Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2733118 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #9190 Gepost op: 6 april 2015, 03:14:43
Het stukje
Citaat
Zoals nu al 3 keer hier stond is het de bus van de rietploeg.

Komt achteraf wat geïrriteerd over. Zo was dat eigenlijk niet bedoeld.  e050

Dus voordat iemand zich aangevallen voelt, ik was m'n handen in onschuld.  :P



En nog even voor de duidelijkheid. De FRB diensten in Gelderland-Midden hebben eigenlijk nergens een eigen voertuig. De FRB bestaat uit een porto, aantal FRB jassen en een AED. Zij pakken een voertuig van hun kazerne. Meestal de snelste. Voor sommige posten is dat een TS, voor andere een materiaalwagen of een dienstbus. Andere posten hebben gewoon een dienstauto.

In principe is er bijna altijd een vast voertuig waar de spullen inliggen. Mocht in Kootwijkerbroek bijvoorbeeld de Rietploegbus buiten dienst gaan pakken ze de spullen eruit en zullen ze met de TS uitrukken indien nodig.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #9191 Gepost op: 6 april 2015, 11:41:13
Mooi zo. Zie hier een uitgebreidere uitleg van iemand die alle ins en outs kent (en niet iemand die zomaar wat roept) werkt zeer verhelderend! Thnx :D


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #9192 Gepost op: 6 april 2015, 21:49:42
https://www.youtube.com/watch?v=AnfIj63Idzk

Helaas geen top video maar toch even om het voertuig te laten zien.
Rotterdam heeft een nieuwe MICU intensivist 17-303


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #9193 Gepost op: 6 april 2015, 22:49:42
Ik keur niet vaak de duurdere voetuigen af zoals destijds de XC90 van het MMT, maar waarom in godsnaam zo'n dure bak. (100.000+ euro)
De ritjes die deze wagen aflegt zijn toch vaak kort?

Dat het MMT was groter wilt rijden is logisch, omdat de afstanden vaak groter zijn en vanwege het feit dat ze vaak bij slecht weer op pad moeten met de auto.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #9194 Gepost op: 6 april 2015, 23:03:18
Ik keur niet vaak de duurdere voetuigen af zoals destijds de XC90 van het MMT, maar waarom in godsnaam zo'n dure bak. (100.000+ euro)
De ritjes die deze wagen aflegt zijn toch vaak kort?

Dat het MMT was groter wilt rijden is logisch, omdat de afstanden vaak groter zijn en vanwege het feit dat ze vaak bij slecht weer op pad moeten met de auto.

Is al vaker wat over gezegd. Al dan niet in combinatie met wat we allemaal betalen aan zorgpremie.
Er is hier ook een ander topic over.
Trouwens weet je wat een gemiddelde ambulance kost...

Wat me opvalt is dat de auto heel duur (130 mille+) is maar dat er kennelijk geen geld meer was voor fatsoenlijke signalering...


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #9195 Gepost op: 7 april 2015, 10:31:49
https://www.youtube.com/watch?v=_wSbELqtCx4
Nieuw Snel Interventie Voertuig [SIV] 11-0562 Met spoed naar een [Hand/Rookmelder] aan de Flevostraat in Purmerend, De inzet werd afgemeld tijdens de video!.
Melding: 09:51:55 07-04-15 PRIO 1 0562 ABM (HAND / ROOKMELDER) PRINSENSTICHTING OOCKESHOEK 9-12 FLEVOSTRAAT PURMEREND 5.033
Dit voertuig is sinds vanmorgen in dienst en draait een jaar lang een piloot, ook in Volendam staat een nieuw Snel Interventie Voertuig.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #9196 Gepost op: 7 april 2015, 11:45:21
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1341773 date=1428282883
Het stukje
Komt achteraf wat geïrriteerd over. Zo was dat eigenlijk niet bedoeld.  e050

Dus voordat iemand zich aangevallen voelt, ik was m'n handen in onschuld.  :P



En nog even voor de duidelijkheid. De FRB diensten in Gelderland-Midden hebben eigenlijk nergens een eigen voertuig. De FRB bestaat uit een porto, aantal FRB jassen en een AED. Zij pakken een voertuig van hun kazerne. Meestal de snelste. Voor sommige posten is dat een TS, voor andere een materiaalwagen of een dienstbus. Andere posten hebben gewoon een dienstauto.

