Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2733109 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #9170 Gepost op: 2 april 2015, 14:15:27
Wat Joops inderdaad al zegt op de desbetreffende kruising 's-Gravendijkwal met de Rochussenstraat staan in de regel 2 wagens met dus over het algemeen 4 agenten.
Zij trekken de kruising leeg wat auto- en motorverkeer en houden echt de voetgangersoversteekplaatsen wel goed in de gaten.
Maak je daarover in Rotterdam maar niet druk dat is echt wel goed geregeld en ja een eigenwijze leeghoofd heb je altijd wel ergens maar die is heel snel de Sjaak dan en wordt geknipt en geschoren.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #9171 Gepost op: 2 april 2015, 17:11:15
Citaat van: Bert65 link=msg=1341005 date=1427924076
Laat ik het nu net hebben over het kruispunt waar de filmer staat; de Volvo rijdt daar op 0:21 overheen en 13 seconde later volgt de ambulance.

Dat snap ik, maar je ziet niet of die is afgezet want daarvoor zie je te weinig van de kruising. Buiten beeld staat misschien een auto met agenten? Je ziet weinig van de kruising. Lijkt me stug dat ze deze kruising niet afzetten maar de rest wel.....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #9172 Gepost op: 4 april 2015, 02:19:53
Waarom?  Waarom zie ik steeds meer filmpjes én zie ik in de praktijk steeds collega's die half-half gebruik maken van OGS? Blauw-blauw doen we wel aan maar geluid niet meer?

OS+GS is een voorrangsvoertuig! OS zonder GS is niks! en GS zonder OS ook niet!

Denk nou eens een keer na voordat je een ander nadoet! We zijn toch geen kudde schapen???
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #9173 Gepost op: 4 april 2015, 14:35:12
Als ik geen toestemming heb zet ik soms ook alleen blauw aan op de kruising mopper, zeker wanneer ik in gesprek ben met de meldkamer gaat het geluid er soms af  e050. Je begrijpt zelf wel waarom.  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #9174 Gepost op: 4 april 2015, 16:12:21
Citaat van: moppersmurf link=msg=1341418 date=1428106793
Waarom?  Waarom zie ik steeds meer filmpjes én zie ik in de praktijk steeds collega's die half-half gebruik maken van OGS? Blauw-blauw doen we wel aan maar geluid niet meer?

OS+GS is een voorrangsvoertuig! OS zonder GS is niks! en GS zonder OS ook niet!

Denk nou eens een keer na voordat je een ander nadoet! We zijn toch geen kudde schapen???

kennelijk wel Mopper, want er zijn nog steeds hele volksstammen die de verantwoordelijk en de discussie kennelijk niet durven aan te gaan en indien ze het zelf wel noodzakelijk achten alleen de optische signalen activeren, of zoals Silque de geluidssignalen uitzetten op het moment dat ze met de meldkamer moeten communiceren. Het is bijna net zo idioot als zeggen dat je in een achtervolging maar 50 of km/h rijdt ipv de 90 die je werkelijk rijdt, uit angst dat de meldkamer de achtervolging gaat afbreken. Maar goed, eigen ervaring is de beste leermeester, toch ?


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #9175 Gepost op: 4 april 2015, 16:21:38
Citaat van: 7131 link=msg=1341500 date=1428156741
kennelijk wel Mopper, want er zijn nog steeds hele volksstammen die de verantwoordelijk en de discussie kennelijk niet durven aan te gaan en indien ze het zelf wel noodzakelijk achten alleen de optische signalen activeren, of zoals Silque de geluidssignalen uitzetten op het moment dat ze met de meldkamer moeten communiceren. Het is bijna net zo idioot als zeggen dat je in een achtervolging maar 50 of km/h rijdt ipv de 90 die je werkelijk rijdt, uit angst dat de meldkamer de achtervolging gaat afbreken. Maar goed, eigen ervaring is de beste leermeester, toch ?
Een agent weet toch eigenlijk zelf het beste wanneer hij een achtervolging moet afbreken? Heb een C2000 fragment van afgelopen Woensdag dat agenten het zelf afbreken.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #9176 Gepost op: 4 april 2015, 16:22:03
Ach ja, als ik onderweg ben naar een heterdaad melding waarbij ik niet wil dat men mij op 5 kilometer afstand al hoort aankomen dan wil ik ook weleens alleen blauw gebruiken. Ik weet ook best dat ik daar geen enkel recht aan kan ontlenen, maar de meeste burgers begrijpen dan wel dat ik enige vorm van haast heb.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #9177 Gepost op: 4 april 2015, 17:05:35
misschien weer tijd om on topic te gaan :D


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #9178 Gepost op: 5 april 2015, 01:07:38
Citaat van: 7131 link=msg=1341500 date=1428156741
Maar goed, eigen ervaring is de beste leermeester, toch ?

Wel als je bereid bent van je eigen ervaringen te leren. Maar ja dan moet je kritisch zijn naar het eigen gedrag, en helaas zijn niet héél veel dienders c.q. mensen daartoe in staat.

Ik mopper héél wat af in het leven, dat weet jij als een van de beste ;). Maar ik ben, net als jij, kritisch op het eigen gedrag. Maar helaas besef ik mij steeds meer dat wij langzaam aan steeds meer tot een uitstervend ras gaan behoren .....

Kritiek? Dat mag niet meer! Een puntje van aandacht geven, dát mag. Maar daar moet wel een puntje van "steek een veer in mijn hol" tegenover staan. Anders .....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #9179 Gepost op: 5 april 2015, 13:47:50
https://www.youtube.com/watch?v=VzEy56z2Qrk
2x Autospuit Nico naar Meldingen in Amsterdam [ASN 13-3131]