Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2729477 keer)

0 gebruikers (en 38 gasten bekijken dit topic.

Zevenaar112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
Reactie #9480 Gepost op: 18 juli 2015, 10:05:55
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1362160 date=1436984862


Inderdaad als WVD


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #9481 Gepost op: 18 juli 2015, 10:53:33
Citaat van: CopVR3 link=msg=1362613 date=1437205836
Geen handige plek om te filmen. Als een vrachtwagen op snelheid voorbij rijdt ontstaat er nogal een zuigend effect die je zo de weg op kan trekken.
Bovendien reageert de brandweerwagen op een persoon in de berm. Daar moet hij zijn prio 1 rit onnodig op aanpassen, dwz uitwijken of snelheid minderen.
Dat seinen met groot licht is echt niet om de filmer te groeten...

Hij stond gewoon op een oversteek pad bij het bos, dus opzich niets mis mee.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9482 Gepost op: 18 juli 2015, 10:56:47
Citaat van: CopVR3 link=msg=1362613 date=1437205836
Geen handige plek om te filmen. Als een vrachtwagen op snelheid voorbij rijdt ontstaat er nogal een zuigend effect die je zo de weg op kan trekken.
Bovendien reageert de brandweerwagen op een persoon in de berm. Daar moet hij zijn prio 1 rit onnodig op aanpassen, dwz uitwijken of snelheid minderen.
Dat seinen met groot licht is echt niet om de filmer te groeten...
Ik zie wel meer capriolen die door het brandweervoertuig worden uitgehaald. Inderdaad uitwijken naar de linkerbaan, en de bocht naar links binnendoor nemen. Op die weg daar niet bepaald handig te noemen, daar zijn er al meer de bietenbrug mee opgegaan. :-X :-X :-X


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #9483 Gepost op: 18 juli 2015, 12:31:27
Feit blijft dat de filmert vlak langs de weg staat. Vind ik gewoon niet handig als er een groot gevaarte aan komt denderen. Ik zeg niet dat het niet mag. Ik zeg dat ik het niet handig vind gebaseerd op wat ik zelf meemaak.

Die chauffeur moet hiet niet extra op hoeven letten.
Maar das mijn mening (ik rijd vrijwel elke werkdag met spoed en weet hoe irritant het is,  je moet je rijgedrag er namelijk op aanpassen, terwijl het niet nodig is) Als daar niemand had gestaan was die truck ook niet naar links gestuurd. (Waar zelfs een oprit is)
Sta je 2 meter verder naar achteren is er niks aan de hand en kun je nog zo mooi filmen.
Maar is puur eigen-belang denk ik.
Jammer.

En die aangesneden bocht door de brandweerman valt wel mee. Dat kan daar prima. Voordat je de bocht inrijdt kun je deze al ver doorkijken. Een streep is geen muur.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #9484 Gepost op: 18 juli 2015, 13:35:53
Ik sta daar achter een stalen hekje. Het is dus niet zo dat men hun rit aan moet passen. Anders hadden ze immers het hekje geraakt. De chauffeur zelf had er niet zo'n problemen mee dat ik daar stond.

Het zuigend effect geloof ik niet in eigenlijk. Het is al aangetoond dat dit zelfs bij intercitytreinen op stations niet krachtig genoeg is om iemand enigsinds te verplaatsen.

Het is echt niet zo dat ik bewust op een lastige plek ga staan. Ik moet in een paar secondes de keuze maken waar ik sta. Misschien is het niet altijd handig. Maar dit was geen enkel probleem in mijn ogen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #9485 Gepost op: 18 juli 2015, 14:28:00
Ik sta daar achter een stalen hekje. Het is dus niet zo dat men hun rit aan moet passen. Anders hadden ze immers het hekje geraakt. De chauffeur zelf had er niet zo'n problemen mee dat ik daar stond.

Ik doel erop dat er een persoon vlak langs de weg staat. Een brandweer wagen kan daar gewoon niet volgas langs. Een klein hekje zal hij niet op reageren,  maar ik kan goed snappen dat men wel op een persoon reageert. Heb wel eens gehad dat iemand met een fiets langs de weg stond te wachten om over te steken. Die draaide zijn hoofd in onze richting omdat wij eraan kwamen. Viel hierna met de fiets op het wegdek. Als ik hier niet vooraf rekening mee had gehouden was ik er overheen gereden. Ook al mocht die fietser daar gewoon staan.

Mensen die onbedoeld rare dingen. En als chauffeur heb je geen glazen bol dus kun je niet met een rotgang rakelings langs iemand rijden die zo dicht langs de weg staat omdat je niet weet dat het goed gaat.
Anticiperen is dat.

Het is maar een tip, geen aanval hoor. ;) Kleine dingen kunnen grote gevolgen hebben.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #9486 Gepost op: 18 juli 2015, 22:48:57
Aan de ene kant zijn bepaalde acties niet altijd even handig, maar aan de andere kant is het simpelweg een onderdeel van het verkeer.

Het zou het mooiste zijn als iedereen van de weg zou zijn bij een spoedrit, maar zo is de realiteit niet.  :)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #9487 Gepost op: 18 juli 2015, 23:30:51
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1362738 date=1437252537
Aan de ene kant zijn bepaalde acties niet altijd even handig, maar aan de andere kant is het simpelweg een onderdeel van het verkeer.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een aantal filmers en fotograafjes kiezen plekken uit, op of vlak naast een rijbaan, die niet handig zijn en soms zelfs niet veilig zijn. Waarom gaan deze mensen op plekjes staan waar, als er ook maar iets mis gaat, zij het volgende slachtoffer zouden kunnen zijn?


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Surveillanceteam

  • Gast