Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2768151 keer)

0 gebruikers (en 72 gasten bekijken dit topic.

Surveillanceteam

  • Gast


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #9741 Gepost op: 28 oktober 2015, 03:05:16
2X A1: Ambulance 20-143 is met spoed onderweg naar een ongeval op de A58, 27-10-2015.
De ambulance moest keren bij de eerstvolgende afslag omdat het ongeval in de andere richting gebeurd was.

Mijn vraag: Het ongeval vond enkele 100-meters van de afrit plaats. Kon de ambulance niet een stukje tegen de richting in rijden, dit scheelt ruim 20/25 minuten omrijden namelijk?

! No longer available


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #9742 Gepost op: 28 oktober 2015, 08:43:35
Citaat van: rickje123 link=msg=1380724 date=1445997916
2X A1: Ambulance 20-143 is met spoed onderweg naar een ongeval op de A58, 27-10-2015.
De ambulance moest keren bij de eerstvolgende afslag omdat het ongeval in de andere richting gebeurd was.

Mijn vraag: Het ongeval vond enkele 100-meters van de afrit plaats. Kon de ambulance niet een stukje tegen de richting in rijden, dit scheelt ruim 20/25 minuten omrijden namelijk?

! No longer available

Niet als er gevar ontstaat...als het verkeer er bijvoorbeeld met 130 km/h voorbij raast, dan zou ik het risico niet nemen....liever 1 slachtoffer dan meerdere....


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #9743 Gepost op: 28 oktober 2015, 10:53:11
https://www.youtube.com/watch?v=NniGoJwVvr4
Nieuwe Autospuit Teunis 13-3538 met Spoed naar een Openen Deur op het Prinseneiland in Amsterdam


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #9744 Gepost op: 28 oktober 2015, 16:53:52
Citaat van: rickje123 link=msg=1380724 date=1445997916
2X A1: Ambulance 20-143 is met spoed onderweg naar een ongeval op de A58, 27-10-2015.
De ambulance moest keren bij de eerstvolgende afslag omdat het ongeval in de andere richting gebeurd was.

Mijn vraag: Het ongeval vond enkele 100-meters van de afrit plaats. Kon de ambulance niet een stukje tegen de richting in rijden, dit scheelt ruim 20/25 minuten omrijden namelijk?

Nee want dat mag simpelweg niet, spookrijden op de snelweg is een doodzonde. Enige uitzondering als er toestemming wordt gegeven vanuit de meldkamer en de snelweg helemaal afgesloten is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #9745 Gepost op: 28 oktober 2015, 19:40:01
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1379157 date=1445266627
Lang niet gefilmd deze rapid, maar hij rijd nogsteeds.

http://www.youtube.com/watch?v=VNQz0bEzTw8
voor instructiedoeleinden ;) ook op sotj-basis, dus instructeur mee naar echte meldingen
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #9746 Gepost op: 28 oktober 2015, 22:02:19
Citaat van: jvo link=msg=1380808 date=1446057601
voor instructiedoeleinden ;) ook op sotj-basis, dus instructeur mee naar echte meldingen

Heb jij ook enig idee waarom de Rapids zo weinig worden ingezet. Soms dagenlang geen gebruik vn RR's en dan opeens op een zondag beide RR's. Ik kan mij zo voorstellen dat RR's grote meerwaarde hebben in een drukke stad met veel kleine aanrijdringetjes....

(Los van het feit dat motoren nóg handiger zouden zijn op bijvoorbeeld de Amsterdamse Grachten en de shopping area's)


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #9747 Gepost op: 29 oktober 2015, 14:35:04
Citaat van: silque link=msg=1380793 date=1446047632
Nee want dat mag simpelweg niet, spookrijden op de snelweg is een doodzonde. Enige uitzondering als er toestemming wordt gegeven vanuit de meldkamer en de snelweg helemaal afgesloten is.

Hierbij een voorbeeld wanneer het dus bijvoorbeeld wel is toegestaan, om tegen het verkeer in te rijden:

Al is in deze situatie de plaats van het ongeval nog redelijk 'gunstig', ik neem aan wanneer het ongeval minder dicht bij de afrit licht dit anders gezien wordt.

! No longer available


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #9748 Gepost op: 29 oktober 2015, 15:15:16
Citaat
Hierbij een voorbeeld wanneer het dus bijvoorbeeld wel is toegestaan, om tegen het verkeer in te rijden:

Al is in deze situatie de plaats van het ongeval nog redelijk 'gunstig', ik neem aan wanneer het ongeval minder dicht bij de afrit licht dit anders gezien wordt.

Hier gaat het duidelijk om een gecontroleerde situatie;
- rijbanen geblokkeerd/afgesloten door de aanrijding,
- vluchtstrook afgesloten door aanwezige politieagenten.
Als er dan ook nog duidelijk wordt gecommuniceerd via C2000 is er niets aan de hand.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #9749 Gepost op: 29 oktober 2015, 15:20:19
Er is hier ook een filmpje waarom het niet wenselijk is, ik kan hem niet zo snel vinden maar daar komt de ambulance de IM aannemer tegen op de afgekruiste rijstrook.

en : http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2014-12-10/780299/spookrijdende-ambulance-joeg-schrik-aan-op-a58#.VjIqorcveM8 niet te vergeten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.