Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2731537 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #9590 Gepost op: 27 augustus 2015, 18:15:39
Die leds in de korf is nog helemaal niet zo slecht idee als er bij de betreffende soort voertuigen geen goede plaats is voor optische signalen, Dit filmpje staat dan misschien niet in het juiste deel maar als voorbeeld vind ik het best handig  O0


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #9591 Gepost op: 29 augustus 2015, 17:07:28
Woningbrand Monnickendam vanmiddag.

http://www.youtube.com/watch?v=sbuYr_K3vu0
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


fdn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
  • Burger met interesse in hulpverlening
Reactie #9592 Gepost op: 30 augustus 2015, 22:36:16
Hebben de voertuigen vanaf +/- 00:30, op weg naar de post, allemaal een verlichte transparant op het dashboard? Of heb ik dat mis.
https://www.youtube.com/watch?v=v6m8fEJyASU


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #9593 Gepost op: 30 augustus 2015, 22:46:27
Ben er bang voor. Net zoals dat er al jaren geleden afspraken zijn gemaakt over het met prio 1 opkomen naar de post voor een uitruk.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #9594 Gepost op: 30 augustus 2015, 22:47:09
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1369492 date=1440860848
Woningbrand Monnickendam vanmiddag.

http://www.youtube.com/watch?v=sbuYr_K3vu0
Had de filmer niet even de TS kunnen wijzen op de juiste straat i.pv. deze te ver door te laten rijden?
Citaat van: fdn link=msg=1369671 date=1440966976
Hebben de voertuigen vanaf +/- 00:30, op weg naar de post, allemaal een verlichte transparant op het dashboard? Of heb ik dat mis.
"Vroeger" hadden ze een rood bordje met zuignapjes voor het raam; je moet met je tijd meegaan... Ik vraag mij eerder af wat de functie van de Opel Astra met OGS is en waarom deze met OGS naar de kazerne rijdt. (Ik zie net dat DiNozzo dar ook een opmerking over plaatst).


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #9595 Gepost op: 30 augustus 2015, 22:53:26
Citaat van: Bert65 link=msg=1369678 date=1440967629
Had de filmer niet even de TS kunnen wijzen op de juiste straat i.pv. deze te ver door te laten rijden?

Wie zegt dat de filmer wist dat de TS er daar in moest? De politie rijdt er in, maar die kunnen zelf ook verkeerd rijden. Als filmer moet je buitengewoon voorzichtig zijn met voertuigen de weg gaan wijzen als je niet eerst het incident zelf gezien hebt. Via C2000  kunnen wijzingen doorgekomen zijn die de filmer niet weet. Als je vervolgens de weg gaat wijzen bestaat de kans dat je de brandweer (goed bedoeld) de verkeerde straat in stuurt. Persoonlijk wijs ik de brandweer of andere hulpdiensten ook alleen maar de weg als ik zeker weet dat het op die plek is.

Citaat van: Bert65 link=msg=1369678 date=1440967629
"Vroeger" hadden ze een rood bordje met zuignapjes voor het raam; je moet met je tijd meegaan...

Die bordjes bestaat nog steeds. Deze matrixborden zijn (i.t.t. de rode bordjes) door het brandweerkorps verstrekt.

Citaat van: Bert65 link=msg=1369678 date=1440967629
Ik vraag mij eerder af wat de functie van de Opel Astra met OGS is en waarom deze met OGS naar de kazerne rijdt. (Ik zie net dat DiNozzo dar ook een opmerking over plaatst).

Is gewoon een dienstauto. Waarschijnlijk van de dienstdoende bevelvoerder.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #9596 Gepost op: 30 augustus 2015, 23:31:17
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1369681 date=1440968006
Is gewoon een dienstauto. Waarschijnlijk van de dienstdoende bevelvoerder.
Citaat van: DiNozzo link=msg=1369676 date=1440967587
zoals dat er al jaren geleden afspraken zijn gemaakt over het met prio 1 opkomen naar de post voor een uitruk.
De bevelvoeder zou hier het goede voorbeeld horen te geven...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #9597 Gepost op: 30 augustus 2015, 23:42:36


Die bordjes bestaat nog steeds. Deze matrixborden zijn (i.t.t. de rode bordjes) door het brandweerkorps verstrekt.
Erg bijzonder. Want wat is het doel hiervan?
En welke rechten probeert men hieraan te ontlenen?
Geen, volgens mij.
Daarnaast is het gewoon strafbaar.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #9598 Gepost op: 30 augustus 2015, 23:45:16
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1369681 date=1440968006
Deze matrixborden zijn (i.t.t. de rode bordjes) door het brandweerkorps verstrekt.

Leuk dat het korps dat doet, maar ik heb wat twijfels bij de juridische basis voor het gebruik van deze transparanten. Ze mogen worden gevoerd door "personenauto’s, bedrijfsauto’s en motorfietsen in gebruik bij de brandweer". Een privé-auto van een vrijwilliger is niet in gebruik bij de brandweer.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #9599 Gepost op: 31 augustus 2015, 02:27:28
Citaat van: CopVR3 link=msg=1369687 date=1440970956
Erg bijzonder. Want wat is het doel hiervan?
En welke rechten probeert men hieraan te ontlenen?
Geen, volgens mij.
Daarnaast is het gewoon strafbaar.
Wat ik begreep kunnen ze hier inderdaad geen rechten aan ontlenen.
Ze maken op deze wijze kenbaar dat ze op weg zijn naar de kazerne voor een uitruk en vragen begrip en ruimte aan de medeweggebruikers.
Ik mag dan hopen dat de betekenis hiervan in desbetreffende stad/dorp ook aan de bevolking kenbaar is gemaakt. Als er zo'n auto met transparant achter mij zou rijden zou ik niet weten wat de bedoeling er van is. (Nu weet ik het wel na uitzoeken)

Citaat
Ze mogen worden gevoerd door "personenauto’s, bedrijfsauto’s en motorfietsen in gebruik bij de brandweer". Een privé-auto van een vrijwilliger is niet in gebruik bij de brandweer.
Op het moment dat de pager gaat en je onderweg gaat naar de kazerne ben je toch in dienst van de brandweer? Verzekeringstechnisch ben je in ieder geval in dienst vanaf het moment dat de pager gaat en je onderweg gaat naar de kazerne aldus een bevriend vrijwilliger van de brandweer.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance