Klopt dat ze in België kleur aanzetten als ze vervoeren, maar je mag er toch vanuit gaan dat een chauffeur op de hoogte vaan de regels zou moeten zijn in een buurland? Zeker als je een geplande rit hebt naar het buitenland zou je op zijn minst ff research moeten doen.
En ja hoor, daar gaan we weer, in plaats van gewoon naar deze video te kijken, en ervan te genieten wordt er weer coïtus gepleegd met de regeltjes.
Hij zet alleen z'n blauwe lampen aan, zoals deze chauffeur heeft geleerd, en toepast zoals hem het in België wordt verplicht.
( En ja ik ken het riedeltje dat sommige leden hier te veel gebruiken: Hij is in Nederland, dus dient met zich aan het Nederlandse wegbeleid te houden art.95000 van het wetboek van strafrecht, blz. 22 paragraaf 9)
Hij rijdt niet als een gek door het verkeer, jaagt andere weggebruikers niet de stuipen op t lijf, dus hij houdt zich keurig aan de verkeersregels.
En ik denk dat je als ambulance chauffeur het al druk genoeg hebt als je niet bekend bent in Amsterdam om je veilig door het verkeer te loodsen, dus ik denk dat deze man voor extra zekerheid kiest, en zn blauwe verlichting aanzet.
Maarja, het is altijd makkelijker je te verbergen achter de regeltjes dan je even in te leven in de situatie.