Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2769231 keer)

0 gebruikers (en 114 gasten bekijken dit topic.

Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #9970 Gepost op: 14 februari 2016, 17:31:47
https://www.youtube.com/watch?v=t6wpcWvC-LA

De chevy's beginnen schaars te worden in Amsterdam, nog een stuk of 7 chevy's zijn in dienst. De 104 inmiddels als goed ingereden. Ook de 13-105 is al vervangen door een Sprinter.


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #9971 Gepost op: 20 februari 2016, 19:30:03
https://www.youtube.com/watch?v=SbillypMQoM

Ambulance 17-137 rijdt met spoed tussen de gesloten spoorbomen van de metro door.
Best een gevaarlijke actie vind ik... ik heb het ze nooit eerder zien doen in ieder geval.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #9972 Gepost op: 20 februari 2016, 20:01:26
Citaat van: 112 rotterdam-oost link=msg=1407672 date=1455993003
http://www.youtube.com/watch?v=SbillypMQoM

Ambulance 17-137 rijdt met spoed tussen de gesloten spoorbomen van de metro door.
Best een gevaarlijke actie vind ik... ik heb het ze nooit eerder zien doen in ieder geval.

Dacht dat ze daar voor hoorde te wachten?


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #9973 Gepost op: 20 februari 2016, 20:15:47
Citaat van: 112fotograaf link=msg=1407673 date=1455994886
Dacht dat ze daar voor hoorde te wachten?
Volgens de richtlijnen wel ja.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #9974 Gepost op: 20 februari 2016, 20:19:12
Ziet er uit alsof de metro wacht. Wellicht is er wel contact tussen de meldkamers ambu en OV. Lijkt mij sterk dat deze (professionele) chauffeur zomaar levens op het spel zal zetten.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #9975 Gepost op: 20 februari 2016, 20:45:12
https://www.youtube.com/watch?v=kJgvUXEdxq8

- 0:36 onopvallende politieauto zonder spoed (met blauw pitje op het dak) over de A28 langs Zwolle-Zuid -> knp. Hattemerbroek
- 2x onopvallende politieauto over het verkeersplein bij Zwolle-Zuid richting de IJsselallee
- onopvallende politieauto met spoed A28 Zwolle-Zuid -> Zwolle-Centrum
- Ambu 01-145 met spoed langs het ongeval richting knp. Hattemerbroek
- MICU 08-301 met spoed vanaf A28 Zwolle-Noord via verkeersplein Zwolle-Zuid de A28 weer op richting knp. Hattemerbroek

Man, wat een drukte vanavond...  :o :D
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #9976 Gepost op: 20 februari 2016, 21:28:44
Citaat van: 0501 link=msg=1407679 date=1455995952
Ziet er uit alsof de metro wacht. Wellicht is er wel contact tussen de meldkamers ambu en OV. Lijkt mij sterk dat deze (professionele) chauffeur zomaar levens op het spel zal zetten.
Inderdaad duidelijk te zien dat de metro wacht. Gebeurt wel vaker. Snelheid van de metro ligt op dat stuk sowieso al erg laag i.v.m. naderen van het station/halte


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #9977 Gepost op: 20 februari 2016, 21:35:11
Citaat van: 0501 link=msg=1407679 date=1455995952
Ziet er uit alsof de metro wacht. Wellicht is er wel contact tussen de meldkamers ambu en OV. Lijkt mij sterk dat deze (professionele) chauffeur zomaar levens op het spel zal zetten.

Er is nooit contact met de Centrale Verkeersleiding van de RET-Metro als er een A1-rit een metro-kruising (kan) gaan passeren.
Alleen bij een door de politie begeleidt spoedtransport worden er wel eens afspraken gemaakt met de politie om de metro op het dichtst bijzijnde station stil te zetten zodat de ambu kan passeren. De meeste slagbomen worden namelijk tijdens passage van het voorgaande station gesloten.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #9978 Gepost op: 20 februari 2016, 22:58:51
Dit is de overgang bij halte Oosterflank en de metro kwam vanaf halte Prinsenlaan.
Aan de metro te zien heeft hij stilgestaan omdat hij op dat punt normaal een hogere snelheid heeft als wat je nu ziet op de video.
Verder valt het op dat het rechtdoor gaande verkeer op de PA Laan groen licht heeft gelet op de auto die uit de zelfde richting als van de metro kwam en het rechtdoor gaande auto verkeer op de PA Laan krijgt in de regel pas groen als de metro gepasseerd is. Deze groen fase parallel aan het metroverkeer voor het weg verkeer is heel traag afgesteld namelijk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #9979 Gepost op: 20 februari 2016, 23:33:35
enrico1972 bedoel je niet te zeggen:

Heel simpel ook voor de Witte tak geldt gewoon dat ook voor jullie de Brancherichtlijn geldt.
Of sta je graag voor meneer de rechter als er door het in werking zijnde rode metroverkeerslicht een ongeval gebeurd?

In de Branchrichtlijn staat dat rood overweglicht niet wordt genegeerd, punt uit.

------------


Wel concequent zijn he!  :P  :P