Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2769763 keer)

0 gebruikers (en 34 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #9560 Gepost op: 16 augustus 2015, 15:45:47
opfriscursus? voor een agent die uitermate goed weet hoe die moet handelen in een zeer onverwachte situatie die daarbij de volledige controle houdt?

Overigens missen we een vrij groot deel van het beeld van de auto waar de touran omheen met rijden. Hij komt pas na 15 sec in beeld waarbij duidelijk te zien is dat het voertuig aan het remmen is. Het kan dus maar zo dat de Peugeot ineens naar rechts dook waar de agent niet op had gerekend.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #9561 Gepost op: 16 augustus 2015, 17:04:19
Citaat van: Steven78 link=msg=1367417 date=1439718101
Dit soort acties doe je misschien alleen bij significante tijdswinst (en dan nog), terwijl hier 1 auto voor hem rijdt en er twintig meter verder twee volledig lege rijbanen zijn om voor te sorteren waar de auto opzij had kunnen gaan. Dit alles met hoge snelheid vanuit de linkerbaan ineens het fietspad op en zonder enige vorm van richting aangeven. Gevaarlijke actie voor alle betrokkenen en de fietsers die uit de zijstraat hadden kunnen komen. Dit is niet hoe hij/zij het bij de rij-opleiding heeft geleerd, dat weet ik zeker en ik zou verwachten dat op basis van dit filmpje de chauffeur weer een opfriscursus krijgt.

Opfriscursus lijkt mij ook zwaar overdreven. Ik heb inmiddels in meerdere spoedritten toch al meegemaakt dat het verkeer soms onvoorspelbaar kan reageren, en dat een actie van onze autospuit misschien achteraf geen schoonheidsprijs verdient. Desondanks loopt alles gelukkig veilig af, en krijgt de persoon die hulp nodig heeft snel de juiste hulp ter plekke.
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


Drenthe_Roden

  • Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #9562 Gepost op: 17 augustus 2015, 01:20:59
Voor mij als vreemde vind ik dat de betreffende noodhulp auto in de video goed handelt. Het ziet er wel beetje asociaal uit maar toch vind ik het erg beheerst uitgevoerd. Beter deze manouvre goed uitvoeren dan volledig in paniek raken. Misschien wel een agent die vroeger SRO rijopleiding heeft gevolgd?  ;)
Eerst zien, dan geloven.


guest16808

  • Gast
Reactie #9563 Gepost op: 17 augustus 2015, 14:00:14
Een opfriscursus wellicht overdreven, maar ik had de reacties wel eens willen zien wanneer het wel fout gegaan was, op wat voor manier dan ook. Dan was mr/mw aan de hoogste boom opgehangen. Wederom een wellus/nietus discussie die waarschijnlijk hier door alle experts dagen in stand wordt gehouden.


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #9564 Gepost op: 19 augustus 2015, 18:08:42
https://www.youtube.com/watch?v=1c1ufok_iio

Naar mijn weten de laatste ambulance van dit model die nog spoed rijdt. Mooi ding


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #9565 Gepost op: 20 augustus 2015, 13:39:21
Citaat van: 112 rotterdam-oost link=msg=1367913 date=1440000522
http://www.youtube.com/watch?v=1c1ufok_iio

Naar mijn weten de laatste ambulance van dit model die nog spoed rijdt. Mooi ding

Is voor mij in ieder geval lang geleden dat ik dit model ben tegen gekomen. Deze opbouw van Strobel past naar mijn mening veel beter op een Mercedes...Leuke video!


Hulpdiensten Zuid-Holland

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Reactie #9566 Gepost op: 25 augustus 2015, 11:41:16
https://www.youtube.com/watch?v=V9_2wCPhFgs&feature=youtu.be

Blijft (in mijn ogen) interessant om te zien hoe hard de hulpdiensten (vooral die eerste DHV) naar reanimaties rijden


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #9567 Gepost op: 25 augustus 2015, 11:44:11
Citaat van: Hulpdiensten Zuid-Holland link=msg=1368699 date=1440495676
http://www.youtube.com/watch?v=V9_2wCPhFgs&feature=youtu.be

Blijft (in mijn ogen) interessant om te zien hoe hard de hulpdiensten (vooral die eerste DHV) naar reanimaties rijden

Idd erg interessant dat een politie auto op een leeg overzichtelijk recht stuk het gas intrapt onderweg naar een reanimatie.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #9568 Gepost op: 25 augustus 2015, 12:40:13
Citaat van: Hulpdiensten Zuid-Holland link=msg=1368699 date=1440495676
http://www.youtube.com/watch?v=V9_2wCPhFgs&feature=youtu.be

Blijft (in mijn ogen) interessant om te zien hoe hard de hulpdiensten (vooral die eerste DHV) naar reanimaties rijden

Blijft interessant om te zien hie ongelofelijk beroerd "spotters" kunnen staan, zoals rechts van de oversteek voor de post waardoor ze het zicht van er voertuig op het verkeer van rechts onnodig belemmeren.

Verder zie ik geen een voertuig echt hard gaan. Je zal blij zijn als er naar een reanimatie van een bekende van jou ook doorgereden wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #9569 Gepost op: 25 augustus 2015, 14:03:05
Citaat van: Hulpdiensten Zuid-Holland link=msg=1368699 date=1440495676
Blijft (in mijn ogen) interessant om te zien hoe hard de hulpdiensten (vooral die eerste DHV) naar reanimaties rijden

Huh, leg dit is uit? Wat is het alternatief, dat ze rustig rijden?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.