig het is om in smalle straatjes naar de plaats van bestemming te komen!


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #8968 Gepost op: 9 december 2014, 22:19:28
Diverse offtopic berichten verwijdert, vragen opmerkingen en andere zaken die niet in dit topic thuis horen via de "meld dit bericht aan de moderator" knop. Bij deze ontopic.


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #8969 Gepost op: 12 december 2014, 10:51:05
https://www.youtube.com/watch?v=4geqaF9v6TI

A1: MMT Voertuig 08-903 (Met Versneller) komt met spoed aan bij een ongeval in Haaren. (Rijd verkeerd)