Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2800885 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #9390 Gepost op: 21 juni 2015, 11:07:59
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1357286 date=1434877246
Wel degelijk iets met de beveiliging te maken dus. Als er een ambu uit een andere regio komt zonder plaatselijke transponder, moet men er vanuit kunnen gaan dat de beveiliging oplet.
Ben ik niet met je eens, als men kiest om de portier te laten vervallen bij een ingang kan je de algehele beveiliging niet verzwaren met een extra taak. In de hal van het VU is het vaak hectisch en is de beveiliger aan de balie, zeker bij bezoektijden, druk met zijn/haar werk.
Hier zou men gewoon weer een portier voor moeten installeren.  

Citaat van: Vroemvroem link=msg=1357286 date=1434877246
Transponders als VETAG etc. zijn zooo 2000. Wordt tijd dat er meer ziekenhuizen met KAR gaan werken. De kans op storingen is vele malen kleiner.
Ook dat sprookje kan je uit de handleiding wegstrepen, alles wat draadloos gaat heeft wel eens last van "ruis" waardoor het signaal of niet goed wordt verzonden of niet goed wordt opgevangen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #9391 Gepost op: 21 juni 2015, 12:24:30
Citaat van: HIT link=msg=1357287 date=1434877679
Ben ik niet met je eens, als men kiest om de portier te laten vervallen bij een ingang kan je de algehele beveiliging niet verzwaren met een extra taak. In de hal van het VU is het vaak hectisch en is de beveiliger aan de balie, zeker bij bezoektijden, druk met zijn/haar werk.
Hier zou men gewoon weer een portier voor moeten installeren.  
Ook dat sprookje kan je uit de handleiding wegstrepen, alles wat draadloos gaat heeft wel eens last van "ruis" waardoor het signaal of niet goed wordt verzonden of niet goed wordt opgevangen.
Het is echter niet de beveiliger aan de balie die de slagbomen bediend :P De beveiliging doet het niet expres, laten we het daarop houden.

Ik herken jou punten met de transponders en moet zeggen dat KAR/Priodeck perfect werkt. Ik heb nog geen problemen gehad in de praktijk. De techniek erachter is niet te vergelijken met VETAG/VECOM. Het blijft wel techniek, en ben het met je eens dat draadloze techniek storingsgevoeliger is dan bedraad


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #9392 Gepost op: 21 juni 2015, 15:38:02
En dan nog te bedenken dat er na de slagboom nog een garagedeur zit....


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #9393 Gepost op: 21 juni 2015, 16:40:06
Slagboom en beveiliging werken prima:) Gewoon binnen de lijntjes over de lus heenrijden dan is er niets aan de hand.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #9394 Gepost op: 21 juni 2015, 23:25:19

Heeft niets met de beveiliging te maken.
De transponder in samenwerking met de lussen in het wegdek reageren niet als er:
- teveel afval zit tussen de transponder en lussen
- teveel transponder zitten op een voertuig
- te snel of onder een verkeerde hoek wordt gereden over de lussen heen
- enz.
Het is en blijft techniek als er geen portier is die puur deze slagboom in de gaten houdt.
Bij het VU is de beveiliging verantwoordelijk voor alle taken tot de toegang, en een mens kan zijn focus maar hebben op 1 gesprek ook al wordt een urgentie met toeters en bellen aangemeld.
De transponder werkt niet voldoende bij een ambulance?
Vreemd want deze werken wel bij taxi's, de shuttlebussen op Schiphol, de ambulance van Schiphol, bussen, trams en verzin maar wat.
Natuurlijk is de hoek belangrijk EN heeft de beveiliging nog een rol.


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #9395 Gepost op: 22 juni 2015, 15:15:34
https://www.youtube.com/watch?v=giEtObJBUMU
PRIO 1 SIV 0562 TS 5034 met Spoed naar een ABM aan de Flevostraat Purmerend


Surveillanceteam

  • Gast


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #9397 Gepost op: 22 juni 2015, 17:56:44
Citaat van: Bert65 link=msg=1357394 date=1434921919
De transponder werkt niet voldoende bij een ambulance?
Vreemd want deze werken wel bij taxi's, de shuttlebussen op Schiphol, de ambulance van Schiphol, bussen, trams en verzin maar wat.
Natuurlijk is de hoek belangrijk EN heeft de beveiliging nog een rol.
En ook daar weigeren ze regelmatig. Het ligt ook aan de plaatsing van de transponder, bij sommige bussen zitten ze danig hoog dat ze bijna geen last hebben van het opspattende vuil.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #9398 Gepost op: 22 juni 2015, 19:09:05
Bussen zijn tegenwoordig niet meer hoog qua bodem, het zijn zo goed als allemaal lage vloerbussen, zeker de bussen van het OV.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #9399 Gepost op: 22 juni 2015, 19:23:51
ABM?

Citaat van: 112NoordWestNL link=msg=1357445 date=1434978934
PRIO 1 SIV 0562 TS 5034 met Spoed naar een ABM aan de Flevostraat Purmerend