In principe is er bijna altijd een vast voertuig waar de spullen inliggen. Mocht in Kootwijkerbroek bijvoorbeeld de Rietploegbus buiten dienst gaan pakken ze de spullen eruit en zullen ze met de TS uitrukken indien nodig.
Dat is niet juist een aantal posten hebben we degelijk een decicated FRB auto: Nijkerk Hoevelaken: Caddy met hierin AED afzetting, deuropener, en overige kleine hulpmiddelen die bij reanimatie van passen kunnen komen (desinfectie grote paraplu)
. Als dit voertuig defect is pakt men een dienstauto om deze in te zetten als FRB. In deze gemeenten hebben alle brandwachten brandweerchauffeur licht dus men hoeft niet op chauffeur te wachten en zijn zeer snel weg. (rukken met max. 3 min. 2 man uit)


JBV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #9197 Gepost op: 7 april 2015, 13:56:28
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1341950 date=1428353382
Ik keur niet vaak de duurdere voetuigen af zoals destijds de XC90 van het MMT, maar waarom in godsnaam zo'n dure bak. (100.000+ euro)

Het lijkt er op dat het een tweedehands is, scheelt weer in de kosten!

Citaat
Huidige Eigenaar

    Type Eigenaar: Rechtspersoon
    Eigenaar van: 11 februari 2015
    Dagen Eigenaar: 56
    Eigenaar tot: heden

Eigenaar 2

    Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
    Eigenaar van: 17 januari 2015
    Dagen Eigenaar: 25
    Eigenaar tot: 11 februari 2015

Eigenaar 1

    Type Eigenaar: Particulier
    Eigenaar van: 20 november 2013
    Dagen Eigenaar: 423
    Eigenaar tot: 17 januari 2015

 


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #9198 Gepost op: 7 april 2015, 14:05:10
Citaat van: 112NoordWestNL link=msg=1342028 date=1428395509
http://www.youtube.com/watch?v=_wSbELqtCx4
Nieuw Snel Interventie Voertuig [SIV] 11-0562 Met spoed naar een [Hand/Rookmelder] aan de Flevostraat in Purmerend, De inzet werd afgemeld tijdens de video!.
Melding: 09:51:55 07-04-15 PRIO 1 0562 ABM (HAND / ROOKMELDER) PRINSENSTICHTING OOCKESHOEK 9-12 FLEVOSTRAAT PURMEREND 5.033
Dit voertuig is sinds vanmorgen in dienst en draait een jaar lang een piloot, ook in Volendam staat een nieuw Snel Interventie Voertuig.

Niet om echt te zeuren... maar een piloot doet wel eens vliegen. Een pilot is een proef-project. Leuk filmpje overigens.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #9199 Gepost op: 7 april 2015, 15:43:31
Citaat van: wjr307 link=msg=1342043 date=1428399921
Dat is niet juist een aantal posten hebben we degelijk een decicated FRB auto: Nijkerk Hoevelaken: Caddy met hierin AED afzetting, deuropener, en overige kleine hulpmiddelen die bij reanimatie van passen kunnen komen (desinfectie grote paraplu)
. Als dit voertuig defect is pakt men een dienstauto om deze in te zetten als FRB. In deze gemeenten hebben alle brandwachten brandweerchauffeur licht dus men hoeft niet op chauffeur te wachten en zijn zeer snel weg. (rukken met max. 3 min. 2 man uit)

Daarom zei ik ook eigenlijk nergens. Had er beter Bijna nergens neer kunnen zetten. Hoevelaken en Nijkerk zijn de laatste 2 kazernes met een aparte MOB wagen. Verder bestaat dat eigenlijk niet meer. Alleen Garderen heeft nog een bus als FRB genummerd, maar dat is tegelijkertijd ook een dienstbus, PM en andere zaken.

Alle andere aparte FRB wagens zijn uit dienst.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens